Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София ще ремонтира “Цариградско шосе” и “Сливница” на цената на нова магистрала

Прогнозната стойност за ремонта на 4.7 км е 17.4 млн. лв., а срокът за изпълнение - две години

46 коментара
София ще ремонтира “Цариградско шосе” и “Сливница” на цената на нова магистрала

София продължава със скъпите ремонти на основните булеварди, които излизат колкото строителството на нова магистрала. Столична община обяви поръчките за ремонт на общо 4.7 км от “Цариградско шосе” и “Сливница” с прогнозна цена от 17.4 млн. лв. без ДДС. Това е близо 1.9 млн. евро/км, колкото държавата плати за новите участъци на магистрала “Тракия” от Стара Загора до Ямбол.

И ако двете магистрални отсечки с дължина от 67 км бяха построени за две години. Същото време ще е нужно и на Столична община за да се ремонтира 14 пъти по-малка дължина – едва 4.7 км.

“Не трябва да се прави сравнение между ремонт на градска магистрала и изграждането на нова в полето. Условията са коренно различни”, коментира зам.-кметът по транспорт Любомир Христов пред Mediapool. По думите му в града има и инженерна инфраструктура като ВиК, кабели за телефони, електропроводи. Освен това трябва да се отчита и “супер интензивното движение”, което не позволява да се затвори пътят, за да работи строителят, обясни Христов. Това е причината да се работи по-бавно, но да се осигури пропускливост на трафика. Любомир Христов уточни, че срокът от 24 месеца, заложен в обществената поръчка, е за 10.5 км от бул.”Цариградско шосе”, а не за посочените в поръчката 2.5 км.

 

При строителството на магистрали също има изместване на инженерна инфраструктура като газопроводи, напоителни системи, електропороводи, плюс археология и често това е причина за забавяне на строителството.

 

Плановете на Столична община са дълго чаканият ремонт на бул.”Цариградско шосе” от надлеза над бул. “Г. М. Димитров” до надлеза над бул. “Александър Малинов” да започне през лятото и по-голямата част от тези 2.5 км да приключат до края на годината. През 2014 г. ще се продължи с ремонта на булеварда до магистрала “Тракия”, обясни Любомир Христов.

 

Поръчката

Поръчката за ремонта на части от двата булеварда е разделена на две обособени позиции.

Едната е за 2.5 км от бул. “Г.М.Димитров” до бул. “Александър Малинов” на бул. ”Цариградско шосе”. Прогнозната стойност на обекта е до 9.16 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 24 месеца.

Ще бъде направен основен ремонт на пътното платно, което е с ширина в едната посока от 11 до 14 метра и локали от 6 – 7 метра, както и на тротоарите. Освен това ще бъдат ремонтирани двата надлеза, както и подлезите при Орлов мост и Окръжна болница, е посочено в документацията.

Другата обособена позиция е за 2.2-километровата отсечка от бул. “Сливница” от бул. “Константин Величков” до бул. “Петър Дертлиев” включително и надлеза при Захарна фабрика. Прогнозната му стойност е до 8.33 млн.лв. без ДДС. Срокът за изпълнение до 24 месеца.

Ще се направи основен ремонт на пътното платно, което в едната посока е с променлива ширина от 13 до 30 метра, локали от по 6 м и тротоарите. Надлезът при Захарна фабрика също ще бъде основно ремонтиран. Проектната скорост на булеварда е 50 км/час е посочено в тръжната документация.

Завишени изисквания към кандидатите

Изискванията към кандидатите за участие в търга отново са силно завишени, което показва, че на критериите ще могат да отговорят малцина. Столична община прави това с цел да не попаднат случайни играчи без опит и после ремонтът да излезе некачествен, нееднократно е обяснявала столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Изискванията за оборот за последните три години са общо 30 млн. лв. за бул.”Цариградско шосе” и 25 млн. лв. за бул.”Сливница”. Това е три пъти повече от прогнозната стойност на обекта. На семинари от Агенцията за обществените (АОП) поръчки нееднократно са посочвали завишаването на искания оборот като дискриминационно условие. Нормалната практика според АОП е да се равнява на стойността на поръчката.

Освен това кандидатите трябва да приложат най-малко пет референции от възложители за изпълнени подобни обекти през последните пет години.

Кандидатите трябва да са внедрили и три системи за управление на качеството, по отношение на околната среда и за здравословни и безопасни условия на труд. До три внедрени системи се приема за нормално условие според АОП.

Всеки кандидат има право да участва само за една обособена позиция.

Оценяването

Бъдещият изпълнител ще бъде определен по икономически най-изгодната оферта. Цената ще има тежест от 60 точки, техническите показатели ще се оценяват с 35 точки, а срокът за изпълнение с 5 точки.

 

Срокът за купуване на документи за участие в процедурата е до 12 април, а за подаването на офертите - до 22 април.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

46 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #46

    Добре са решили да ремонтират, но да вземат да оправят и бул. Витоша най-накрая, че от тези изкопи и булдозери, човек не може да изпие едно кафе на спокойствие.

  2. Анонимен
    #45

    Първо някой няма ли да иска неустойка от некачественото полагане на асфалта преди няколко години!? Второ наистина в София лошата организация ,корупцията и безумието нанасят големи щети. Правят се разходи,които са в пъти по евтини. Като нямат пари ще стоят на сухо и няма да взимат заеми!

  3. Анонимен
    #44

    До 31 - ами те 70% от софиянци са от провинцията, докарани тук от БКП, НДСВ, ДПС, Герб и т.н. Ето защо бащите им от провинцията ще плащат за децата си в София, щом не могат да ги задържат при себе си.

  4. Анонимен
    #43

    Миналата годиниа видях как основно ремонтират и асфалтирват в Истанбул 10 км само за 2 седмици и то работейки от 12 през нощта до 6 сутринта.Точно в 6 цялата техника биваше изнасяна встрани и пътят изцяло оставаше отворен макар и с намалена скорост.В 24 ч. се затваряше и се работеше най малко с 4 асфалт-машини.А в София 6 месеца... "чаканият ремонт на бул.”Цариградско шосе” от надлеза над бул. “Г. М. Димитров” до надлеза над бул. “Александър Малинов” да започне през лятото и по-голямата част от тези 2.5 км да приключат до края на годината. През 2014 г. ще се продължи с ремонта на булеварда

  5. Анонимен
    #42

    нещо не схващам. какво му е на Цариградско шосе в планувания за ремонт участък? от старото колело за летището (бул Насър по социализма, бул ГM Димитров сега) до отбивката за Mладост (бул. Людмила Живкова по социализма, сега бул Ал. Mалинов?)
    асфалтът е в добро състояние, какви тротари има там? какви пет лева? че там пешеходци пеша не вървят.
    а, може би да пооправят около бензиностанциите с обществени пари, да им е още по-добре?
    какво му има на бул. Сливница в запланувания за ремонт участък?
    защо

  6. Анонимен
    #41

    Данчето крадне като за последно.

  7. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #40
  8. Анонимен
    #39

    BLUE: Пак ли бе, тъпаци нали с това "отпочнахте"проса-шкото си вилнеене в глупландия, избрани от тези, които ви свалиха

  9. Анонимен
    #38

    много скъпа поръчка за Цариградско Тава е открит грабеж не се предвижда нов подлез на пробива на Иеусалим Какви са тези глупости газопроводи електропроводи просот ще преасфалтират моста на 4 ти силометър и останалите 1-2 км Това е нищо и се прави за 20 дни Граждани не спете срещу открития грабеж Като крадат поне един нов подлез или пробив като да речем на Иерусалим да направят

  10. Анонимен
    #37

    Преди 5 год Цариградско го правиха Трейс , минах още първия ден след предаването - беше вълнообразно и кмета ББ каза, че е така ще го спрад и ще го правят на ново по на там във времето - но нещо не стана

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.