Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София ще става град на велосипеда

103 коментара
София ще става град на велосипеда

Столичният общински съвет (СОС) ще задължи администрацията на кмета Бойко Борисов да проектира и изгради шест велосипедни лъча, тръгващи от центъра на София до крайните квартали на града. Предложението на общинските съветници Борислав Бориславов (СДС) и Орлин Иванов (ГЕРБ) бе прието единодушно във вторник от общинската комисия за децата, младежта, спорта и туризма.

До два месеца кметската администрация трябва да изготви проект за създаване на ленти за движение на велосипедисти, които да тръгват от кръстовището на улица “Алабин” и бул. “Витоша”.

Идеята е трасетата да бъдат продължени в шест посоки – южна (НДК, Южен парк), югозападна (Руски паметник, “Хиподрума”, “Красно село”, “Бъкстон”), югоизточна (стадион “Васил Левски”, х-л “Москва”, “Младост” – “Студентски град”), северна (“Централна гара”, “Надежда”), западна (“Света Троица”, “Западен парк”, “Люлин”) и източна (Орлов мост, с разклонения “Слатина”-“Дружба” и “Подуяне”-“Левски”).

Предлага се и създаването на паркинги за колелета в близост до 40 общински училища, разположени по маршрутите, както и в метростанциите.

Очаква се СОС да задължи кметската администрация да се предвиждат алеи за велосипедисти при проектирането на нови улици, както и тези трасета да се създават при ремонт на вече построени пътни артерии. Градският парламент ще поиска от Бойко Борисов да се създаде обща схема на велосипедното движение в София, а картата ѝ да бъде публикувана.

Сред мотивите за внасянето на този доклад са търсенето на възможности за “подобряването на здравето на столичани”, “намаляване на автомобилния трафик” и “замърсяването на града”. Сред всичките тези искания, двамата съветници искат от кмета да “бъде подобрена културата и уважението” на шофьорите към колоездачите в София.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

103 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Boris
    #105

    Shte go glasuva li SOS?

  2. aman
    #103

    Мдам, добър ПР само дето тази идея и натискът дойде от екологични организации. Но за тях нищо не пишат, така че похвално за Бориславов, но да не се кичи като инициатор, а да представи екипа, който стои зад това. А НПО да си оправят своя ПР, че разни пичове ще си придърпват идеи и похвали.

  3. gan
    #102

    Съжалявам но съм песимист относно това.Сегашната велосипедна алея, която минава точно до НДК изглежда така: http://asl-bg.com/i3726Пълен абсурд!Да не говорим, че никой от пешеходците не взема на сериозно сегашните алеи на бул. Витоша успоредни на трамвайните релси.Вървят си хората по велосипедната алея, виждат ме, че идвам срещу тях с колелото и не се дърпат (ако знаят колко малко ми държат спирачките сигурно няма да са толкова отворени :)САМО С ЖЪЛТА БОЯ АЛЕЯ НЕ СЕ ПРАВИ!Ако новите "лъчи" не са специално заградени или отделени по друг начин от платното и от тротоара - просто ще се превърнат в поредното безсмислено харчене на пари.Поздрави!

  4. gar4aviq
    #101

    6to ne se ogenite za kolite

  5. Дедо
    #100

    Как да обясниш на някой, който не е ебал, удоволствието от секса? По-здрасловно е, да, по-екологосъобразно е, да, по-приятно е, да, а затова че може да бъде по-бързо отколкото с кола мога да приведа конкретни примери колкото искаш. Въпрос на личен избор!

  6. Гургул
    #99

    а трябва ли хората от столицата да бъдат близо до идеята за придвижване с велосипед? От какъв зор - по-бързо? По-чисто? По-безопасно? По-удобно? Има условия и традиции в София? Начин за придвижване и в лошо, и в хубаво време, особено удобен зиме?..

  7. Леко
    #98

    ...ще стане на кукуво лято!

  8. baba ti
    #97

    po-barzo shte izbiat naroda, vseki den po 5 koloezdachi shte badat v pirogov...pone

  9. Дедо
    #96

    Идеята е добра, от 6 години се придвижвам с колело в София. Идеята е добра, само, че както е казано: "С добри намерения е постлан пътя към ада!". Така, че едва ли ще се стигне до реализация или реализацията ще е толкова половинчата, че ще опорочи идеята. А коментарите, че улиците ни били тесни, или че бездомните кучета - много, или че в европейските градове няма обособени велоалеи даже в еднопосочни улици, или че автомобила бил изобретен, са писани от хора, които са безкрайно далече от идеята за придвижване с велосипед и са направо жалки!

  10. Aleko
    #95

    в градовете на Холандия се дължи не на манталитета на Холандците, а на много равния терен. Софийските улици имат доста наклони, така че работата едва ли ще стане в София, но може да има български градове, които да се окажат подходящи.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.