Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София тества електробус на фирма на Спас Русев в градския транспорт

4 коментара
Снимка: БГНЕС

Електробус ще се движи в София по линия на тролей номер 11 от 19 май в продължение на година. Превозното средство, в което ще има и безплатен интернет, беше представено пред храм-паметник "Св. Александър Невски" и тествано от столичния кмет Йорданка Фандъкова и посланиците на Германия и на Хърватия.

 

Превозното средство е произведено от израелско-българската компания "Чериът моторс" АД. Изпълнителен директор на дружеството е синът на царския лобист Спас Русев – Евгени, показва справка в търговския регистър.

 

Това е първият електробус, който ще се движи по улиците на София. Столичната община дава възможност на производителите да тестват возилото една година. Предстои да се види какви са ефектите и резултатите от експлоатацията му, за да се планират евентуални инвестиции, каза кметът Фандъкова.

 

Бусът се движи без батерии с ултракондензатори и може да изминава до 20 км с едно единствено зареждане за няколко минути на крайната спирка при всяка обиколка. Той е направен по технология, тествана в Шанхай в продължение на седем години, която е почти непозната в Европа.

 

Пълният маршрут, по който ще се движи новият електробус е 23 км. Средната дневна консумация на енергия се очаква да достигне 0.95 киловатчаса на километър.

 

Ултракондензаторът не съдържа токсични вещества и има 8-годишна гаранция от производителя, без оглед на изминато разстояние. Електрическият бус не замърсява града. Отделеното количество въглероден диоксид е до една трета от изхвърляното от дизелов автобус.

 

"Чериът моторс" е акционерно дружество регистрирано у нас през юли 2013 г. с капитал от 50 000 лв. Акционерите са трима, като мажоритарен собственик е "Пандом Бъсис БГ" ООД, което държи 50.01% от капитала. Дружеството е собственост на израелската "Пандом Грийн Транспортейшън" и Цви Цимерман.

 

Акционерното дружество "Уайерлес Електрик" държи 39.99% от капитала на "Чериът моторс". Акционерите в това дружество са Асен Джингов, Стефан Кючуков, Мариус Величков.

 

Останалите 10% от капитала на "Чериът моторс" са собственост на "ИвиЕс", което е с два лева капитал собственост на Евгени и Спас Русеви.

 

През последната година общината инвестира близо 200 млн.евро по различни проекти за закупуването на нови екологични транспортни средства, част от които вече се движат в столицата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Koko_deactivated_1401183147
    #4

    Уж не замърсява въздуха, а отделеното количество въглероден диоксид е до една трета от изхвърляното от дизелов автобус. Поредната зелена шеметни-капела. На всичкото отгоре, изминава до 20 км без презареждане, а маршрута му е 23. Фандъчкова и компания сигурно с бутане ще го докарват до крайната спирка...

  2. Васил Здравков
    #3

    За жалост в България никой никога не пита откъде са парите. Няма да преразказвам биографията на Спас Русев до 1990 г.

  3. Мунчо_13
    #2

    Интересно кой стои зад адвокатите Джингов и сие Иначе няма лошо ... електровозията е бъдещето. Аз предпочитам Тесла, но май има място и за други играчи ;-)

  4. Rhapsody of fire
    #1

    Браво - изглежда добра технология. Ако наистина е читава - няма значение че е на сина на Спас Русев.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.