Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Софийското метро вече вози пътници и до летището

На 8 май ще бъде открита отсечката до жк "Младост 4"

4 коментара
Метрото в София нарасна с 5 километра и 4 нови станции. Сн. БГНЕС
  • Първите пътници на метрото до летището бяха гостите на церемонията по откриването на отсечката от бул. "Цариграско шосе" до аерогарата.
  • Така изглежда входът на едно от метростанциите по новата отсечка.
  • Станцията на метрото на летище София.
  • Премиерът Бойко Борисов и половината кабинет присъстваха на церемонията по откриването на новата отсечка.
  • По традиция Борисов се повози по новия участък на подземната железница.
  • Част от интериора на метростанцията на летище София.
  • Представителите на властта дружно прерязаха лентата на най-новия участък на метрото в София.

Новата отсечка на софийското метро от бул. "Цариградско шосе" до столичното летище вече работи официално. Участъкът от 5 км и 4 метростанции - "Дружба", "Искърско шосе", "Софийска Света гора" и "Летище София", беше официално открит в четвъртък от премиера бойко Борисов, кметът на София Йорданка Фандъкова и половината министри от кабинета.

От 13 часа най-новата част на подземната железница е достъпна и за граждани като днес пътуването от новооткритите метростанции е безплатно.

Според изчисления на граждани пътуването от летището до Централна гара обаче отнема прекалено много време - над 50 минути, тъй като пътниците трябва да се прекачват от едната на другата линия на метрото. Това поставяло въпроса дали по този маршрут все пак пътуването с кола няма да остане за предпочитане. Директорът на столичния "Метрополитен" Стоян Братоев обаче смята, че пътуването с автомобил със сигурност ще отнеме повече време, тъй като средната скорост на метрото е по-висока.

На 8 май ще бъде пуснато и разширените но метрото от кв. "Младост 1" до Бизнес парка в "Младост 4", съобщи кметът Фандъкова. Очаква се след откриването на двете отсечки пътниците на метрото да достигнат 90 000 души на ден, а трафикът в "Дружба" и "Младост" да намалее, тъй като част от хората ще заменят личните си автомобили с подземната железница.

Борисов: Ние от ГЕРБ строим, думите отлитат

"Когато цифрите говорят и тези от преди, когато управляваха т. нар. "синя" София, ще замълчат. За 23 години 9.5 километра метро, откакто ГЕРБ управлява - 30 км метро за 10 години“, Заяви премиерът Борисов при откриването. Това сравнение той прави на почти всяка подобна церемония.

Борисов изтъкна и няколко предимства на метрото. Средната му скорост била 40 км в час, докато на автомобилите в София - 28 км в час, а на наземния градски транспорт - едва 14 км в час. Освен това ползването на подземната железница щяло да прекрати "рекета на такситата" в района на летището. „Ще вземе куфарчето от там (от летището – бел. ред.), ще дойде и след 15 минути вече ще е някъде по града, няма да виси на автобусните спирки, няма да го рекетират такситата, няма да плаща 50 лв. до центъра", обобщи премиерът.

Той добави, че след днешния бонус - безплатно пътуване за гражданите, от петък щяло да има такъв и за банките, тъй като за ползването на метрото от летището можело да се плаща директно с банкова карта, а не само в брой. "Минаваш, слагаш си кредитната карта там на автомата и направо се качваш на метрото – бързо, лесно, удобно, няма гишета", разясни механизма премиерът.

Борисов не пропусна да напомни заслугите на ГЕРБ за облагородяването на района около летището, както и за ремонта на основния булевард, водещ до него - "Брюксел". „Помните ли как заварихме моста на бул. "Брюксел" – ремонтиран за милиони, целият в дупки. Когато дойдохме тук, се гонеха хартии и найлонови пликове по полето, как изглежда в момента само за 7 години“, каза той.
„Ние от ГЕРБ строим, думите отлитат, направеното остава. Асфалт не се е яло, но като го няма, загиват хора", обобщи премиерът.

Той похвали и хората, работили по проекта. "Ако бяхме преди 1989 г., Братоев (шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев - бел. ред.) щеше да е герой на социалистическия труд", каза Борисов и заръча на Фандъкова да намери начин да награди всички служители работили по разширението на метрото.

"Безспорно метрото е проектът, който променя качеството на живот на най-много хора и променя и облика на цели квартали", каза кметът Фандъкова, но добави, че това не става с магическа пръчка, а постепенно. Тя прогнозира, че новата отсечка на подземната железница ще раздвижи строителството в района. Кметът припомни, че продължава работата по отсечката на метрото по бул. "Черни връх". До август трябва да е готов ремонтът на булеварда и да бъде пуснато движението, което в момента е доста затруднено. В същото време до края на годината ще започне разширението на "Черни връх" до Околовръстното шосе.

„Разчитам да започнем и строителството на третата линия, с която метрото ще има 50% дял от градския транспорт. Започваме с централния участък от гледна точка на времето, което е необходимо за него, той ще бъде изцяло подземен”, заяви Фандъкова.

Промени в маршрутите на автобуси и тролеи

Заради пускането на метрото са променени и маршрутите на някои от линиите на градския транспорт. Автобусите по линия 10 се движат по нов маршрут, който осигурява връзка на жителите на кварталите "Абдовица", "Димитър Миленков", "Видните" и на селата Бусманци и Казичене с метростанциите "Софийска Света гора" и "Искърско шосе".

С променен маршрут ще е и линия 384. Автобусите тръгват от летището и се движат по булевардите "Христофор Колумб", наляво по "Проф. Цветан Лазаров", надясно по "Копенхаген" и наляво по "Обиколна" стигат до обръщалото в "Дружба 2".

За жителите на "Дружба" има две нови спирки на градския транспорт - на входовете на станция "Дружба". Едната е на бул. "Цветан Лазаров", а другата - на ул. "Димитър Списаревски". Така пътуващите с тролеи 4 и 11 и с автобусите 204, 384, 404 и 604 могат да ги използват като довеждащ транспорт до метрото.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Борис
    #4

    На по-малко от 1 км от Терминали 1 и 2 на летище "София" минава ж.п.линията Пловдив-София и влакът изминава разстоянието от летище "София" до Централна гара за по-малко от 5 минути. Какъв е проблемът да се свържат с железница летището и гарата?

  2. strobo
    #3

    Не мъркайте!! Наистина не може да става сравнение с времето на кметуването на безводния Янукович или на Мафиянски..... Кметицата прави много.... Бат бам ви направи метро за чудо и приказ и пак мъркалници...... край нямате.... Сега ще ви направи и скоростно влакче "Летище - Централна гара" та по лесно да пътувате до село....

  3. so what_deactivated_1521205049
    #2

    Комуноидите и путиноидите винаги много са обичали Виена. Неутрална държава беше, пък и нали всичките комунистически пари там изнесоха.На Луканов сестрата къде имаше галерия....

  4. Umoren
    #1

    Само че не е придобивка за нещастните хора в Дружба 2, а само за Дружба 1!! Сякаш нарочно ги заобиколи метрото, но бизнес-центъра и магазините си имат станция! - Ясно кой е давал рушветите. Идете във Виена, да видите как се прави метро за ХОРАТА!!! София - най-"добрият" град за живеене, не Виена!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.