Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Спаси София" предлага "времеви" билет от 40 минути за 1.60 лева

Преди ден общинските съветници на ГЕРБ предложиха подобен билет, но за 30 минути

1 коментар
"Спаси София" предлага "времеви" билет от 40 минути за 1.60 лева

Билет за градския транспорт на София, който да позволява комбиниране на различни видове транспорт в рамките 40 минути срещу 1.60 лева предложи във вторник "Спаси София". Преди ден общинските съветници от ГЕРБ предложиха за същата цена същата услуга, но за 30 минути. От формацията на Борис Бонев предлагат и билет за 90 минути при цена 2 лева. Предложението на ГЕРБ за 60 минутен билет за 2.20 лв.

85% от софиянци пътуват 40 минути

Борис Бонев посочи, че предложението на ГЕРБ е неприемливо, защото 85% от софиянци пътуват 40 минути с градския транспорт. Общинският съветник даде пример с хора, живеещи в Люлин и работещи в Младост.

"Няма как човек за 30 минути да стигне от Люлин до Младост и да се възползва от цената от 1.60 лв., която готви ГЕРБ, защото само пътят на метрото от "Люлин" до Бизнес парк е 33 минути. С други думи за тези софиянци се готви покачване на билета с 60 стотинки", каза Бонев.

Вторият билет от 90 минути също е избран на база статистика и разписанията на градския транспорт, които показват, че човек може да стигне от всяка една точка на града до всяка друга точка именно за такова време.

"Нашата цел е не да пълним касичката на ЦГМ, а да доведем повече пътници в градския транспорт като алтернатива на личния автомобил", каза Бонев.

Карта за млади хора

От "Спаси София" предлагат и карта за млади хора до 26 години да имат преференциална годишна карта от 200 лева на година, или по 56 стотинки на ден. Всички железници по света предлагали подобна карта. Такава имала дори и БДЖ.

"Няма автомобил, който по 56 стотинки на ден да осигурява транспорт. Най-мобилната група в София това са студентите, но само една трета от тях имат карти за градския транспорт", каза Бонев. Той посочи, че младите хора са огромен потенциал, от който трябва да се възползва градът.

Предложенията на "Спаси София" запазват стимулите за годишни карти за градския транспорт, които важат в момента. Оказва се, че в момента само 2% от столичани имат подобни карти. В момента тя струва 365 лева или по 1 лев на ден.

От формацията на Борис Бонев обаче предлагат бонус към тези карти - притежателите им да ползват безплатно нощния транспорт на София, чието рестартиране се очаква през следващата година.

Морков, а не тояга за гратисчиите

"Спаси София" предлага още, ако бъде хванат нередовен пътник в градския транспорт, глобата му да бъде опростена, ако в рамките на седмица си купи годишна карта за столичния транспорт.

За 2021 г. загубите на ЦГМ заради пандемията и отлива на пътници се очаква да възлезат на 50 млн. лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. АТ
    #1

    И докъде може да се стигне за 40 минути в София? Един трамвай се кандилка по 10 min от спирка до спирка, т.е. на всеки 4 спирки ще си вземаш билетче, за да стигнеш от начална до крайна спирка с 1 превозно средство. А ако попадне превозното средство в задръстване кой ще плаща за пресроченото време на билета? В нормалните страни билета е за маршрут - от т. А до т. Б, независимо от комбинацията на видовете средства. Толкова ли е сложно и тук да се направи така?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.