Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Софийското метро първо взема пари от европейските фондове

9 коментара
Софийското метро първо взема пари от европейските фондове

Кандидатите да строят отсечката “Надежда – Черни връх” от софийското метро ще подават документи до 5 септември, съобщи в понеделник Стоян Братоев, изпълнителен директор на “Метрополитен” ЕАД. 

Две отсечки от метрото кандидатстват за финансиране от Европейския фонд за регионално развитие по оперативна програма (ОП) “Транспорт”. Тръжната процедура за първата отсечка, която започва от пътен възел „Надежда” и минава през Централна гара, площад “Света Неделя” и стига до бул. „Черни връх” и бул. „Джеймс Баучър” беше обявена в понеделник от Столичната община. Дължината на трасето е 6,5 км и към него ще бъдат изградени общо 7 метростанции. Стоян Братоев уточни, че обработката на документите на кандидатите, които ще заявят участие в търга, ще бъдат разгледани за месец.

Кандидатите от т.нар. “къса листа”, които ще бъдат допуснати до финалното участие, ще подават конкретните оферти до 5 декември. Директорът на столичния метрополитен поясни, че участниците имат възможност да поискат удължаване на процедурата с месец и най-късният срок, след който ще се пристъпи към отваряне на офертите и тяхната оценка, е 5 януари 2008 г. 

Процедурата за втората отсечка “Младост І – Дружба/Летище София” с дължина 7,1 км., за която също ще се търси финансиране, ще е по-бавна заради тежки отчуждителни процедури, каза Стоян Братоев. По трасето има много частни имоти и общината е планирала едногодишен срок за обжалване на отчуждителните процедури. По план строителството на втората отсечка трябва да започне през 2009 година и да продължи 4 години. Братоев коментира, че след завършването на метрото до „Младост”, по това направление ще останат да се движат общо 4 автобусни линии.

Общата стойност на двата участъка, за които ще се кандидатства за европейско финансиране, е около 280 млн. евро, като близо 50 млн. евро от тях са за оборудване. Прекият икономически ефект след завършването на двата лъча от метрополитена ще е близо 16 млн. лв. годишно, коментира изпълнителният директор на фирмата Стоян Братоев. Трафикът в столицата ще се облекчи с 12%, защото от системата на градския транспорт ще отпаднат около 130 автобуса. Общината е изчислила, че придвижването до центъра на столицата ще се съкрати средно до 10-12 минути след приключване на работата по двете отсечки. В момента придвижването отнема над 40 минути в час пик.

Строителството на отсечки от метрото ще е един от първите проекти, които ще кандидатстват за финансиране по ОП “Транспорт”. Проектът е част от приоритет “Подобряване на интермодалността при превозите на пътници и товари”. Освен разширяването на софийското метро, в приоритета са включени и проектите за строителство на интермодален терминал в София на стойност близо 26 млн. евро и интермодален терминал в Пловдив на стойност около 30 млн. евро.

Останалите приоритетни за финансиране проекти по оперативната програма са свързани с развитието на железопътната инфраструктура и трансевропейските оси и подобряване на условията за корабоплаване.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. учудена
    #10

    Спрете озвучаването с реклами и силна музика в метростанциите!

  2. Petleshev
    #9

    Аман от това Софийско метро, надуха ми главата с глупости... То повече говорят отколкото работят! Да си командироват великия кмет и алчните общински съветници по света - да видят кое как става! Пак ли ще откриват топлата вода?

  3. радост
    #8

    Музиката и клиповете в метрото много ме радват! По-цивилизован транспорт в големия град няма.

  4. Ласи
    #7

    Всичко това е добре - за 9 минути стигам от центъра до Люлин. Но какво се случва след това: или чакам около 20 минути автобуса 43 за Банкя (според общинарите това е връзка с метрото за някои части на Люлин; или чакам трамвай 8 до кооперативния, а оттам още един превоз - станаха общо три превозни средства; или отивам до автобус 111, като се ходи доста пеш, а в късните часове това си е проблем. Най-здравословно е да ходиш няколко спирки пеш - през буренясалите прашни, респ. кални, поляни, обкичени с какви ли не боклуци.

  5. ...
    #6

    за сведение на български се казва къс списък

  6. боби
    #5

    някои дали е рабрал какви са тези интермодерни терминали в София и Пловдив предполагам че не са терминали на летището защото софия вече си има такъв

  7. Доган
    #4

    А защо не написахте поне малко за снощните протести в София срещу разграбването на бившия вече парк Странджа от Ахмет Доган? Или събитие, при което арестуват 20 души и са ангажирани всички "милиционери" от София не си струва да се споменава? Тъпаци и слугина Доган!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. IT Паисий
    #2

    Но тази линия която сега се строи ще бъде претъпкана, тъй като ще вози народа до най-задръстените квартали на София – Люлин, Младост и Дружба. Трябва метрото до Дружба да се направи на отделна линия, която да минава през Плиска и до Овча купел, ако остане сегашният проект за трета линия, която да ходи до Княжево, но не и до Борово и жк Овча купел – нещо, което може да се постигне ако малко се помисли къде е натъпкано населението на София. Колкото до неудобството на връзката на микрорайоните с метрото

  9. Инспектор Дюдю
    #1

    май някой бързат да си вземат 2% награда. Проста сметка показва 5,6 млн евро бонуси за министри и експерти които са си свършили добре работата. Нали така обеща С.Станищ.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.