"Софийска вода" влага 40 млн. лв. в мрежата и дигиталното й управление

Ръководството на "Софийска вода" представи плановете си за 2020 г.

Концесионерът на столичната водоснабдителна и канализационна мрежа "Софийска вода" ще вложи 40 млн. лв. за рехабилитация на ВиК системата и изграждане на нови участъци, както и в дигиталното ѝ управление с цел бързо откриване на течове и намаляване на времето на авариите.

Инвестиционните намерения на дружеството, което е част от френската "Веолия", бяха представени пред журналисти във вторник от представиле на ръководството му.

След като през 2019 г. концесионерът е преизпълнил плановете си за инвестиции от 46.3 млн. и е вложил в мрежата над 47 млн. лв., тази година е предвидил по-малко пари. Те са планирани за ремонти на над 40 км водопроводи и реализацията на основни инфраструктурни проекта в централна част на София, в зоната около болницата "Пирогов", бул. "Сливница", където ще се реконструира водопровод. В "Модерно предградие" и "Суходол" пък ще се разширява канализационната мрежа, и ще се строи нов довеждащ водопровод между Бистрица и Кокаляне.

Ще приключи строежът и ще се въведе в експлоатация новият метантанк в пречиствателната станция за отпадъчни води край  Кубратово. Той е с обем 7000 кубически метра и ще увеличи капацитета на съоръженията за добив на биогаз при пречистването на водите. Това ще приближи компанията до пълната ѝ енергийна независимост, обясниха от компанията. 

+Осигуряваме трайно съответствие на качеството на питейната вода, то е отлично в продължение на години. Основният фокус сега е в обновяването на ВиК мрежата на столицата и дигиталното управление на водата. Всички инвестиции, които правим, са добре планирани и целенасочени, защото водят до цялостно подобряване на качеството и модернизирането на услугите, които доставяме на потребителите ни", коментира Васил Тренев, изпълнителен директор на "Софийска вода".

Той допълни, че дружеството влага много и в технологични иновации, защото те позволяват по-прецизно и надеждно да се следят процесите по пречистване и контрол на водата по пътя от водоизточниците до пристигането ѝ в домовете на хората.

"Софийска вода" също така е първото българско ВиК дружество, което въвежда система за ежедневно проследяване на водните количества по пътя от водоизточниците до градските измервателни зони и крайните клиенти на дружеството. Така се следят водните потоци в мрежата на Столична община и денонощно може да се реагира при аварии.

Дистанционното следене на умните водомери на дружеството вече се ползва от 5 хил. клиенти и така по-прецизно се отчита консумацията им.

"С тези два проекта ще можем по-бързо да установяваме "скрити“ течове, да намалим авариите и най-вече да осигурим надеждно водоснабдяване за потребителите", коментира Станислав Станев, заместник изпълнителен директор на компанията.

Тя представи и проучване за удовлетвореността на клиентите ѝ, проведено в края на 2-19 г., според което делът на доволните се е вдигнал до 87%. Столичани държат най-вече на качеството на водата и от него са доволни 74% от хората. Расте и делът на хората, които пият чешмяна вода, и той вече е достигнал 76%, при 73% през 2018 г. 

Дружеството отчете още, че в края на 2019 г. загубите на вода по софийската водоснабдителна мрежа са били малко под 43%, а плановете му са да ги намали до 41 процента в края на тази година. До 2021 г. пък намеренията са те да бъдат сведени до 38.7% при средна загуба на вода в страната от близо 61 процента.

Техническият директор на дружеството Борислав Георгиев се похвали и с рекордна събираемост на вземанията от почти 96% при средна за сектора около 88 на сто.

Споделяне

Още от Бизнес

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?