Софийският районен съд влиза във Военното НДК преди изборите догодина

Бул.”Ген Скобелеве” се покрива, трамваят се мести по средата, а тунелът отдолу остава само за автомобили

Военното НДК

Военното НДК в центъра на София трябва да е готово да поеме районния съд и районната прокуратура до парламентарните избори догодина. В момента тече процедурата за избор на изпълнител за трансформация на сградата, за която държавата до момента похарчи 32 млн. лв. и сега ще даде още над 12 млн. лв. В същото време Столичната община ще оправи булевард “Ген. Скобелев” срещу 4 млн. лв., като се промени изцяло движението. Това стана ясно по време на обсъждането на проекта в комисията по транспорт към Столичния общински съвет (СОС).

Предложението на главния архитект на София Петър Диков за новата комуникационно-транспортна схема ще бъде одобрено в четвъртък. Планът предвижда покритие на част от бул. ”Скобелев”, изместване на трамвайното трасе по средата на булеварда, премахване на трамвая в подлеза на НДК и пускането на нов тролей.

 

Покритие на бул. ”Скобелев”

 

Планирано е бул. ”Скобелев” да бъде покрит в участъка между пресечките “Цар Асен” и “Цар Борис”. Така временният трамвай, който минава под прозорците на живеещите на булеварда, ще се измести по средата на “Скобелев”. “Обещах на жителите временното трасе на трамвая да е само година и половина, но ще се наложи да потърпят още пет месеца, за което им се извинявам”, каза главният архитект Диков.

 

Така от страната на Военно НДК ще се отворят две ленти за автомобилния трафик, което ще улесни ползването на бъдещата съдебна зала. От отстрещната страна, където е училище “Тодор Минков”, пък ще се разшири тротоарът и той ще стане 5 метра, което ще гарантира по-голямата сигурност на учениците, обясни арх. Диков.

 

Той успокои общинските съветници, че местата за паркиране в синята зона ще се запазят.

 

Трамваят под НДК се премахва

 

Трамвайното трасе, което в момента минава в тунела под НДК, ще се премахне, а пътуващите по този маршрут ще трябва да ползват метрото. Платното в тунела ще стане двупосочно и ще се отвори за автомобилния трафик, идващ от бул. ”Черни връх”. По този начин ще се разтовари пътното кръстовище при баня “Мадара”, което в момента поема този трафик, обясни арх. Диков.

 

Отделно се пуска нов тролей, който ще се движи по трасето на ул. ”Петко Тодоров”, ул. “Бяла Черква, бул. “Арсеналски” до бул. ”Черни връх”.

 

Ремонтът на участъка е договорен с държавата, каза главният архитект.

 

Трамваен пендел от НДК до Южния парк

 

За да се осигури връзката на живеещите в кварталите “Стрелбище” и “Гоце Делчев” с центъра, се пуска трамвайно трасе на пендел. Това е трамвайна мотриса, която може да се движи в двете посоки, без да е необходимо изграждането на обръщало.

 

Маршрутът на новото трамвайно трасе тип пендел е от кръстовището на бул.”Витоша” и бул.”Партриарх Евтимий” по сегашния трамваен път до входа на Южния парк. Там се прави завой наляво по ул. ”Бяла черква”, където е необходимо да се изгради около 400 м нов релсов път и след това се включва в трамвайната линия на бул. ”Арсеналски” до басейна “Спартак”. Трамваят от Петте кьошета до басейна “Спартак” се закрива, обясни арх.Диков.

 

По новото трасе ще се движат шест мотриси, като до пускането му в експлоатация могат да бъдат готови още две, обещаха от “Столичен автотранспорт”.

 

За това трасе обаче държавата не е обещала пари, но то няма да струва скъпо, каза арх.Диков.

 

Една седмица блокада на Петте кьошета

 

За една седмица през лятото се планира да спре движението през възловото кръстовище на Петте кьошета. Причината е подмяната на контактната мрежа, която в момента не отговаря на всички изисквания, обясни Диков. Ремонтът трябва да продължи максимум седмица, защото в противен случай означава да парализираме движението през града, посочи той.

 

Компютърно проиграване на промените

 

Общински съветници от опозицията поискаха бъдещите промени да бъдат проиграни чрез компютърно моделиране, каквото позволява новият генерален план за движение в столицата, за който бяха похарчени над 1 млн. лв. По този начин ще се тества доколко удачни са предлаганите промени и как ще се облекчи движението, мотивира се Калоян Паргов от БСП. Управляващите от ГЕРБ се съгласиха.

 

Съветниците поискаха и допълнително обосновка от Центъра за градска мобилност за ефективността на новите трасета. За това решението за конкретните маршрути беше отложено да се вземе на следващата сесия.

Споделяне
Още по темата
Още от България

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?