Спирането на ТИР-овете ще задръсти граничните пунктове по празниците

Автомобилните фирми превозвачи трябва предварително да са информирани, че България ще промени принципа на движение през територията си, съобщи в неделя министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Не е невъзможно и у нас да се създаде подобна на тази в други европейски страни организация на движение, при която тежкотоварните камиони не могат да се движат в съботно-неделните и празничните дни, поясни Петър Мутафчиев. Това може да стане с промяна в Закона за автомобилните превози, но ако се въведе веднага и то непосредствено преди коледно-новогодишните празници, ще създаде големи главоболия, защото превозвачите не са информирани.

“Надявам се, че ще се чуем с министър Асен Гагаузов, за да разбера точно каква е идеята за коледните празници”, поясни транспортният министър.

Намерението да се спрат от движение големите товарни камиони през настъпващите празнични дни съобщи в събота пред Дарик радио министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов. Той уточни, че през почивните дни в края на седмицата и през останалите по-важни празници в страната, когато има голямо движение на българските граждани, ТИР-овете трябва да се спират. “Веригите на тежкотоварните автомобили не са добра идея, защото изравят настилката”, призна пред Дарик министър Гагаузов.

Предложението за спиране на ТИР-овете през празничните дни поиска първо директорът на държавната фирма “Автомагистрали” Антон Антонов. По-рано през седмицата пред парламентарните комисиите по транспорт и за политиката при бедствия и аварии, като причина за задръстванията на магистрала “Хемус” Антонов посочи движението на тежките камиони в трите ленти. Това попречило на техниката да излезе и да почисти, каза тогава директорът на “Автомагистрали”.

Шефът на фонд “Републиканска пътна инфраструктура” Веселин Георгиев посочи, че страната ни няма нужната инфраструктура, за да забрани движението на тежките камиони. Георгиев каза, че ако се спират на границата, то трябва да бъдат осигурени паркинги за камионите и превозвачите им. В противен случай опашката от ТИР-ове към Калотина може да стигне и до София, коментира шефът на фонд “Пътища”. Другата възможност е тежките камиони да се пренасочват по обиколни пътища, които дублират магистралните, но страната ни и с такива не разполага, каза Веселин Георгиев.  Все още няма възможност и те да се качват на влак при транзитно преминаване, както е в Австрия, посочиха специалистите.  

Още от България

Какво се крие зад истерията с "отнемането и продаването на деца"?