Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Спаси София" с 5 мерки за спасяване от фалит на градския транспорт

4 коментара
"Спаси София" с 5 мерки за спасяване от фалит на градския транспорт

Пет мерки за спасяване на столичния градски транспорт от фалит представи в сряда независимият общински съветник от "Спаси София" Борис Бонев. Столицата поиска още в края на миналата година извънредна помощ от 176 млн. лв. от държавата заради по-високите цени на тока и газа, но такава не ѝ бе предоставена.

Сливане в едно на транспортните дружества

Първата е закриване на Центъра за градска мобилност и обединяването му заедно с другите транспортни дружества на София в едно ново предприятие. Т.е. той трябва да се влее в едно заедно със Столичен електротранспорт, Автотранспорт и "Метрополитен".

"Само от намаляването на броя на директорите могат да бъдат спестени в рамките на един мандат 4 млн. лв", посочи Борис Бонев. По думите му така ще се закрият раздути щатове със заплати на пет изп.-директори, отделни счетоводства, обществени поръчки, съвети на директори и т.н.

"Правилото на доброто управление и това, което правят много други градове в момента, е да обединяват тези структури и да постигнат икономия от мащаба", добави той.

Наред с това се предлага като втора мярка подобряване на контрола за паркиране в столицата и в градския транспорт. От екипа на "Спаси София" припомниха, че в момента пътна полиция следи за паркиране на платното, за "синя" и "зелена зона" отговаря ЦГМ, столичен инспекторат - за нарушения в зелени площи, общинска полиция за паркиране върху тротоарите. "Всяка една от тези институции подминава нарушенията на другата. Затова трябва да се създаде един орган за контрол, за да се постигне ефективност на контрола", казаха от гражданската инициатива.

Предлага се и контролът, по паркирането на Белград, да се извършва с коли с монтирани камери за 360 градусово наблюдение, които автоматично засичат нарушителите. В момента ЦГМ има само един подобен автомобил и "армия" от 250 контрольори, посочиха още от гражданската инициатива.

"10 пъти по-малко контрольори и 10 пъти по-висок приход постига Белград чрез тази система", казаха още от "Спаси София".

Оттам добавиха, че трябва да се подобри и контролът за нередовни пътници в самия градски транспорт. В момента, например ЦГМ изисква инспекторите да проверяват по 2000 карти на месец, а това било постижимо с 2-3 слизания в метрото.

"По данни на 2019-а година един контрольор издава по половин глоба на ден. Приходите от глоби са почти 3 пъти по-малко от възнагражденията на самите контрольори", добавиха от формацията. Оттам призоваха за повишаване на нормата на контрольорите.

Евтини годишни карти за младите

"Спаси София" припомни и своите предложения за промяна на билетите за градския транспорт. Сред тях са евтини карти за всички до 26 години. Предлага се те да могат да плащат годишна карта от 200 лева.

За всички граждани да има билет за кратки разстояния с възможни прекачвания за 1.60 лв., и друг билет за по-дълги разстояния, който да е по-скъп.

Предлага се и годишната карта да запази своята цена като се включат и допълнителни придобивки към нея като безплатен нощен градски транспорт.

От гражданската формация добавиха, че София има най-бавния в Европа градски транспорт. Затова предлагат удвояване на коридорите за безпрепятствено придвижване на градския транспорт. От сегашните 21 километра, да станат приблизително 50 километра. Под "коридори" се разбира бус ленти и ограничени трамвайни трасета.

Не на последно място, се предлага синхронизация на разписания по движенията на транспортните средства, така че хората да не чакат за прекачване по 20 минути,

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. SILENCE
    #4
    Отговор на коментар #3

    Да не са ти платили от откраднатитепари от билети, за да преместиш темата в ранното Средновековие?

  2. Обектив
    #3

    Мисля, че е наложително да се инициира Петиция до НС и до Софийска община за поставяне пред Синодалната палата в София на паметник на княз Борис I Покръстител, а в ларгото пред триъгълника на властта на нашата столица на монумент на най-могъщия български владетел цар Симеон Велики. Позорно е, че досега не е даден такъв знак на признателност на основоположниците на днешната българска Християнска езиково-писмена култура !

  3. SILENCE
    #2
    Отговор на коментар #1

    Да прибавим и неистовото крадене от продадените билетчета... Както и манталитета на мотики на т. нар. контрольори. И най-вече - незаконната цена на билета. ДруграрЕте така и не успяват да защитят "цената", защото нямат нужния ценз и трудови навици.

  4. someone
    #1

    Идеята за евтини билети за младежи е добра, но колко от провинциалните мамини дуп3та, обитаващи бардак-арски град, ще слязат от премиум марковите си 20 годишни трошки и ще се качат в 280 или метрото, елем пък трамвая? По-лошо, родителите им още от ученици ги научават, че ходенето на училище е да ги закарат с колата, все едно са някакви вип персони или щото нямат училищни автобуси.Контрольорите в аДския транспорт от години бягат с 200 и не глобяват тъмнозелената раса с име на спиртна напитка, едри

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.