Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Социалната мрежа Фейсбук се превръща в машина за печалби

Цената на акциите й скочи, капитализацията за първи път надхвърли 100 млрд. долара

6 коментара
Социалната мрежа Фейсбук се превръща в машина за печалби

Капитализацията на социалната мрежа Фейсбук надхвърли 100 млрд. долара за първи път от пускането на акции на Нюйоркската борса. Акциите на проекта на Марк Зукърбърг поскъпват на фона на добрите финансови показатели на компанията, както и за сметка на пускането на голямо количество нови акции и активното привличане на рекламодатели. Инвеститорите започват да вярват, че Фейсбук и в бъдеще ще остане "Машина, която генерира печалба", отбелязва във вторник руското интернет-издание "Газета".

В понеделник при закриването на търговията на Нюйоркската борса капитализацията на "Фейсбук" за първи път стигна 100.68 млрд. долара и по този начин надхвърли заявената при първоначалното пускане на акции (IPO) стойност.

Книжата на компанията поскъпнаха с 1.95% до 41.34 долара. При откриването на търговията в понеделник акциите на Фейсбук струваха 40.7 долара.

На 1 август 2013 г. стойността на акциите на Фейсбук за първи път превиши равнището при пускането им на Нюйоркската борса от 38 долара. Тогава компанията струваше с 15 млрд. долара по-малко, отколкото днес.

Първоначалното предлагане на акции (IPO) на Фейсбук се проведе на 18 май 2012 г. Пазарната стойност на компанията се оценяваше на 104 млрд. долара. Тя пусна на борсата 421.2 млн. броя акции по 38 долара всяка и привлече 16 млрд. долара. Дебютната сесия се откри с ръст от близо 11% до 42.05 долара за акция, но при закриването на търговията цената бе паднала на 38.37% за акция или едва с 1% над стойността на първичното публично предлагане.

След известно време инвеститорите признаха IPO на Фейсбук за провал, приписвайки му ефекта на балона. Стойността на акциите започна рязко да пада. След две седмици котировките на компанията се сринаха до 28.84 долара, а пазарната стойност на компанията спадна с 24% до 61.66 млрд. долара.

Финансовите показатели за второто тримесечие на тази година донесоха оптимизъм на инвеститорите. Чистата печалба стигна 333 млн. долара или 13 цента за акция повече в сравнение със същия период на миналата година, когато загубите на компанията бяха 158 млн. долара или спад от 8 цента на акция.

Възвращаемостта на инвестициите в компанията се увеличи с 53% до 1.8 млрд. долара. За същия период на миналата година възвращаемостта бе 1.2 млрд. долара. По-голямата част от нея идва от доходите от реклама - 88% (1.6 млрд. долара). Този показател нараства с 61% в сравнение със същия период на миналата година. Броят на рекламодателите се увеличи на 1 милион компании.

В понеделник акциите на Фейсбук растяха на фона на съобщението за пускането на нова функция на фотоалбумите, написа Mashable, като се позова на изявление на Марк Зукърбърг. С помощта на тази функция освен притежателя на албума ще могат да се качват снимки и на други потребителите на социалната мрежа.

Потребителят ще може да избере 50 приятели, на които ще е достъпна тази функция, а всеки от тях ще може да добавя в албума не повече от 200 снимки. Засега новият формат на албума се тества и е достъпен за малък брой англоезични потребители.

Миналата седмица Фейсбук съвместно с други водещи технологични компании обяви за създаването на партньорство под името Internet.org. Целта му е да се обезпечи достъп до интернет на повече от 5 милиарда души на планетата.

"На пазара нарасна увереността, че Фейсбук и в бъдеще ще остане машина, генерираща печалба", коментира анализаторът в Oracle Investment Research Лорънс Балтер. "Хората прекарват в страниците на Фейсбук все повече време", добави той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    добре щеше да бъде да се споменат макар и бегло, кои стоят зад помпането на стойността на акциите на фацебука. ще ви помогна малко-същите онези, чиито големи носове висяха дълго надолу при падането на акциите в началото и се бяха нагрухали до козирката със същите. фацебука е част от "биг брадъра" и не е само машина, която генерира печалба, както им се иска да ни го представят. това е машина, която генерира идиоти, воайори и ексхибиционисти, преди всичко. или просто ги излага на показ. машина-маша

  2. Анонимен
    #5

    другара Тодар Живков до 3
    Те ти още един вариант с Macro-програма. Записваш си на Word-а 2 бр. Макроси, напр. с име SetAccent1117 за ударено малко "ѝ" и SetAccent1037 за ударено големо "Ѝ". Макросите могат да имат следното примерно съдръжание за всеки от шрифтовете Microsoft Sans Serif", "Tahoma" или "Palatino Linotype":

    Sub SetAccent1117()
    ' SetAccent1117 Macro за ударено малко "ѝ" с код 1117 и шрифт "Palatino Linotype"
    ' Macro recorded 27.8.2013 г. by 3
    With Selection
    .Collapse Direction:=wdCollapseStart

  3. Анонимен
    #4

    другара Тодар Живков до 3
    Пръво, требва да са знае, че ударено „ѝ” и „Ѝ” имат саде 3 Unicode шрифта - "Microsoft Sans Serif", "Tahoma" и "Palatino Linotype". Те могат да са въведат по бабешката с Insert > Symbol > Insert > Cancel. По-бръзият начин е да им назначиш бръзи клавиши (Shortcut Key). Напр. Alt и (Alt R) за „ѝ” и Alt Shift И (Alt Shift R) за „Ѝ”. Тва са прави така, напр. за „ѝ”:
    1. Insert > Symbol
    2. Избираш горе в лево Font: "Microsoft Sans Serif", "Tahoma" или "Palatino Linotype"
    3. Доле

  4. Анонимен
    #3

    До редакторите, Не знам защо доста авторитетни БГ медии като Вас използват й вместо ѝ с ударение. Ако не знаете - да Ви кажа - при писане с фонетик, натискането на шифт х Ви дава ѝ. Моля да го ползвате.

  5. Анонимен
    #2

    internet.org, не interget.org

  6. Анонимен
    #1

    Сложилия заглавието не владее добре Бг език. ФБ си е машина за печалби още от ден първи!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.