София ще спести 13 млн. лева от ремонт на улици

Платеното паркиране ще се връща поетапно от 21 април

Сн. БГНЕС, архив

Около 13 млн. лева планира да спести Столичната община от предварително планирани ремонти на улици. Средствата трябва да компенсират част от намалените приходи на местната власт, които са резултат от антивирусните мерки в страната. Трябва да се осигурят допълнителни средства за дейности, които имат нужда от още финансиране като чистотата или транспорта.

Проекти за около 8 млн. лева се очаква да отпаднат от инвестиционната програма на местната власт за тази година, обясни кметът Йорданка Фандъкова във вторник пред бТВ. Според нея става въпрос за ремонти на улици в кварталите, които не са стратегически за града, но не посочи конкретни проекти. Ревизирането на проектите ще е част от предстоящата актуализация на бюджета, която администрацията смята да предложи на общинския съвет. Все още плановете за прекрояване на бюджета не са представени официално и не е ясно с колко ще се намали финансовият план на местната власт за 2020 г.

Фандъкова за пореден път обясни, че няма да се отнема от финансирането на стратегически обекти като строителството на метрото, довършването на вътрешните рингове, изграждането на връзките с Околовръстното шосе и строителството на детски градини. За пример дори даде това, че след Великден се очаква да започне ремонтът на бул. "България" от бул. "Гоце Делчев" до кв. "Бояна". Плановете бяха обновяването на този участък да започне в началото на юни, но сега ще се използва това, че трафикът в столицата е по-слаб и ремонтът ще стартира по-рано. Не се планира преразглеждане и на проектите, финансирани с евросредства, тъй като парите за тях са целеви и не могат да бъдат пренасочени за друго. 

Други 5 млн. лева ще бъдат спестени от кърпенето на дупки и преасфалтирането на квартални улици, коментира още Фандъкова.

Преди дни тя обяви, че средства ще се пестят и от засаждането на цветя в града през лятото. Ще продължи поддръжката само на ключови цветни фигури като тази на герба на София.

Платеното паркиране се връща поетапно

Фандъкова каза още, че от 21 април се планира поетапното връщане на платеното паркиране в столицата. То беше отменено заради извънредното положение, за да се даде възможност на хората, които работят в рамките на синята и зелената зона, да ходят на работа с личните си автомобили, а не с градския транспорт. Последното удължаване на безплатното паркиране беше до 20 април. По думите на кмета първоначално ще се възстанови работата на синята зона, а на следващ етап това вероятно ще се случи и със зелената. Причината за връщането на платеното паркиране е, че зоните в момента били претоварени, а трафикът в града се засилил.

В същото време пътниците в градския транспорт намалели с между 5 и 7 пъти. Фандъкова припомни, че за март загубите на трите транспортни оператора – "Столичен автотранспорт", "Столичен електротранспорт" и "Метрополитен", са около 6.5 млн. лева. През април трупането им продължава. Центърът за градска мобилност загубил около 6 млн. лева от платено паркиране и от билети и карти за градския транспорт също през март.

Метрото ще минава по-често, но ще работи до по-рано

Фандъкова обясни още, че от днес се правят поредни промени в графика на движение на метрото. Интервалът, през който минават влаковете по първата и втората линия, ще бъде намален за времето от 16.30 до 18.30 часа. Той ще е 4 минути за първата линия и 9 минути за втората. Фандъкова припомни, че вече веднъж бяха намалени интервалите на движение на метрото в сутрешния час пик. Сега това се прави и за следобедните часове, за да се намали струпването на хора във влаковете. В същото време обаче метрото ще работи до 23 часа, а не до 24 часа, както досега. Последният влак ще тръгва от крайните станции в 22.30 часа.

Вече беше намалено работното време на автобуси, тролеи и трамваи. Колите по голяма част от маршрутите минават по-рядко, а някои линии бяха спрени временно заради липса на пътници. 

Споделяне

Още по темата

Още от България

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?