Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София тегли заем, за да пусне най-сетне електронното таксуване

10 коментара
София тегли заем, за да пусне най-сетне електронното таксуване

Компанията за обществен транспорт в София - "Център за градска мобилност" ще вземе заем от ЕБВР, който ще е до 50 млн. лв., за да разплати натрупаните дългове и да въведе най-сетне електронната система за таксуване.

Разрешението за заема трябва да бъде гласувано на заседанието на Столичния общински съвет (СОС) в четвъртък.

Според разчетите на компанията разходите за транспортни услуги надвишават приходите от билети и карти с 47 млн. лв., които до края на годината ще станат 60 млн. лв.

Общината е успяла да намали дълговете с 11 млн. лв., като е оптимизирала транспортната схема.

С 25 млн. лв. от парите от заема ще се погасят частично дълговете, а с другата част ще се изпълнят препоръките на "Делойт България" по проекта "Разработване на план за подобрение на управлението на транспортните дружества - собственост на Столичната община". На практика това включва изграждане на т. нар. спиркови комплекси и въвеждане на системата за електронно таксуване и в автобусите, за да се пуснат най-сетне и билетите за време и зонирането. В момента системи за електронно таксуване има само в електротранспорта.

От ЕБВР имали готовност за сключване на договор за заема при условие, че до края на 2012 година ще има напълно готова единна система за електронно таксуване в надземния градски транспорт и в метрото.

Договорът за кредит може да е със срок на погасяване до 10 години, като след изясняването на условията на кредита ще бъде увеличен размерът на комисионата, която взема Центърът за градска мобилност от реализираните приходи. В момента тя е 8.5%.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. СССРейчо
    #11

    фЪНДЪЦИ, МНОГО ФЪНДЪЦИ ....

  2. Pesho
    #10

    Имаме нужда от бърз транспорт, а не от електронно таксуване. Що за нагло разхищение?! Да таксуват личните возила, за да намалят задръстванията и да може нормалните хора отново да пристигат навреме с градския транспорт. Колко години са нужни, за да вденат, най-сетне?! Общината е превзета от селянина с кола.

  3. СССРейчо
    #8

    Не работи, няма и да работи , но фирмите по неговата инсталация и поддръжка ще се налапат !!! пОЧТИ ВСЕКИ ЕЛЕМЕНТ Е ИДИОТСКИ !!!!

  4. Kapaкoчeв
    #7

    Ще ни следят кой къде се придвижва!!! Това е единственият смисъл от подобна система! Явно няма икономическа логика в нея - само неудобства за пътниците, които веднъж ще трябва да се таксуват при качване и веднъж при слизането! Предствям си какви мелета ще има около апаратите от качващи се и слизащи!!!Още повече, че тия апарати са източноци на високочестотни излъчвания, които ca крайно вредни за здравето и допринасят за развитие на карцерогенни заболявания!!! Т.е. създава се и работа и печалби и за фитмите за химио-терапия!!! А българите - вълци ги яли - депутатите и съветниците се возят на лични служебни автомобили!

  5. баш майстор
    #6

    мърляви!Във всеки нормален град по света има такова таксуване. Магнитните карти не са поименни освен ако не са за хора с особен социален статус, като студенти и пенсионери. Всичко е далеч по-ефективно и може да се отчита на километър, а не на пътуване.

  6. tt
    #5

    по трудно ще пътуват без пари

  7. Бисер
    #4

    А аз си мислех, че ще го въвеждат. Някои мислят, че ще го пуснат. Дано да не го пуснат от много високо, защото може да се счупи.Непрекъснато се впечатлявам от изключително ниската езикова култура на така наречените журналисти.

  8. Васил
    #3

    Тази статия е изключително прилична от стилистична гледна точка. А иначе:- 90% от статиите са на уличен жаргон- използват "паразитни" чуждици като "дестинация", "превенция", "финализиране","нулева толерантност" - нескопосан превод от английската фраза "zero tolerance" и.т.н- нарочно слагат всякакви гадости в заглавието за да са "по-пикантни"- силно преувеличават /или направо/ заглавието по същата причинаАко всички статии във всички вестници са такива. ЩЕ БЪДЕ ПРЕКРАСНО.

  9. Васил
    #2

    Тази статия е изключително прилична от стилистична гледна точка. Поне в сравнение с другите. А иначе:- 90% от статиите са на уличен жаргон- използват "паразитни" чуждици като "дестинация", "превенция", "финализиране","нулева толерантност" - нескопосан превод от английската фраза "zero tolerance" и.т.н- нарочно слагат всякакви гадости в заглавието за да са "по-пикантни"- силно преувеличават /или направо лъжат/ в заглавието по същата причинаАко всички статии във всички вестници са като тази статия, ЩЕ БЪДЕ ПРЕКРАСНО. Затвори x

  10. Deutschmann
    #1

    moshe da se namali, kogato se dignat taxite sa avtomobilte i se subsidira gradskiat transport. Biletsheto struvashe edno vrem 2 !!! stotinki, sega 1 !! Lev, a katshestvoto e pod vsiakakva kritika !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.