"Спаси София" алармира за опасен светофар на бул. "България"

Столична община твърди, че така осигурява безопасно преминаване за велосипедистите

https://www.mediapool.bg/gal/92/orig_e662ec861125234411edbdcfda08bb34.jpg

Предназначението на светофарите обикновено е да слагат ред в трафика и да не допускат инциденти и катастрофи на пътя. Има случаи обаче, когато, поставени не на място, могат да предизвикат точно обратното. За такъв сигнализира в понеделник неправителствената организация "Спаси София".

"Нов светофар на Околовръстното, по средата на детелината при пресичането му с бул. "България". Не, не е шега - това наистина се изпълнява в момента от Столичната община. Целта е да се осигури продължение на велосипедната алея по бул. "България" до паркинга пред Националния исторически музей. Решението е проблематично и опасно", алармираха оттам.

На практика става дума за два светофара. Единият е на отбивката от бул. "България" за Околовръстното в посока Горнобански път, а другият е за излизащите на Южната дъга в посока Пловдив. И на двете отбивки в момента няма ограничения, вероятно защото такъв е бил първоначалният им замисъл – да извеждат бързо трафика към Околовръстното. Но общината прави нова велоалея от "Бояна" към центъра, която преминава през въпросните отбивки. И затова се опитва по някакъв начин да осигури безопасността на колоездачите.

Поставяне на светофар в рамките на пътен възел, на който се пресича скоростен булевард и околовръстна магистрала, е необмислено, аргументират се от "Спаси София". И подчертават, че "високата скорост и ограничената видимост в завоя създават условия за чести инциденти и опасни ситуации".

С поставянето на новите светофари наистина може да се стигне до рискови ситуации. В този участък на "България" се кара бързо, а и шофьорите не са свикнали да спират преди да излязат на Околовръстното. Освен това при дълга опашка от чакащи на светофарите коли на практика може да се се задръстят две от трите ленти на "България".

От "Спаси София" питат защо се поставя светофар за колите, качващи се към Околовръстното, но не и за слизащите от него. От организацията посочват, че са направили разговори с експерти и велосипедни активисти, които твърдят, че в Европа подобни решения не се изпълняват, тъй като са опасни и споделят, че решението тук е пресичане на различно ниво от това на автомобилите или поне редизайн на кръстовището, за да се осигури необходимата видимост.

Mediapool потърси коментар от Столична община. Оттам посочиха, че светофарът е единствената опция да се осигури безопасно преминаване на каращите велосипеди.

Споделяне

Още от България