Спират автобуси и ТИР-ове без вериги на границата

Спират автобуси и ТИР-ове без вериги на границата

Българските власти решиха да спират на границата камиони и автобуси с износени гуми и без вериги и по този начин да предотвратят случаи като този с 12-часовото задръстване на магистрала “Хемус” в сряда. Това стана ясно от изпратената в петък официална информация на МВР.

Според създадената организация, фонд “Републиканска пътна инфраструктура” ще подава на Гранична полиция, КАТ “Пътна полиция” и Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” към Министерството на транспорта информация за утежнената пътна обстановка с обилен снеговалеж. Тези три структури ще трябва да упражняват контрол върху гумите на превозните средства, които минават границата и съответно да ги пренасочват по проходими маршрути, уточняват от МВР. В съобщението на ведомството не се споменават каквито и да било задължения на пътната администрация да поддържа в добро състояние републиканските пътища, за които се плащат винетни такси.

“Не можем да не допуснем чуждестранните камиони, които карат стока, но факт е, че няма чужда компания, която да си остави “магарето в калта”, коментира пред агенция „Фокус” директорът на “Гранична полиция” главен комисар Красимир Петров. Той поясни, че чуждите фирми знаят какво са зимни и летни гуми, защото с камионите печелят пари. “Като не отговаря на условията, ще му се състави акт на водача и докато премине през страната, ще бъде издадено наказателно постановление. За да излезе на границата, ще трябва да плати глобата”, поясни шефът на Гранична полиция. “В Западна Европа ни пердашат, без да ги интересува кой си и закъде отиваш”, коментира Петров.

Красимир Петров поясни, че мерките за проверка ще са насочени предимно към българските превозвачи, но ще важат стриктно и за чуждите фирми.

Според Красимир Петров, каквито и мерки да се набележат, първопричината е в службите, които отговарят за почистването на пътищата. Те трябва да си свършат работата, коментира Петров. Според него, е изключително важно пътната настилка да е почистена, а не затрупана със сняг, под който обикновено има и образувана ледена покривка.

“Това никъде по света го няма. Първо трябва да си почистиш пътищата, после да търсиш кусурите на шофьорите с какви гуми карат”, допълни шефът на Гранична полиция пред „Фокус”.
“Това не е нито първото, нито последното задръстване, което ще има на магистрала “Хемус”, успокои българските граждани по БНТ в петък министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов. Днес имам среща с управителя на държавната фирма “Автомагистрали” Антон Антонов, допълни той.

От думите на регионалния министър Гагаузов, както и от предприетите днес действия за контрол от страна на държавните институции, е очевиден изводът от проверката, назначена от пътната администрация, за да установи причината за задръстването. Според Гагаузов, от получената от него информация става ясно, че вината е на ТИР-овете, значителна част от които били неподготвени за зимните условия. Министърът уточни, че тежкотоварните камиони са нарушили правилника за движение, защото формално са запушили и трите ленти за движение. “И разбира се, най-вероятно известно закъснение от страна на фирмата и конкретно на хората, които са извършвали това почистване”, каза Асен Гагаузов.

Така и не стана ясно, дали министър Гагаузов изключва или не бойкот от страна на фирми, поради забавени плащания. “Не изключваме версията. Има забавено плащане на фирми, но то е договорено, така че изключвам варианта някой да бойкотира нещо”, каза дословно министърът на регионалното развитие. 

Според него, магистрала “Хемус” не е поддържана и ремонтирана повече от 20 години.

За пореден път Гагаузов посочи, че няма проблем за концесионния договор на автомагистрала “Тракия” и тя ще започне да се изгражда най-вероятно през март.

Още от България

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: