София спори с държавата откъде да се плащат винетки

София спори с държавата откъде да се плащат винетки

Изпълняващият длъжността кмет на София Цветан Цветанов призна в писмо до софийските депутати, че селищата Банкя, Панчарево, Нови Искър, Бистрица, Симеоново, Лозен и Кремиковци се намират извън регулационните граници на София. Според местната администрация, за тези населени места има отделни регулационни планове. Пътната мрежа, която ги свързва със София, е извън границите на урбанизираната територия и би следвало да се поддържа от изпълнителна агенция “Пътища” (ИАП) се посочва в писмото на Цветан Цветанов.

Според действащата нормативна уредба, живеещите в тях трябва да заплащат винетна такса, ако пътуват до централната част на града. Но посочените населени места не са самостоятелни административни единици – те са включени в административните граници на София. Според и.д. кмета Цветан Цветанов, противоречието се съдържа в тълкуването на местоположението на знака (Д25), с който се изисква заплащането на винетна такса, защото административните граници на общините не съвпадат с границите на урбанизираните територии.

От началото на годината Столична община и агенция “Пътища” спорят кой ще поддържа пътищата извън околовръстното шосе и трябва ли да се плащат винетки от гражданите, които живеят в селищата около София. Този проблем ще възниква с всяка нова година, защото той се решава чрез индивидуално споразумение между общината и агенция “Пътища”

С молба за трайно решаване на проблема чрез законови промени се обърна Цветан Цветанов към софийските депутати. От агенция “Пътища” се съгласиха, че това е единственият вариант за окончателно преодоляване на възникналия спор.

Те обаче уточниха, че общината все още не е предоставила урбанизационна карта на града, а едва след предоставянето на такава схема може да се види с точност за колко километра път се спори.

Решение на въпроса с винетните стикери все още няма, но според запознати проблемът ще се разреши чрез подписване на споразумение, с което общината ще поеме поддръжката на пътя, а правителството ще и предостави определена сума за покриване на дейностите. Експерти твърдят, че спорът не е за това, кой ще се грижи за поддръжката на пътя, а в размера на сумата, която общината иска да ѝ бъде превеждана.

Споделяне

Още от България