Спас Русев и Кирил Домусчиев с интерес към Нова ТВ

Спас Русев и Кирил Домусчиев с интерес към Нова ТВ

Бизнесмените Спас Русев и Кирил Домусчиев преговарят с шведската компания "Модърн Таймс Груп" (MTG) за покупката на "Нова броудкастинг груп", след като преди дни бе обявено, че споразумението за продажбата на "Нова телевизия" с фонда ППФ на чешкия милиардер Петър Келнер е прекратено. Това пише вестник "Капитал" в петък.

Сделката с Келнер се провали заради забраната на Комисията за защита на конкуренцията и от "ЕмТиДжи" заявиха,че преговарят с други кандидат-купувачи.

"Да, заявил съм интерес пред MTG за "Нова" в консорциум с голяма чуждестранна компания", потвърдил Спас Русев, който притежава "Виваком", пред изданието, но не разкрил партньора си. Участието му не е през БТК. Кирил Домусчиев не е бил открит за коментар.

За опитите на правителството да вкара в сделката Домусчиев се говори неофициално от месеци, след като през юли 2018 г. антимонополната комисия блокира сделката https://www.mediapool.bg/neochakvano-kzk-sprya-sdelkite-za-chez-i-nova-televiziya-news281685.html с ППФ, която бе за 185 млн. евро. Това решение бе обжалвано пред Върховния административен съд от ППФ, но заседанието по казуса бе насрочено за май 2019 г. Това и предопредели провала на сделката.

Доколкото се смяташе, че Келнер, който вече придоби втория по големина телеком у нас – "Теленор", има интерес към Нова телевизия за комбиниране на двата вида бизнес, същата логика се вижда и при "Виваком". Телекомът на Спас Русев дава сериозна заявка за завладяване на по-сериозен пай от дигиталните услуги и каналите на "Наво броудкастинг груп", заедно със сайтовете си, ще ѝ позволят по-голяма синегрия на предлаганите на потребителите услуги.

Интересът на Домусчиев към медийната група "Капитал" си обяснява с мотива покупка на влияние в контекста на евровота през май и местните избори през есента тази година.

Според различни източници сделката за "Нова" може да бъде сключена още преди края на март тази година на цена над 100 млн. евро.

Това е доста под сумата, за която "ЕмТиДжи" през 2008 г. придоби кабелния канал "Нова+" и 80% от списание "Ева". Тогава шведите платиха 620 млн. евро на гръцкия собстевник "Антена груп".

Още от Бизнес