София ще "арестува" коне, готви тотална забрана за каруците

До 55 млн. лв. се очаква да набъбнат загубите на градския транспорт за годината

София ще "арестува" коне, готви тотална забрана за каруците

Управляващото мнозинство в градския парламент на София готви тотална забрана за придвижване на каруци в столицата от юни 2022 година. Любопитното е, че наред със задържането на каруци, временно ще се задържат и конете, за които ще се грижи общинската фирма "Екоравновесие", която доста спорно се справяше през годините с бездомните кучета. В същото време се очаква и ръст на загубата на столичния градски транспорт, като вече обявеният "минус" от 40 млн. лв. се очаква да достигне до 55 млн. лв. до края на годината.

Билетите за градския транспорт няма да поскъпват. Не се планува и ново разреждане на колите по линиите. Вместо това ГЕРБ не се отказва от разрастването на синята зона, което периодично лансира цяло лято и финално ще го предложи за гласуване в СОС този четвъртък.

"Арестуваните" коне ще се поверяват на "Екоравновесие"

След забраната ще се задържат каруците-нарушители, но и конете на стопаните им. За тях временно ще отговаря общинската фирма "Екоравновесие", съобщи общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера.

Контролът за караците ще се осъществява от Столичния инспекторат, дирекция "Аварийна помощ и превенция" и общинска полиция.

"Животното ще може да бъде върнато, тогава когато се покрият разходи по обслужването му", посочи Контрера.

Предвиден е район, където да пребивават конете. Той ще е в района на кв. Требич, а за изграждане на необходимата инфраструктура ще са необходими 200 000 лева. Според Контрера така ще се предотврати практиката животни да бъдат връзвани пред полицейски управления и да няма кой да се грижи за тях.

Загубите за градския транспорт - между 50 и 55 млн. лв.

За цялата 2021 година загубата на столичния градски транспорт се очаква да варира между 50 и 55 млн. лв., стана още ясно на брифинга. "Минусът" е 44 млн. лв. през този септември, сравнен със септември 2020 година. През септември "Метрополитен" плаща 1 млн. лв. повече за електроенергия спрямо същия месец на 2020 година", добави Контрера.

От думите му стана ясно, че много скоро София отново ще поиска помощ за транспорта си от държавата. Столичният кмет Йорданка Фандъкова вече поиска в началото на месеца такава помощ на срещи в министерство на транспорта. В актуализацията на държавния бюджет бяха предвидени 40 млн. лв., но за всички автобусни превози в страната, без да са насочени за електротранспорта и метрото.

Независимо от финансовите затруднения общинските съветници плануват до 2025 година всички автобуси на градския транспорт в София да са със стандарт Евро 6.

"Ще вървим в посока да намаляваме старите дизелови автобуси, които се оказват проблем по отношение на чистота на въздуха", каза Контрера.

Планува се Столичният електротранспорт да закупи нови 12 електробуса, а също и да се създаде довозваща линия между Дружба 1 и Дружба 2.

Синята зона поглъща част от зелената

За пореден път ГЕРБ в четвъртък представи визията си разрастване на синята зона в столицата. От 1 декември синята зона ще набъбне и ще обхване сегашните пространства със зелено зона между бул. "Евлоги Георгиев", бул. "Васил Левски", ул. "Гурко" и ул. "Граф Игнатиев".

Зелената зона също ще расте в кв. "Зона Б-19" в район "Възраждане". Готви се зачеркване и на служебния абонамент за администрацията. Занапред ще се допуска 5 платени паркоместа за всеки административен адрес.

От думите на общинскийя съветник от ГЕРБ Зафир Зарков стана ясно, че ще има облекчен режим за платен служебен абонамент пред хотелите и заведенията. За тях ще има удължено работно време до 23 ч. вечер, вместо до 19.30 ч. Служебният абонамент за тези обекти ще важи и през уикенда, до пет паркоместа за адрес, като цената му ще е по-ниска спрямо делничните дни.

Споделяне

Още по темата

Още от България

Колко време давате на новия парламент?