Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София тегли нов кредит от 105 млн. евро за метрото

3 коментара
София тегли нов кредит от 105 млн. евро за метрото

Столичният общински съвет (СОС) упълномощи кмета Бойко Борисов да сключи заем за строителството на метрото с Европейската инвестиционна банка в размер на 105 милиона евро. Заемът ще се изплаща 25 години с гратисен период от седем години. Предложението на ЕИБ е парите да бъдат отпуснати с лихва от 5.43 процента (Euribor + 0.1%).

Средствата са за целево за финансирането на участъците от разширението на метрото и прилежащата му инфраструктура. Първият участък е от квартал "Младост 1" до бул. "Цариградско шосе" с дължина от 2.2 километра, две метростанции и паркинг до метростанцията на бул. "Цариградско шосе".

Вторият участък, който ще бъде финансиране е от пътен възел "Надежда" до квартал "Обеля" с дължина 4.15 километра, четири метростанции, два паркинга под бул. "Ломско шосе" и разширение на пътния участък от булеварда между "Обеля" и пътен възел "Надежда".

Заемът ще покрие половината от необходимите средства, а останалите трябва да бъдат отпуснати от бюджета на Столична община. Документи за строителството на отсечката от "Младост" до бул. "Цариградско шосе" са подали италианската компания "Асталди", българските консорциуми "Геотехмин-Станилов" и "Метро Младост". Трасето трябва да е готово до 2011 година. Вторият участък от "Обеля" до надлез "Надежда" трябва да е готов до 2012 година.

За него предстои отчуждаване на терени, подготвяне на техническа и тръжната документация, както и изкарване на оценка на въздействието върху околната среда. Столична община има да изплаща кредит от 118 милиона долара на Японската банка за международно сътрудничество за строителството на метрото от ЦУМ до бул. "Драган Цанков".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. софиянец
    #4

    Кой стои зад решението следващото трасе на метрото да бъде от надлеза Надежда до Лозенец. (Не става дума за кварталите Надежда 1,2 и т.н. както се пише често за да се хвърли прах в очите на глупците, а централната ж.п. и автогарата до нея.) Силните на деня наложиха това трасе. Това са тези, които карат джиповете и мерцедесите в София и чиито майки, баби, тъщи и деца ще ползват най-вече това трасе. Но забележете експлоатационните и амортизационните разходи ще плащаме всички ние останалите софиянци

  2. Андро
    #2

    Много бавно, некачествено и с максимум неудобства за всички живеещи в София.Очевидно липсва какъвто и да е контрол за срокове и техническо изпълнение!

  3. Непримиримият
    #1

    Айде другите квартали почнаха да завиждат. А бе българска работа!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.