Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София трябва да махне временно трамвайно трасе 12 години след построяването му

3 коментара
Сн. БГНЕС, архив

Временното трамвайно трасе по столичния бул. "Ген. М. Скобелев" трябва да бъде премахнато до една година. Това реши Софийският градски съд по дело на граждани, живеещи в района, заведено срещу Столичната община.

Решението не е окончателно и може да се обжалва.

Трамвайното трасе от кръстовището на "Петте кьошета" до бул. "Витоша" по бул. "Ген. М. Скобелев" беше построено преди 12 години – през 2010 г. То трябваше да се ползва, докато бъде направен вторият лъч на метрото, който минава в района на НДК. Метрото беше завършено през 2012 г., но временното трасе на трамваите се ползва и до днес. През годините от Столичната община обещаваха, че ще го премахнат, а за трамваите ще се намери друго решение.

Заедно с премахването на трасето трябваше да се направи и ремонт на транспортния тунел при НДК. Проектът обаче се отлага неколкократно през годините. Последно от общината обясниха, че за него ще се търсят пари по заем за ремонти от Европейската инвестиционна банка на стойност 100 млн. лева.

През последните десетина години живеещи в района граждани периодично протестират и настояват за премахване на релсите, тъй като минават прекалено близо до жилищните сгради. Преминаването на трамваите застрашава здравината на кооперациите, според тях. Другият голям проблем е шумът от преминаващите превозни средства. Гражданите твърдят също, че временното трасе е построено, без да се спазят законовите изисквания за ширината му и отстоянието от сградите и уличното осветление.

От решението по делото става ясно, че в рамките на процеса са правени технически експертизи, които показват, че трамвайните релси действително са построени в разрез със законовите изисквания. На места те минават на по-малко от 2 метра от сградите, а по закон отстоянието трябва да е 4 метра. Ширината на трасето пък е 3 метра, а трябва да 3.50 метра. Шумът в близките жилища също превишава здравословните норми. Трамваите пък се движат средно с 18 км в час, а не с максималните според общината 5 км в час.

Според експертите все пак към момента не се наблюдават конструктивни проблеми по сградите, предизвикани от преминаването на трамваите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. boriana
    #3

    Всеки софиянец, говоря за софианци, който е пътувал в тр. 7 по това трасе ще се съгласи с живеещите в тези блокове. Та то е все едно трамвайят да ти се разхожда в стаите. Веднага да се измести. Ако трябва да нинава под тунела.

  2. Десен бесен
    #2

    Фандъчка трябва да се махне и да си отиде в Самоков! Да махнеш трасето на 6-цата от басейна Спартак по Черни връх и да оставиш това до Военното НДК, трябва да си мега тъп!

  3. BLM
    #1

    12 години! Това съвпада с управлението на ... (Имате право на един опит да познаете.)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.