Спад в продажбите на водещите американски автомобилни фирми в САЩ

През 2004 г. водещите американски автомобилни фирми Дженерал мотърс и Форд мотър са регистрирали най-ниските си продажби в САЩ в историята, докато японските компании са постигнали рекордни резултати, предаде Блумбърг. Единствено Даймлер Крайслер от "Голямата тройка от Детройт" е успяла да увеличи продажбите си, но като цяло общият пазарен дял в страната на трите най-големи американски компании е спаднал.

Благодарение на силните продажби през декември, резултатът за цялата 2004 г. в САЩ е нараснал с 1 процент - до 16.9 млн. коли в сравнение с 16.7 млн. през 2003 година, според агенция Аутодейта.

Продажбите на Дженерал мотърс обаче са намалели с 1 процент, тези на Форд - с 4.4 на сто и само Даймлер Крайслер е успял да приключи 2004 г. с нараснали с 3 процента продажби.

Промените в пазарните дялове на "Голямата тройка от Детройт" съответно са били: от 28 на 27.3 % за Дженерал мотърс, от 19.5 на 18.3 % - за Форд и от 12.8 на 13 % за Даймлер Крайслер. Общият пазарен дял на трите американски компании в САЩ е спаднал до безпрецедентните 58.7 процента спрямо 60.2 на сто през 2003 г. и 61.7 процента през 2002 година.

В същото време, азиатските автомобилопроизводители - Тойота, Ниссан, Хонда и други - са увеличили дела си на пазара в САЩ от 32.6 % през 2003 г. на 34.6 процента през 2004 година. Преди три години вносът на коли от Азия в САЩ възлизаше на едва 30 процента. Очаква се положителната за азиатските фирми тенденция да продължи и през 2005 година.

Най-продаваната в САЩ лека кола през миналата година е била Тойота Кемри - за трета поредна година и за седми път през последните осем години. От този модел в страната са продадени 426 990 коли в сравнение с 413 296 през 2003 година.

Най-продаваният камион е бил F-series на Форд мотър - с продадени 939 511 броя.

По БТА

Споделяне
Още от Бизнес

Смятате ли, че президентът е "сготвил" премиера със снимките от спалнята?