Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Софиянски поиска Пактът за стабилност приоритетно да финансира транспортен коридор 8

0 коментара

Финансирането на коридор номер 8 да бъде поставено като приоритет пред Пакта за стабилност, призова кметът на София Стефан Софиянски на международна конференция в столицата за икономическото развитие на районите около транспортния път. Според него преди техническото изграждане на инфраструктурата трябва да се осигури свободно движение на стоки и хора през границите на държавите.

Делегацията от Албания например е чакала часове на няколко гранични пункта, за да участва в днешния форум, добави един от организаторите на конференцията - Том Ингланд. Меморандумът за разбирателство за развитие на Общоевропейския коридор номер 8 е подписан на 9 септември 2002 година.

Проектът започва от адриатическото крайбрежие на Албания - пристанище Дурас, преминава през македонската столица Скопие, през София и завършва във Варна.

Директорът на изпълнителна агенция "Пътища" Тодор Тодоров информира участниците в конференцията, че в момента се изпълнява участък от ГКПП"Гюешево" до София. От там връзката ще бъде с автомагистрала "Люлин", която ще се строи от пролетта на 2004 година.

Стойността на магистралата е 149 милиона евро. 111 милиона евро от тях са безвъзмезна помощ по програмата ИСПА. Автомагистрала "Тракия" в участъка "София-Оризово" с дължина 172 км и от Оризово до Бургас запад с дължина 19 километра също е проект, свързан с Коридор 8.

От компетенциите на министерството на транспорта е изграждането на 2,5 километра железопътна линия между гара Гюешево и границата с Македония. Инвестицията е на стойност 11 милиона евро като 1 милион евро е безвъзмездната помощ от ФАР, каза ръководителят на отдел "Инвестиции" в транспортното министерство Лазар Кръстев.

Планира се и реконструкция на ж.п.линията Радомир - Гюешево /88 км/. Общата стойност на строителството е 100 милиона евро. 60 милиона евро от тях ще дойдат от кредити, а 40 милиона евро - от бюджета. Реконструкцията на ж.п.линията София-Пловдив ще позволи влаковете да се движат със 160 километра в час. За модернизацията са необходими 390 милиона евро.

Още два железопътни участъка за високоскоростни влакове се предвиждат в рамките на българската част - те са в отсечките "Пловдив - Зимница" и "Зимница - Бургас". В първия трябва да се вложат 225 милиона евро, а във втория - 218 млн. евро. Очаква се завършване на строителните дейности в ж.п. участъка "Карнобат - Синдел" на стойност 88 млн. евро.

Като елемент на Коридор 8 досега са подновени и въведени в експлоатация около 50 км железопътни участъци с финансиране от програма ФАР, а със средства от бюджета - около 65 километра.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.