Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София се препълни със стратегии за борба с натоварения трафик

33 коментара
София се препълни със стратегии за борба с натоварения трафик

Жителите на София могат да са напълно спокойни, защото Столична община получи в рамките на половин година втора експертна стратегия за разтоварване на движението в централните части на града. В края на ноември неправителствената организация Център за икономическо развитие връчи на зам.-кмета по транспорта Велизар Стоилов стратегия за подобряване на обществения трафик.

Тя препоръчваше на хората да използват повече автобуси, тролеи и трамваи, вместо личните си автомобили. В петък експертите от италианската област Лигурия дадоха на кмета Бойко Борисов “Бяла книга” за повишаване на мобилността в рамките на града.

Кметът обясни експертния доклад като “предпроектното проучване” за облекчаване на трафика. Борисов добави, че “Бялата книга” ще даде възможност на София да усвои средства от структурните фондове на ЕС, за да реши проблема със задръстванията.

Извън тези стратегии, от администрацията на кмета идваха различни идеи като винетки за влизане в София, затваряне на целия център и дори ограничаване на инвестиционния поток към града.

В основни линии, италианските експерти също предлагат създаване на схема, която да дава предимство на движението на масовия транспорт в центъра на града. Препоръчва се още създаване на Агенция по трафика, което вероятно е идея на експертите от общината, участвали в проекта за “Бялата книга”.

До три години би трябвало да се монтират сензори на ключовите кръстовища. Те ще дадат възможност за по-добър контрол на светофарите, за да се облекчава движението. Дават се идеи за разполагане на информационни табели, които да указват на шофьорите най-добрия възможен маршрут при задръствания или инциденти в някоя от частите на града. Данните трябва да бъдат анализирани от диспечерски пункт към евентуално вече създадената агенция.

Тъй като, според оценките на експертите, създаването на цялостната система за контрол на движението, ще струва около 60 милиона евро, тя надали ще бъде вградена до 3 години.

Италианците препоръчват още построяването на 4 транспортни пръстена, които да създадат възможност на шофьорите да пропускат движението в централната част на града.

Според столичния кмет Бойко Борисов, от фондовете могат да бъдат получени около 100-150 милиона евро, за да се реши проблемът със задръстванията и транспорта в София. Той оцени тази сума като “крайно недостатъчнa”. Още с идването си в кметството Борисов заяви, че само за София за необходими по 2 милиарда лева годишно, за да си решава проблемите. Сега бюджетът е около 650 милиона лева.

Кметът обясни, че още след първата си година работа в администрацията е разбрал, че София не си е решила проблемите, защото е работено на парче.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

33 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. П. Петров
    #34

    "Кметът обясни, че още след първата си година работа в администрацията е разбрал, че София не си е решила проблемите, защото е работено на парче."А той изобщо работил ли е?Не прочетох никъде за подлези и надлези. Значи нищо няма да стане.--------------------------------------------------------------------------------

  2. Карина
    #33

    Бре, колко умен бил нашия Бойко, още на първата година разбрал, туй дето всеки идващ за първи път в столицата разбира.До края на мандата ще измисли още една стратегия, колко му е. Софиянци ще бъдете оправени.И колко взеха консултантите.

  3. Sunny
    #32

    ...боклуците в общината само това могат - да "усвояват" средства и очакван е коментара им че "те са крайно недостатъчни". Апетита идва с яденето! Т.нар. агенция по трафика не е нищо друго освен мястото където парите ще потънат и преразпределят по неведоми пътища.Т.нар "италиански експерти" що не се заемат 1во да устроят трафика в големите градове на собствената си страна! Влизане от аутобан в град като Милано коства 4-5 часа!А трафика в София ще става все по-тежък защото целия прованс иска да се установи и остане да заработва и живее в София. Ако всички провинициални преселници си отидат който откъдето е, в столицата движението ще се нормализира със сигурност

  4. Gastaroll
    #31

    Много детски звучи "провинциални преселници". ЕС е факт !!! т.е не се ограничаваме с границите на държавите, а слагаме такива на София и другото :)То именно защото в София е много хубаво и те затова се избиват да идват. Всеки със своите войни и врагове...

  5. решения
    #30

    Виж: уникални и бързи решения на проблемите със задръстванията в рамките на няколко дни или седмици с минимум затруднения на движението:http://www.youtube.com/watch?v=7SkRLUPq_Ok&mode=related&search=http://www.youtube.com/watch?v=Jp6pkDX4zE0

  6. решения
    #29

    http://www.youtube.com/watch?v=q2Uj2fCxUQo&mode=related&search=

  7. Njama DA Kaja
    #28

    pak tragnali 4 transportni prasetna da proektirat...Smeshna rabota v smeshna darjava.......

  8. Прованс
    #27

    "А трафика в София ще става все по-тежък защото целия прованс иска да се установи и остане да заработва и живее в София. Ако всички провинициални преселници си отидат който откъдето е, в столицата движението ще се нормализира със сигурност..."Ако Сф не беше толкова алчна да поглъща 2/3 от средствата, които идват от ЕС и да инвестира поне половината в прованса, нямаше да се натискаме всички в СФ да идваме.От тъпотията на "столичните парвенюта"- става така, че 7.5 млн БГ се установява в 3-4 града,а

  9. П. Петров
    #26

    "от администрацията на кмета идваха различни идеи като винетки за влизане в София"НЕ ОТ АДМИНИСТРАЦИЯТА, ОТ УСТАТА НА "МЪДРИЯ" КМЕТ!Ами ако в другите градове сложат винетки за колите със софийски номера, а всички лизингови коли са такива, какво ли щеше да стане?

  10. offroad
    #25

    Защо на един пожарникар му трябва цяла година за да разбере това, което едно дете разбира за една минута, е публична тайна.Въпросът е колко време му трябва на един народ да разбере дали от един пожарникар става политик.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.