Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София се отказва да дава спирките на градския транспорт на концесия

5 коментара
София се отказва да дава спирките на градския транспорт на концесия

Столичната община ще инвестира собствени средства в изграждане на спирки на градския транспорт и подмяна на съществуващите, които не са в добро състояние. Отпада идеята това да стане с публично-частно партньорство под формата на концесия.

Това обясни кметът Йорданка Фандъкова пред Mediapool.

Новият зам.-кмет по транспорта Кристиан Кръстев ще трябва да направи програма за подмяна и поставяне на нови спирки. Според Фандъкова вместо с концесия, това трябва да стане със средства на общината, които да се предоставят на районните кметове. Подобен опит имало от последните месеци в няколко столични района. "Дадохме пари на районните кметове, те направиха процедурите и спирките, които са на прилични цени, вече са налични", обясни Фандъкова.

В средата на миналата година Столичният общински съвет за пети път реши да задейства процедурата по отдаване на спирките в София на концесия. Правилата за това бяха приети, но процедура така и не беше обявена.

Преди година и половина идеята беше на концесия за 15 години да се дадат 2600 спирки на градския транспорт. Предвиждаше се минималното концесионно плащане да е около 80 000 евро на година. Освен с покриването му, концесионерите му трябваше да се ангажират със срок за подмяна на спирките или поставяне на навеси, където няма такива.

Частните стопани трябваше да печелят от отдаването под наем на 400 реклами и 300 павилиона към спирките.

Предходният опит за осигуряване на инвестиции в спирките на градския транспорт беше осуетен заради обвинения, че процедурата се прави за определени играчи, а интересът е овладяване на външната реклама и монопол при павилионите по спирките. Фандъкова очакваше последният вариант на процедурата, гласуван през лятото на 2018 г., да бъде обжалван.

Още миналата година кметът обяви, че общината вероятно ще се откаже и от концесията за изграждане на система за велосипеди под наем. Срещу инвестицията в нея, частните собственици трябваше да печелят от реклама по колелата и стоянките. От местната власт обявиха, че проучват нови варианти за изграждането на системата, но до момента предложение в тази посока няма.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Бивши комунисти НЯМА!
    #5

    защото Пеевски продаде лафка и няма интерес не за друго

  2. Milen Mitrev
    #4

    Новите бели автобуси но градския транспорт са нови, топли през зимата и прохладни през лятото, но са ала детски. С тесни места за разминаване, тесни седалки, които пасват само на дребни хора или деца. Седалките са и хлъзгави на всичкото отгоре. Въпросните автобуси преминават по десетки пъти на ден през разбити улици и едва ли ще издържат дълго време. Не пиша с лошо, а просто тия неща да се имат предвид.

  3. Milen Mitrev
    #3

    Новите спирки, които се монтират са с мънички пейчици, на които едва се побират 3-ма души. Пейките са високи, тесни на ширина и дължина, неудобни са не само за възрастни хора, но и за по-младите и високите. Освен това при дъжд или сняг не побират много хора, абе въобще българска работа, вечно недомислена... Само пари да се разхищават и крадат.

  4. Практик от София
    #2

    "Частните стопани трябваше да печелят от отдаването..." Срамежливо в множествено число ?! Я по-добре да си го кажат направо: "Маминият трябваше да печели от..." Ала защо третият шишко се е разминал с апетитната концесия ? Първите двама негови колеги навярно са сметнали, че Делянчовият врат ще се охрани прекалено ... Какви ли не драми и колизии се случват край копанята с ярма ! Но в генералната задача - съхраняването на посткомунистическото Статукво, редовното изплащане на "Данък Русия" и стригането на стадото тримцата корпулентни нямат разногласия...

  5. Kalina
    #1

    А дано някой се сети, че е по-добре информационното табло да се вижда откъм навеса на спирката, а не да бъде закривано с непрозрачна преграда или реклами, които спокойно може да бъдат поставени от другата му страна!!! Има възрастни хора, които са седнали и, за да разберат часа на пристигане на превозното средство, трябва да стават. Няма логика да не се вижда от седалката.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.