Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София спира отдаването на градски автолинии

2 коментара
София спира отдаването на градски автолинии

Кметът на София Бойко Борисов спря със заповед от понеделник конкурсната процедура по отдаване на концесия на 51 линии от градския автобусен транспорт. Пред Mediapool в понеделник той обяви, че се съмнява в процедурата, по която ще се проведат концесионните търгове.

Пред месец Столичният общински съвет (СОС) реши кметът да проведе процедурите съгласно предварително утвърдена “документация за възлагане на обществен превоз на пътници” по общинската транспортна схема на София. Към беше добавено задължение да не се уволняват служителите по линиите и да се запазят техните заплати в сегашния им вид.

Анексът към решението бе опит да се приспят синдикатите в “Столичния автотранспорт” и “Столичния електротранспорт”, които все още са в стачна готовност. Въпреки това стана ясно, че след като търговата документация не съдържа изрично изискване за запазване на служителите и техните заплати, то анексът има само декларативен характер.

Само месец преди това над София бе надвиснала заплаха от предизборна транспортна блокада. Тогава стачката се размина с увеличаване на заплати и спиране на приватизацията на линии.

Въпреки това процедурата по концесиониране бе стартирана с доклад на общинския съветник и председател на транспортната комисия към СОС Радослав Тошев (“Гергьовден”). Преди това самият той бе обещал да не вкарва доклада си, за да няма стачка.

Непрозрачен конкурс

Спрях процедурата, защото не съм сигурен, че конкурсът ще бъде достатъчно прозрачен, заяви пред Mediapool Бойко Борисов, въпреки, че именно неговата администрацията трябва да проведе процедурата. Като основна причина за издаването на своята заповед той изтъкна именно постигнатото стачно споразумение, в което ясно е разписано, че Столична община няма да концесионира линии.

“Аз държа на своята дума. В разговор със синдикатите ще уточним стъпка по стъпка кои линии и при какви условия могат да бъдат отдадени на концесия”, заяви още кметът като добави, че случващото се няма нищо общо с изборите.

Той съобщи, че синдикатите не са давали предупреждения за предстояща стачка, ако линиите преминат в ръцете на частни фирми. “В прекрасни взаимоотношения сме”, декларира кметът.

Въпреки това още във вторник профсъюзите смятат да дадат пресконференция около продължаващите проблеми в градския транспорт. Не е ясно дали на нея те ще обявят прекратяването на стачната си готовност, заради получените ден по-рано “тлъсти заплати” по определението на зам.-кмета Велизар Стоилов или ще заплашат общината със нова стачка заради концесията.

В момента в Административен съд – София се води дело по жалба на столичаните Иван Петров и Милен Илиев срещу решението на СО да отдаде на концесия публични услуги. Според някои общински съветници вероятността гражданите да го спечелят е голяма.

Като основен мотив в доклада си за линиите Тошев сочи поетия ангажимент от Столична община към Европейската банка за възстановяване и развитие да се отдадат на концесия най-малко 40 процента от линиите на градския транспорт. В момента обаче СО декларира намерение да предоговори този заем.

В началото на юни в СОС избухна грандиозен скандал, след като стана ясно, че рекламата във дружествата на СКГТ се отдава на смешни цени. Проверка в правните регистри показа, че в едната фирма съдружник е един от основателите на партия “Гергьовден” Теодор Михайлов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ValterEgo
    #2

    А някой спомня ли си, че предишния шеф на същата тази транспортна комисия, небезизвестния Георги Василев, го убиха като куче - с няколко куршума в главата, в центъра на София!?Ей такива ми ти работи - боклука и транспорта са любимите перачници на пари на мутрите

  2. наивник
    #1

    Защо да се приватизират дейности с гарантиран консуматор. Управлението зависи от контрола от страна на съветниците и кмета! Да бъдат добри да го провеждат системно и да постигнат добри резултати - по това ще ги избираме! Цената на градския транспорт и сега е прекалено висока, но поне да осигурява печалби които да влизат в градската хазна!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.