Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Спаси София" откри проблеми при ремонта на трасето на трамвай 5

2 коментара
Сн. БГНЕС, архив

За проблеми при още незавършилия ремонт на релсите по маршрута на трамвай №5 алармира гражданското сдружение "Спаси София". Сред откритите от общинския съветник Борис Бонев и Стефан Спасов от организацията тях дефекти са "бетонирани накриво релси", хлопащи павета, ронещ се бетон, запушени шахти, разпадащи се бордюри.

От общината отрекоха да има проблем с релсите и те да са бетонирани накриво. Уточниха, че ремонтът още не е приключил, че на изпълнителя ВДХ се дават предписания за отстраняване на проблеми и чак след това ще се пристъпи към започване на процедура по въвеждане на обекта в експлоатация.

"Недопустимо е трасето все още да не е отворено, а да има нужда от толкова големи поправки. Особено след голямо закъснение и факта, че надзорник беше общинската фирма "Софинвест", която очевидно не следи и не работи в обществен интерес. Ако обектът бъде приет в такова състояние, без да се отстранят дефектите и без глоба за изпълнителя, това ще бъде поредна индикация за огромната корупция, завладяла Столичната община", смятат от "Спаси София".

"От 7 септември започнаха единичните и комплексни изпитания на новия релсов път и контактната мрежа на трамвайното трасе от Руски паметник до ухо "Бъкстон". За всички системи, в това число автоматизацията на стрелките и захранването, се съставят протоколи, които са част от строителната документация на трасето", обясниха от Столичната община.

От там напълно отхвърлят твърденията за "бетонирани накриво релси". "В посочения участък новото трамвайно трасе се привързва към съществуващите релси на кръговото на Руски паметник и при перона на болница "Пирогов". При тези участъци точно е изпълнен проектът за привързване на релсите със съответните криви и контракриви, което е утвърдена практика в строителството", уточняват от там.

На обекта продължават довършителните дейности по настилките, пероните и ревизирането на шахти. Столична община като възложител и надзорната фирма са предали на изпълнителя конкретни забележки, които се отстраняват.

"Едва след приключването на всички дейности строителната документация на обекта ще бъде внесена в ДНСК за назначаване на държавна комисия за приемане на обекта", уточниха от общината.

Ремонтът на трасето на трамвай 5 тече от пролетта на миналата година. Първоначално от общината обещаваха работата да приключи до пролетта на тази година, след това срокът се измести с още няколко месеца и към момента не е ясно кога точно се очаква строителството да приключи. Ремонтът на релсите на трамвай 5 се прави от фирмата ВДХ и струва 48 млн. лева с ДДС. Средствата са от еврофондовете.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. someone
    #2

    Козметичните дефекти открити от мекокиткестия представител на организацията със смешно име са най-малкият проблем. Оказало се, че новите релси са така положени, че трамваят на проби се лашкал повече, отколкото преди жалкия ремонт за 48 милки: https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=9630.420

  2. Мислимотор
    #1

    48 милиона? Нови ОПГербови върхове. Над 10 милиона/км.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.