Sony планира да уволни 10 хил. служители и да съживи бизнеса си с телевизори

Sony планира да уволни 10 хил. служители и да съживи бизнеса си с телевизори

"Сони" (Sony) обяви, че ще съкрати около 10 000 работни места през следващите 12 месеца. Причината са рекордните загуби, отчетени за миналата година.

Новият ръководител на "Сони" Казуо Хираи съобщи на пресконференция, че съкращенията, които представляват 6% от от всички заети в компанията, ще бъдат част от реорганизация, целяща да увеличи ефективността в работата.

Във вторник "Сони" обяви годишни загуби в размер на 6.4 милиарда долара, което е двойно повече от прогнозираните.

"Приемайки подход, предполагащ бързо вземане на решения и основан на използването на преимуществата на всички групи на компания "Сони"...ние възнамеряваме да съживим и развием нашия бизнес с производството на електроника", се посочва в прессъобщението на компанията.

Съкращенията ще засегнат служители от подразделения на компанията, подлежащи на продажба като тези за производство на химикали.

В областта на бизнеса с телевизори "Сони" води тежка битка с южнокорейските компании "Самсунг" (Samsung) и LG, докато "Епъл" (Apple) оспорва позициите на компанията в производството на аудиотехника и телефони.

"Сони" ще се съсредоточи в три области – дигитални изображения, конзоли за компютърни игри и мобилни устройства.

Очакванията на компанията са промените да генерират продажби от 10.5 млрд. долара до края на финансовата година през март 2015 г. За миналата фискална година "Сони" отчете продажби за 7.9 млрд. долара.

"Сони" винаги е била предприемаческа компания. Този дух няма да се промени", заяви на пресконференция Хираи.

Реорганизацията ще струва на "Сони" 926 млн. долара през тази финансова година.

Анализаторите не са убедени в ефективността на новите мерки, предаде ББС.

Аз очаквах повече, коментира Пелам Смитърс, консултант в областта на електронната индустрия.

Тази презентация създава същото впечатление като презентацията, направена преди три или четири години, когато предишният изпълнителен директор Хауард Стрингер се опита да преструктурира компанията, уточни Пелам Смитърс. Тогава обаче "Самсунг" и "Епъл" не бяха толкова мощни, както са днес, допълва той.

Други анализатори също посочват, не виждат нищо ново в обявените планове на компанията, която и преди е говорила как ще върне телевизионния си бизнес на печалба.

Телевизионният бизнес на "Сони" губи пари вече осем години. Компанията продава около 20 милиона телевизора годишно, но това все още не е достатъчно, за да излезе на печалба.

За да се справи с този проблем, "Сони" планира за съкрати разходите в бизнеса с 60% до март 2014 година. Освен това ще намали броя на произвежданите модели телевизори с 40% към 2013 година.

"Ако те възнамеряват да орежат фиксирани разходи с 60%, това означава закриване на една фабрика и бизнесът може да потъне. Това не е задължително нещо лошо", коментира Кикучи Макото, шеф на "Myojo Asset Management". Според него недостатък на плана е, че му липсва конкретика по отношение на позитивната част.

Новият ръководител на "Сони" иска компанията на намери нов начин за създаване на продукти, които наистина да впечатляват хората, предаде кореспондентът на ББС в Токио. Но едно е да кажеш нещо, друго е да го направиш, отбелязва той.

Компанията "Шарп" (Sharp), която е японският конкурент на "Сони" в производството на телевизори, също очаква сериозни загуби – около 4.7 млрд. долара тази година.

Споделяне
Още от България

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?