"Спаси София" предлага да се махнат паветата от бул. "Цар Борис ІІІ"

"Спаси София" предлага да се махнат паветата от бул. "Цар Борис ІІІ"

Един от основните столични булеварди - "Цар Борис ІІІ", да бъде основно ремонтиран и вместо с павета да бъде покрит с асфалт. Гранитните блокчета от него да бъдат съхранени и да бъдат използвани за улиците в центъра, площадите и пешеходните зони. Това предлага организацията "Спаси София", която наскоро официално обяви, че влиза в надпреварата за кмет на столицата, а за поста номинира един от създателите си Борис Бонев.

Бул. "Цар Борис ІІІ" е една от артериите, по които се влиза и излиза от София. Освен това свързва доста квартали с центъра на града. В момента той е павиран, а само на места по една от лентите за движение е асфалтирана. Паветата в доста участъци са пропаднали. Според "Спаси София" булевардът трябва да бъде ремонтиран още през следващата година и изцяло да бъде асфалтиран, за да се намали шума от преминаването на колите, както и праха и калта покрай пътната артерия.

"Основен приоритет за Столичната община трябва да бъде пълен ремонт на бул. "Цар Борис III", включващ премахването на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова. Смятаме ремонтът за неотложен и ще се борим той да се заложи в бюджета и да се реализира още през 2020 г.", заяви кандидатът за кмет на "Спаси София" Борис Бонев, цитиран в съобщението на организацията.

В него се допълва, че "паветата трябва отговорно да се съхраняват и да се използват за улиците в центъра, по площадите и пешеходните зони, където да допълват историческия дух на столицата, но те създават проблеми по натоварените булеварди".

Според организацията по бул. "Цар Борис ІІІ" има и проблеми с пътната безопасност. За това трябвало да се поставят камери за следене на скоростта, да се направи зелена вълна, настроена за 50 км/час, а на местата, където пресичат пешеходци, да се изградят и защитни острови за изчакване.

При ремонта на булеварда трябвало да се обновят и локалните платна, осветлението, тротоарите и велосипедната алея.

Освен автомобили, пешеходци и велосипедисти по този булевард се движи и трамвай №5. Трасето му е в лошо състояние, а общината от години залага ремонта на релсите в бюджета си, но той така и не започва. За него са осигурени евросредства и дори вече веднъж имаше избран изпълнител - фирмата "Джи Пи Груп". Тя обаче се отказа от подписването на договор с местната власт след скандала "ДжиПиГейт" и нареждането на премиера Бойко Борисов компанията да бъде извадена от всички търгове с европари. Това беше една от малкото поръчки, за които това разпореждане беше приложено.

До момента общината така и не е обявила нов търг за избор на изпълнител и така ремонтът на трамвайното трасе със сигурност ще се отложи поне за следващата година. От "Спаси София" настояват местната власт да отговори какво се случва с този проект.

Споделяне
Още от България