Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София се похвали с по-чист въздух

1 коментар
София се похвали с по-чист въздух

Въздухът в София е бил по-чист през първите три месеца на годината в сравнение със същия период на 2017 г. С това постижение се похвали Столичната община в четвъртък. Освен, че превишенията на допустимата концентрация на фини прахови частици бил по-малко, самите концентрации също били по-ниски в сравнение с преди година.

Данните, цитирани от общината, са от станциите на Изпълнителната агенция по околна среда. Според тях превишенията през първите три месеца на 2018 г. били със 100 по-малко в сравнение с 2017 г. Абсолютният им брой не се съобщава.

Проверка на Mediapool в данните на агенцията по околна среда показа, че и през ноември и декември 2017 г. дните с регистрирано наднормено запрашаване са били по-малко в сравнение с година по-рано.

По данни на платформата Airsofia.info в София е имало 70 дни с превишения на праховите частици през изминалия отоплителен сезон. С около 15 повече са били те в Пловдив.

"Освен количествено, намалението (в София - б.а.) е и качествено, като отчетените средни концентрации за тримесечието варират в диапазона между 30 и 53 микрограма на куб. метър, докато година по-рано са в диапазона 52-77 микрограма на куб. метър", пише в съобщението на общината. Максималната допустима концентрация за денонощие е 50 микрограма на куб. метър.

Според местната власт подобрението в състоянието на въздуха се дължи на усилията на общината и гражданите. "Тенденцията за намаляване е трайна и очакванията ни са тя да се запази. Вярвам, че все по-ясно се осъзнава, че всички участваме във формирането на качеството на въздуха и че от всички нас зависи какъв точно въздух ще дишаме. Дали ще слезем от автомобила си и ще се качим в градския транспорт, дали ще оставим колата си да пуши или ще я приведем в изправност, дали ще изхвърляме по график едрогабаритните отпадъци или не, дали ще паркираме в зелените площи или не, дали ще изберем екологично отопление или не - това са ежедневни малки избори, които всеки от нас прави според възможностите си", заяви зам.-кметът по околна среда Йоана Христова, цитирана от пресцентъра на общината.

Въпреки отчетеното по-малко замърсяване, през миналата зима граждани неколкократно протестираха срещу мръсния въздух в София. Общината пък прие план за действие при сериозни замърсявания на въздуха, който включва и пускането на евтин градски транспорт в дните с много голямо запрашаване. Марката, известна като "зелен билет", с който за 1 лев се пътува в цялата градска мрежа за ден, беше задействана само веднъж през миналата зима.

От общината съобщиха още, че през първите три месеца на тази година е възложено измиване на улици и булеварди 33 пъти, а общата площ на измитите пътни платна е 3177 дка.

Междувременно Столична община стартира кампания за насърчаване на алтернативното на личните автомобили придвижване в градска среда – включително с градски транспорт, колело или пеша. Анализите показват, че 57% от замърсяването на въздуха идва от транспорт, докато София е европейската столица с най-много автомобили на глава от населението, а в 70% от колите се вози само по 1 човек.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #1

    Трябва да се актуализира градския транспорт, като се събере информация от гражданите как го ползват. Спомням си че едно от преброяванията на населението включваше и такива въпроси. Голяма част от българите карат без карта и ДжиПиЕс, а това може да им даде алтернативен маршрут, който да им съкрати времето и да намали бензина. Ползват се основни артерии, без да се взимат предвид "черните пътища" през кварталите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.