София ще разширява бул. "Черни връх" от Кръста до бул. "Тодор Каблешков"

Метрото стига до новия мол в кв. "Хладилника" - "Парадайз център" през 2015 г.

Снимка: БГНЕС

Столична община ще разшири пътното платно на булевард ”Черни връх” от местността Кръста при хотел “Кемпински Зографски” до бул.”Тодор Каблешков”, съобщи главният архитект Петър Диков пред Mediapool.

Ще настоявам разширението на булеварда да бъде заложено в инвестиционната програма още в бюджета за 2013 г., уточни арх.Диков.

Отсечката е с дължина 2.5 километра и е планирано сегашните 9 метра на пътното платно да станат 13 метра.

Според Диков строителството няма да е скъпо, защото тежката подземна инфраструктура – водопровод и канал, вече е изпълнена. Големият проблем обаче ще е отчуждаването, защото цената на имотите в района е висока, посочи арх.Диков.

Разширението на булеварда ще върви успоредно с продължението на метрото под бул.”Черни връх” през квартал “Хладилника”. В момента тече търгът за избор на проектант за изработване на идейния проект от метростанцията при ул.”Елин връх” до кръстовището му с ул.”Сребърна”. Предвидено е бъдещата метростанция да бъде с два вестибюла и перон с дължина 100 м. Крайният срок за подаване на оферти е удължен до 3 октомври.

За финансирането на участъка ще се кандидатства за средства по някоя от оперативните програми за този програмен период, каза инж.Стоян Братоев, изпълнителен директор на “Метрополитен” пред Mediapool. Той допълни, че вече са проведени предварителни разговори с Европейската комисия и Брюксел бил склонен да отпусне пари.

Вече е осигурено финансирането за новите 10 влакчета на метрото за продължението на линиите от бул.”Цариградско шосе” до летището и от “Младост” до Бизнес парка. Средствата от 90 млн. лв. идват от оперативна програма “Околна среда”. Обществената поръчка е в ход, като общинската фирма “Метрополитен” е смекчила изискванията към кандидатите и е удължила срока за подаване на оферти до 19 ноември.

Един метровлак трябва да бъде от 4 броя вагони или 3 броя съчленени вагони. От двете страни на влака (челните вагони) трябва да имат кабина за управление.

По икономически най-изгодна оферта, включваща четири показателя, ще бъде определен бъдещият изпълнител. С най-голяма тежест е цената – 60 точки, следвана от технически показатели - 28 точки, срокът за доставка ще носи 8 точки, а гаранционните срокове и сервизно обслужване – 4 точки.

Досега строителството на метрото се финансираше само със средства по програма “Транспорт” и беше моторът на тази оперативна програма, която от изоставаща стана отличник. Твърде е вероятно с оглед, че усвояването на средствата по “Околна среда” е застрашено, продължението на тази метро отсечка да се финансира по програмата, твърдят експерти. Според тях то можело да мине по линията на екологично чист транспорт, така както в момента се купуват влакчетата.

Още един търг за избор на изпълнител за строителството на 2.6 километровата отсечка на метрото от жк.”Младост ІV” до Бизнес парка тече в момента. Поръчката е разделена на две позиции. Едната включва подземен участък с дължина 1550 м и две подземни метростанции – 14 и 15. Тя е с прогнозна стойност 80 млн. лв., съгласно посочената гаранция за участие. Другата обособена позиция включва подземен участък с дължина 1070м и една подземната метростанция 16. Прогнозната стойност е 40 млн. лв., съгласно обявената гаранция за участие в процедурата.

Крайният срок за подаване на офертите е 12 часа на 12 ноември. Бъдещите изпълнители ще бъдат определени чрез икономически най-изгодната оферта. С най-голяма тежест в нея е цената – 55 точки. Проектно предложение е с тежест: 28 точки. Предложението за технология и организация за изпълнение на строителството носи 14 точки, а планиране изпълнението на проекта – 3 точки.

Споделяне
Още от Бизнес

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?