Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Спаси София" предлага да се махнат паветата от бул. "Цар Борис ІІІ"

28 коментара
"Спаси София" предлага да се махнат паветата от бул. "Цар Борис ІІІ"

Един от основните столични булеварди - "Цар Борис ІІІ", да бъде основно ремонтиран и вместо с павета да бъде покрит с асфалт. Гранитните блокчета от него да бъдат съхранени и да бъдат използвани за улиците в центъра, площадите и пешеходните зони. Това предлага организацията "Спаси София", която наскоро официално обяви, че влиза в надпреварата за кмет на столицата, а за поста номинира един от създателите си Борис Бонев.

Бул. "Цар Борис ІІІ" е една от артериите, по които се влиза и излиза от София. Освен това свързва доста квартали с центъра на града. В момента той е павиран, а само на места по една от лентите за движение е асфалтирана. Паветата в доста участъци са пропаднали. Според "Спаси София" булевардът трябва да бъде ремонтиран още през следващата година и изцяло да бъде асфалтиран, за да се намали шума от преминаването на колите, както и праха и калта покрай пътната артерия.

"Основен приоритет за Столичната община трябва да бъде пълен ремонт на бул. "Цар Борис III", включващ премахването на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова. Смятаме ремонтът за неотложен и ще се борим той да се заложи в бюджета и да се реализира още през 2020 г.", заяви кандидатът за кмет на "Спаси София" Борис Бонев, цитиран в съобщението на организацията.

В него се допълва, че "паветата трябва отговорно да се съхраняват и да се използват за улиците в центъра, по площадите и пешеходните зони, където да допълват историческия дух на столицата, но те създават проблеми по натоварените булеварди".

Според организацията по бул. "Цар Борис ІІІ" има и проблеми с пътната безопасност. За това трябвало да се поставят камери за следене на скоростта, да се направи зелена вълна, настроена за 50 км/час, а на местата, където пресичат пешеходци, да се изградят и защитни острови за изчакване.

При ремонта на булеварда трябвало да се обновят и локалните платна, осветлението, тротоарите и велосипедната алея.

Освен автомобили, пешеходци и велосипедисти по този булевард се движи и трамвай №5. Трасето му е в лошо състояние, а общината от години залага ремонта на релсите в бюджета си, но той така и не започва. За него са осигурени евросредства и дори вече веднъж имаше избран изпълнител - фирмата "Джи Пи Груп". Тя обаче се отказа от подписването на договор с местната власт след скандала "ДжиПиГейт" и нареждането на премиера Бойко Борисов компанията да бъде извадена от всички търгове с европари. Това беше една от малкото поръчки, за които това разпореждане беше приложено.

До момента общината така и не е обявила нов търг за избор на изпълнител и така ремонтът на трамвайното трасе със сигурност ще се отложи поне за следващата година. От "Спаси София" настояват местната власт да отговори какво се случва с този проект.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

28 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #28
    Отговор на коментар #21

    Явно или не можеш да четеш или имаш функционална неграмотност. Та, да повторя, за да ме разбереш съвсем ясно и да не се налага да обяснявам пак: Метро трябва, но не така, както се прави в София. Не за сметка на това да съсипеш и унищожиш другите видове транспорт, само и само, за да обосновеш откъде ще ти дойдат пътниците. Ако се прави както трябва, е нужно задълбочено, професионално планиране на линиите, така че да привличат именно автомобилистите. Иначе, ще преливаме от едната дамаджана в другата

  2. Bлaдo
    #27

    Проблемът с асфалта по "Цар Борис III" (разбира се, че трябва да е по-гладък тоя ... гърбав полигон) е, че на малоумния български шЕфьор (и коткретно на пЕЕЕрнишкия) ще му бъде предоставен скоростен, прав, многолентов участък, на който никой няма да се сдържи да не си компенсира малката nuшka със скорост и бабаитлък... И съответно - ще изтепва хора ката ден... Накратко - асфалт - да!, ама със съответните подлези и надлези, за да имат местните някакъв шанс...

  3. перо
    #26
    Отговор на коментар #24

    Това за "исторята" не е ли крайно? Само питам!

  4. Естествено
    #25
    Отговор на коментар #24

    Да бе, да! ☺ Ама ако се наложи танковата бригада да брани "властта" от народната любов? С точно насочени ракети няма как да стане. Та ще си трябват паветата. ☺ От друга страна те са си символ на София. Е жълти те де, но да не издребняваме. ☺ Едно време се говореше, че докато видно номенклатурно чедо било в "казармата" клакьорите му се готвели да му изпратят жълто паве, та да му напомня за София. Но не успели. Докато намерят паве момчето го преместили в детската градина на Добри Джуров. ☺

  5. bgp
    #24

    Паветата по булеварда и танковата бригада в Горна Баня са имали функционална връзка ! Днес танковете са отживелица , войната ако я има ще е с точно насочени ракети ! Рано или късно, поради бързо променящите се стандарти на живот , хората сменят уредите и мебелите в рамките на живота си , а напоследък и жилищата си ! С исторята не се живее , тя е минало !

  6. Bлaдo
    #23

    справка за едногънкови гЭрб-ери: гэрб-авата кметица фундукова ЛИЧНО спря емблематичния за София трамвай N6 и ЛИЧНО излъга, че ще го възстанови, след като си изкопае метрото и ЛИЧНО ИЗМИСЛИ НОВИ НАДЗЕМНИ ТРОЛЕЙБУСНИ ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТНИ ЛИНИИ!!! (въпреки метрото) Това! е тестът кой е по-! софиянец и откога ;-) Защото да махнеш 'Шестицата' от София е като да ... засипеш (защото било по-практично) Женевското езеро...

  7. Коментарът е изтрит в 16:15 на 5 август 2019 от автора.
    #22
  8. [email protected]
    #21
    Отговор на коментар #20

    Да кажеш че метро не ти трябва,а трамваите ще поемат превоза на пътниците,значи да си съгласен,да сменяш три трамвая и автобуси и да пътуваш 40-50 минути,вместо с метрото да отидеш за 10 минути,значи никога не трябва да ставаш кмет на София!Само мога да гадая,ако го нямаше метрото,колко коли щеше да има в София!

  9. brambar
    #20
    Отговор на коментар #19

    На теб пък кво ти пречат трамвайните линии. Именно метрото беше онова, което наряза на скрап сумата и трамвайни линии. Такава тъпотия няма никъде по света - да обосноваваш необходимост на метро,като казваш, че ще закриваш друг вид обществен транспорт. Първо даваш пари за демонтажа на линиите, а после даваш милиарди да построиш метро, което се движи с 40 км/ч. Т.е. плащаш 2 пъти за една тотална глупост. Идеята на метрото по света, е да отнеме повече хора от колите, а не от другия вид обществен транспорт. Нашето обаче именно това прави. Колите не намаляват, а хората в метрото се увеличават, щото нямат друг начин на придвижване.

  10. [email protected]
    #19

    Щом някой каже че ще закрива Метрото,и ще развива трамвайния транспорт,би трябвало да е до там канидидатурата му.Но за т@пите "аВтентични",това не стига.Искат си колите и задръстванията и това е.НО иначе големи "еколози" се пишат,и реват заради ФПчастици!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.