Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Софийският районен съд влиза във Военното НДК преди изборите догодина

Бул.”Ген Скобелеве” се покрива, трамваят се мести по средата, а тунелът отдолу остава само за автомобили

10 коментара
Военното НДК

Военното НДК в центъра на София трябва да е готово да поеме районния съд и районната прокуратура до парламентарните избори догодина. В момента тече процедурата за избор на изпълнител за трансформация на сградата, за която държавата до момента похарчи 32 млн. лв. и сега ще даде още над 12 млн. лв. В същото време Столичната община ще оправи булевард “Ген. Скобелев” срещу 4 млн. лв., като се промени изцяло движението. Това стана ясно по време на обсъждането на проекта в комисията по транспорт към Столичния общински съвет (СОС).

Предложението на главния архитект на София Петър Диков за новата комуникационно-транспортна схема ще бъде одобрено в четвъртък. Планът предвижда покритие на част от бул. ”Скобелев”, изместване на трамвайното трасе по средата на булеварда, премахване на трамвая в подлеза на НДК и пускането на нов тролей.

 

Покритие на бул. ”Скобелев”

 

Планирано е бул. ”Скобелев” да бъде покрит в участъка между пресечките “Цар Асен” и “Цар Борис”. Така временният трамвай, който минава под прозорците на живеещите на булеварда, ще се измести по средата на “Скобелев”. “Обещах на жителите временното трасе на трамвая да е само година и половина, но ще се наложи да потърпят още пет месеца, за което им се извинявам”, каза главният архитект Диков.

 

Така от страната на Военно НДК ще се отворят две ленти за автомобилния трафик, което ще улесни ползването на бъдещата съдебна зала. От отстрещната страна, където е училище “Тодор Минков”, пък ще се разшири тротоарът и той ще стане 5 метра, което ще гарантира по-голямата сигурност на учениците, обясни арх. Диков.

 

Той успокои общинските съветници, че местата за паркиране в синята зона ще се запазят.

 

Трамваят под НДК се премахва

 

Трамвайното трасе, което в момента минава в тунела под НДК, ще се премахне, а пътуващите по този маршрут ще трябва да ползват метрото. Платното в тунела ще стане двупосочно и ще се отвори за автомобилния трафик, идващ от бул. ”Черни връх”. По този начин ще се разтовари пътното кръстовище при баня “Мадара”, което в момента поема този трафик, обясни арх. Диков.

 

Отделно се пуска нов тролей, който ще се движи по трасето на ул. ”Петко Тодоров”, ул. “Бяла Черква, бул. “Арсеналски” до бул. ”Черни връх”.

 

Ремонтът на участъка е договорен с държавата, каза главният архитект.

 

Трамваен пендел от НДК до Южния парк

 

За да се осигури връзката на живеещите в кварталите “Стрелбище” и “Гоце Делчев” с центъра, се пуска трамвайно трасе на пендел. Това е трамвайна мотриса, която може да се движи в двете посоки, без да е необходимо изграждането на обръщало.

 

Маршрутът на новото трамвайно трасе тип пендел е от кръстовището на бул.”Витоша” и бул.”Партриарх Евтимий” по сегашния трамваен път до входа на Южния парк. Там се прави завой наляво по ул. ”Бяла черква”, където е необходимо да се изгради около 400 м нов релсов път и след това се включва в трамвайната линия на бул. ”Арсеналски” до басейна “Спартак”. Трамваят от Петте кьошета до басейна “Спартак” се закрива, обясни арх.Диков.

 

По новото трасе ще се движат шест мотриси, като до пускането му в експлоатация могат да бъдат готови още две, обещаха от “Столичен автотранспорт”.

 

За това трасе обаче държавата не е обещала пари, но то няма да струва скъпо, каза арх.Диков.

 

Една седмица блокада на Петте кьошета

 

За една седмица през лятото се планира да спре движението през възловото кръстовище на Петте кьошета. Причината е подмяната на контактната мрежа, която в момента не отговаря на всички изисквания, обясни Диков. Ремонтът трябва да продължи максимум седмица, защото в противен случай означава да парализираме движението през града, посочи той.

 

Компютърно проиграване на промените

 

Общински съветници от опозицията поискаха бъдещите промени да бъдат проиграни чрез компютърно моделиране, каквото позволява новият генерален план за движение в столицата, за който бяха похарчени над 1 млн. лв. По този начин ще се тества доколко удачни са предлаганите промени и как ще се облекчи движението, мотивира се Калоян Паргов от БСП. Управляващите от ГЕРБ се съгласиха.

 

Съветниците поискаха и допълнително обосновка от Центъра за градска мобилност за ефективността на новите трасета. За това решението за конкретните маршрути беше отложено да се вземе на следващата сесия.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    Ясно е коя фирма ще вземе търга, завършва на -строй, ама може да почва с Глав или с Вод...

  2. Анонимен
    #9

    "Управляващите" ни малоумни (алчни, некадърни и корумпирани) разбойници продължават да действат. Като продължават да пръскат НАШИТЕ ПАРИ за щяло и нещяло. Докога ще ги търпим?

  3. Анонимен
    #8

    Този Диков е много прост. Да имаш изградена инфраструктура и да я затриеш за да може едно учреждение да има излас на булевард!!! За тия трябва сопа.

  4. Анонимен
    #7

    Военното НДК е архитектурно недоразумение, което е нефункционално до степен на безумие и само събарянето му и изграждането на нова сграда може да е някакво решение.

  5. Анонимен
    #6

    Май трябва да се похарчат едни пари ......

  6. Анонимен
    #5

    Малки недоразумения- 1. Как автомобилният поток, идващ от бул.Черни връх, в подлеза ще се размени с този, идващ от Петте кьошета? Все пак не сме Англия с ляво движение. И къде в този случай ще бъде спирката на тролея-между двете платна ли? 2. Защо правиха трамвайните релси на бул.Черни връх пред музея Земята и хората, след като догодина ще трябва да се махат релсите и островните спирки?

  7. Анонимен
    #4

    Имаме метро, но ще имаме и гъста и шумна трамвайна мрежа в центъра. Не знам дали ще остане място за хората там. Този главен архитект е почти като министър Дянков. Пращи от глупави идеи и съсипва столицата. София се превърна в град без облик и традиция, с жалките си напъни "арх." Диков го превърна в посредствен треторазриаден провинциален градец.

  8. Анонимен
    #3

    ТОЗИ Е МАЛОУМЕН ПРОСТ ДВУКРАК ИНДИВИД. уЖАС. ЛИКВИДИРА И ИЗОЛИРА КВ.вАЗОВ ОТ ЦЕНТЪРА,СЕГА И ДРУГИ КВАРТАЛИ. ТОВА Е ЛУДОСТ .ВИТОШКА НИКОГА НЯМА ДА БЪДЕ ПЕШЕХОДНА ЗОНА.ТОВА Е АБСУРД.ТЪПАНАРА ПАРАЛИЗИРА ЦЕНТЪРА ,ИЗОЛИРА ДОСТЪПА НА ХОРАТА ОТ КВАРТАЛИТЕ ДО ЦЕНТЪРА.

  9. Анонимен
    #2

    Този "архитект" унищожава града само за да харчи пари за скипи дейности. Без нормални подходи до този съд кошмарното движение в района само ще се увеличи

  10. Анонимен
    #1

    махаите по-бурзо този архитект 4е запо4жа да стажа много лошо.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.