Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

“Спешните” ремонти на виадуктите започват до месец

1 коментар
“Спешните” ремонти на виадуктите започват до месец

Обявените като спешни през миналата година ремонти на три виадукта по магистралите “Хемус” и “Тракия” ще започнат в рамките на месец, съобщи вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Екатерина Захариева в Русе. Тя допълни, че проектите за укрепването на съоръженията са готови.

Правителството на ГЕРБ реши спешно да ремонтира трите моста след земетресението в Перник през май 2012 г. С мотив да не се срутят заради появили се дупки и цепнати по конструкцията дори се искаше да не се провежда обществена поръчка, а да се мине на пряко договаряне. В крайна сметка фирмите изпълнители все пак бяха избрани след проведен търг, а ремонтът им така и не почва.

Макар на хартия да има заложени 45 млн. лв. за ремонта на съоръженията, неофициално се твърди, че парите ги няма. Това беше причината през февруари правителството на ГЕРБ да вземе изрично решение за отпускане на средства за трите моста.

Ремонтът на виадукта на 61-я километър от магистрала “Тракия” ще струва 6 млн. лв. На тази цена той беше спечелен от консорциум, в който влизат “Геострой”, “Мостремонт 97” и “Пътстрой 92”. Строителният надзор ще осъществява фирма “Рутекс“ срещу 14 850 лв.

Ремонтът на втория опасен мост на “Тракия” – на 67-я километър, ще струва 7.2 млн. лв. и ще бъде направен от австрийската “Порр”. За качественото изпълнение ще следи ДЗЗД “Виадукти 2012” срещу 18 450 лв.

Търгът за ремонта на най-големия виадукт “Бербеш” на магистрала “Хемус” беше спечелен от “ГБС Инфраструктурно строителство” с цена от близо 13 млн. лв. Строителният надзор ще се осъществява от “Пътинвестинженеринг” срещу 24 894 лв.

От миналата година агенция “Пътна инфраструктура” не е спирала да работи по трите моста, защото се знае колко са важни, каза Захариева.

Фирмата, която ремонтира Дунав мост през 2011 г., ще направи за своя сметка новия ремонт на зейналата дупка на съоръжението, каза още Захариева. Според нея проблемът е, че мостът е стар и е натоварен много повече, отколкото неговата конструкция понася. “Необходим е втори мост, който да отговаря на новите съвременни изисквания”, каза Захариева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #1

    Иронията на заглавието с посатавянето на кавички на спешни е НЕУМЕСТНА!!! Съоръженията имат нужда от грижа ,като всичко на този свят!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.