Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

София увеличи двойно синята зона за паркиране

Премахва се безплатният служебен абонамент за чиновници

11 коментара
София увеличи двойно синята зона за паркиране

Финално, двойно се увеличава синята зона за паркиране в столицата, като тя ще осигурява 13 000 паркоместа от 1 декември. Разрастването на зоната периодично бе лансирана през лятото от общински съветници от ГЕРБ. Решенията окончателно станаха факт на заседание на Столичния общински съвет в четвъртък. Остро срещу увеличаване на площта на платената зона за паркиране реагира групата на Демократична България. По думите на председателя ѝ Грети Стефанова целта е единствено да се вземат повече пари от софиянци.

София премахва безплатните паркоместа за чиновници от държавната и общинската администрация от 1 декември. Фиксира се възможност до 5, но платени паркоместа в служебен абонамент за един адрес на администрацията.

Облекчения за бизнеса

Новост е въвеждането на "служебен абонамент" за бизнеса - пред ресторанти, хотелите и заведенията. Работното му време ще е до 23 часа, вместо до 19 часа, ще може да се прилага и в събота и в неделя. Цената му ще е 1/3 от тази в работните дни.

Хората, живеещи на пешеходни улици, попадащи в зоните, ще могат да спират за кратко безплатно. Местните ще могат да спират на тях безплатно за 30 минути два пъти дневно, а за бизнеса 30 минути престой ще струват 1 лев за синя зона и 50 стотинки - за зелена. За целта ще се изпраща SMS с номер на автомобила.

От 5000 до 13 000 паркоместа

"Синята зона" в столицата ще нарасне от 1 декември от сегашните си 5000 паркоместа на общо 13 000. Тя ще "захапе" и зелената зона, която ще се свие от сегашните 28 000 паркоместа на 21 000.

Сега "синята зона" е до бул. "Дондуков", а с разширението ще стигне до бул. "Сливница" и бул. "Данаил Николаев". Новата ѝ граница на изток ще стигне до бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". Планира се и разширяване от сегашната ѝ западна граница - бул. "Христо Ботев" до ул. "Опълченска". Платеното паркиране в тази зона е по 2 лева на час. "Зелената зона" остава между площад "Руски паметник" и площад "Македония". Причината е възражение на кмета на район "Красно село" Росина Станиславова. От думите на кметицата стана ясно, че е поискала от Центъра за градска мобилност (ЦГМ) яснота как се управляват парите от платеното паркиране, но не получила отговор.

В същото време "зелената зона" се предлага да се разшири в кв. Зона Б-19, район "Възраждане" до ул."Константин Величков" и кръстовището с бул. "Иван Гешов". Промяната в зоните няма да се отрази на гражданите, които вече са си платили винетен стикер и те няма да доплащат. Живеещите в участъците на зелената зона, които ще преминат към синята, ще платят 150 лв. за винетен стикер, когато вече закупеният изтече.

Работното време на синята зона ще нарасне с половин час от 1 декември и ще е до 20 часа в дните от понеделник до събота.

В следствие на разрастване на синята зона се очаква увеличаване на приходите с 6.5 млн. лв.

ДБ: Целта е единствено да се вземат парите на софиянци

Новите правила за паркиране в София целят единствено да се вземат повече пари от софиянци. С промените не се променя нищо, коментира общинският съветник от "Демократична България" Грети Стефанова по време на днешната сесия на Столичния общински съвет.

Вместо разрастване на зоните "Демократична България" смята, че изходът за решаването на проблема с паркирането в центъра на София е изграждането на паркинги.  Тя припомни, че още преди две години е внесла доклад в СОС за ограничаване на служебния абонамент, но той не е бил придвижен и не му е обърнато внимание.

"Две години моят доклад стоеше в чекмеджетата на Столичната община", посочи Стефанова. Според нея ограничаването на служебния абонамент е много закъсняло.

От групата на "БСП за България" в СОС също не смятат, че решението на проблема с паркирането е автоматичното присъединяване на определени територии от зелена към синя зона. Общинският съветник Иван Мечков определи разрастването на зоната като своебразен данък за софиянци, които ще трябва да плащат двойно повече при преминаване на зелена в синя зона.

Борис Бонев от "Спаси София" приветства новите правила и подчерта, че за живущите в платените зони за паркиране е кошмар фактът, че приходящи автомобили идват да паркират, за да ползват услугите на различни институции. Не може живеещите в центъра да бъдат заложници на лошата транспортна политика на Столичната община, каза Бонев. Според него не е правилно всеки да може да стига евтино до центъра на града с автомобила си.


В светлосиньо са новите територии, които се добавят към синята зона.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 21:14 на 30 ноември 2021 от автора.
    #11
  2. feb
    #10

    Няма никаква логика постоянно да увеличават работното време. На запад зоните обикновено са до 18 часа. Да не говорим, че си беше нормално на пръстени и колкото по-навътре в центъра влизаш, толкова по-скъпо да ти излиза. Сега синята зона стига до периферията на места. ГЪРБаджийски простотии, но защо почти всички останали отворенгяси ги подкрепят? Оооооо.... ми те си били дружинка. Че и Бонев, дето щеше да души с дрон комините... Смешко...

  3. Quo
    #9

    Получава се така, че около бул. Македония ще се паркира най-, най много, защото е полуостров вдаден в синята зона. Там никога няма да може да се намери място - нито за живеещи нито за когото и да било.

  4. Горскио
    #8

    Глупости на търкалета с тези сини и зелени зони. Просто улиците не са място за местодомуване на автомобили. Улиците са за придвижване с кола и кратко спиране, за да може човек да си свърши работата - примерно за 1 лв на час. Ако решиш да си държиш колата целогодишно на улицата пред блока би трябвало да плащаш 24*365=8 хиляди лева годишно.

  5. olele
    #7

    А това триъгълниче около бул нМакедония?

  6. Dante Alighieri
    #6

    Aз предлагам др. Компирова да направи диаметъра от Казичене до Костинброд синя зона, а диаметъра от Ихтиман до Годеч - зелена. Така ще има повече кислород и зелени площи, па и некой лев ще влезе в хазната, че не остана за тротоари и кошчета...

  7. someone
    #5

    София е хубава единствено по празници, когато е наистина празна и наистина има места за паркиране. Политическата демагогия, че въвеждали зони, за да имало места за паркиране е просто удобен параван за импотентността на крадливи политици да решат проблема с паркирането, който години наред създаваха с уплътняване на града с безразборно презастрояване и концентрация на половин България в един град.

  8. someone
    #4

    Впрочем, това момченце Бонев, преди да влезе на хранилката, ги хранеше, че не строят паркинги, преди да правят зони, сега вече ги подкрепял... Ей каква фурнаджийска лопата! Ми какво са виновни хората, посещаващи институции, че всички институции са концентрирани в центъра и нямат паркинги? Що не питаш защо продължавате да уплътнявате града с безобразно строителство?

  9. someone
    #3

    6.5млн. повече годишно за чекмеджето на банкянското баце, с любезното обслужване на групата за поръчки вмро и даскалицата с вирус... Някой да е видял да е построила паркинги в центъра, в зоните за 12 години?! В кварталите около зоните да е построила нещо, подземно, надземно някъде?! Мълчание в залата... Тротоарите да е оправила с тия пари или нови да е построила? Потъват! Само перат пари от разрешителни за нови сгради и уплътняване на всяко едно зелено петънце с бетон за сграда, не за паркинг, а

  10. jivka65
    #2

    Прекаляват малко с тея зони, са пък и синята увеличават, не стига, че почти навсякъде е зелена. Ужас направо, място без зона не остана, освен в Перник да ходим да живеем

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.