Спад в търсенето на агнешко за Великден

"Лидл" ще зареди магазините си със 170 тона българско агнешко

Спад в търсенето на агнешко за Великден

Спад в търсенето на агнешко и други продукти за Великден заради затворените ресторанти, прогнозира министърът на земеделието и храните Десислава Танева. Тя увери, че нищо няма да липсва на великденската ни трапеза.

"Лидл" ще зареди супермаркетите си с агнешкото месо, козунаци, яйца и зеленчуци за Великден от български производители, съобщиха от компанията.

"Лидл" работи с две големите български месопреработвателни предприятия от години, които ще доставят 170 тона агнешко за всичките ѝ 101 магазина. Те са сертифицирани и могат да осигурят нужните обеми за всичките 101 супермаркети на веригата. Двата месокомбината работят с 5 кланици, добиващи агнета от регионите Търговище, Шумен, Разград, Русе, Силистра, Пловдив, Пазарджик, Сливен и Кърджали.

За трета поредна година веригата продава и български козунаци по традиционна рецепта. Българският производител е сред водещите у нас и освен козунаци, в момента компанията предлага близо 40 негови продукта в търговската си мрежа в цялата страна.

Тази година в "Лидл" близо 70% от яйцата за празника ще са от български произход. Вносни ще са само белите яйца, които родните производители не могат да осигурят в достатъчен обем, отговарящ на потребителското търсене. "Лидл България" работи с 5 български ферми за доставка на яйца от района на Пещера, Асеновград, Велико Търново, Добрич и Ямбол. Една от фермите изнася яйца за румънския пазар чрез "Лидл".

Над 20 са българските плодове и зеленчуци, които веригата предлага в момента. Сред тях са краставици, розови домати, салати, пресен лук, спанак, моркови, пресни картофи и много други. Обичайно в този период на годината компанията работи с около 14 доставчика на български плодове и зеленчуци. През лятото те стават над 20, като за отделните продукти някои от тях работят с повече от един производител.

От стъпването си на пазара през 2010 г. "Лидл България" работи активно с български производители. За това време броят им е нараснал двойно и към момента те са близо 200. Преобладаващ е делът на доставчици в продуктови групи, които са основни за българската трапеза – хляб, прясно месо и колбаси, млечни продукти, плодове и зеленчуци.

"Лидл България" работи и подкрепя българските производители в две основни посоки - възможности за реализация на българския пазар и възможности за износ. В рамките на страната българските производители имат възможност за реализация чрез филиална мрежа от 101 магазина в 48 града. Пример за успешно партньорство в тази посока е бранда "Родна стряха", под който се продават 74 продукта от 32-ма български производители.

Споделяне

Още от Бизнес