“Спешните” ремонти на виадуктите започват до месец

“Спешните” ремонти на виадуктите започват до месец

Обявените като спешни през миналата година ремонти на три виадукта по магистралите “Хемус” и “Тракия” ще започнат в рамките на месец, съобщи вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Екатерина Захариева в Русе. Тя допълни, че проектите за укрепването на съоръженията са готови.

Правителството на ГЕРБ реши спешно да ремонтира трите моста след земетресението в Перник през май 2012 г. С мотив да не се срутят заради появили се дупки и цепнати по конструкцията дори се искаше да не се провежда обществена поръчка, а да се мине на пряко договаряне. В крайна сметка фирмите изпълнители все пак бяха избрани след проведен търг, а ремонтът им така и не почва.

Макар на хартия да има заложени 45 млн. лв. за ремонта на съоръженията, неофициално се твърди, че парите ги няма. Това беше причината през февруари правителството на ГЕРБ да вземе изрично решение за отпускане на средства за трите моста.

Ремонтът на виадукта на 61-я километър от магистрала “Тракия” ще струва 6 млн. лв. На тази цена той беше спечелен от консорциум, в който влизат “Геострой”, “Мостремонт 97” и “Пътстрой 92”. Строителният надзор ще осъществява фирма “Рутекс“ срещу 14 850 лв.

Ремонтът на втория опасен мост на “Тракия” – на 67-я километър, ще струва 7.2 млн. лв. и ще бъде направен от австрийската “Порр”. За качественото изпълнение ще следи ДЗЗД “Виадукти 2012” срещу 18 450 лв.

Търгът за ремонта на най-големия виадукт “Бербеш” на магистрала “Хемус” беше спечелен от “ГБС Инфраструктурно строителство” с цена от близо 13 млн. лв. Строителният надзор ще се осъществява от “Пътинвестинженеринг” срещу 24 894 лв.

От миналата година агенция “Пътна инфраструктура” не е спирала да работи по трите моста, защото се знае колко са важни, каза Захариева.

Фирмата, която ремонтира Дунав мост през 2011 г., ще направи за своя сметка новия ремонт на зейналата дупка на съоръжението, каза още Захариева. Според нея проблемът е, че мостът е стар и е натоварен много повече, отколкото неговата конструкция понася. “Необходим е втори мост, който да отговаря на новите съвременни изисквания”, каза Захариева.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Какво цели Борисов с Великото Народно събрание?