Заради инцидентите през последните месеци

Спират се пътническите влакове между Нова Загора и Карнобат

Ивайло Московски Сн. Министерство на транспорта

Спира движението на пътнически влаковете между Нова Загора и Карнобат, заради инцидентите през последните месеци в участъка. Пасажерите ще бъдат извозвани с автобуси, като целта е да се гарантира тяхната сигурност.

Това ще продължи докато не бъде възстановена нормалната сигнално-охранителна и сигнализационна техника в 80-километровия участък от Нова Загора до Карнобат.

В момента гарите Нова Загора, Безмер, Ямбол, Церковски, Айтос, Бургас са в режим на ръчно управление, заради ремонтните дейности по проекта за модернизация на жп линията Пловдив – Бургас. това обясни министърът на транспорта Ивайло Московски при проверка в понеделник на хода на ремонтните дейности по трасето.

Изпълнителите на обекта са обещали пред министър Московски да ускорят изпълнението на обекта и до месец и половина да бъде възстановено нормалното влаково движение. Дотогава пътниците ще бъдат извозвани с автобус от гара Нова Загора до гара Карнобат, като разходите за това ще бъдат за сметка на фирмите-изпълнители по проекта, се казва в съобщението на транспортното министерство.

През последните месеци се случиха няколко ситуации, при които поради човешка грешка, на гарите с ръчно управление бяха пуснати по два влака в един коловоз. По тази причина министър Московски направи спешна проверка на място, за да се запознае със ситуацията и да въведе мерки за повишаване на безопасността.

На жп гарата в Бургас министър Московски съобщи, че е провел разговор с Вежди Рашидов и вече е съгласуван проектът за нейното модернизиране. Приемното здание на гарата е със статут на архитектурно-строителна недвижима културна ценност, което налага съгласувателната процедура, за да бъде издадено разрешително за строеж.

Транспортният министър е разпоредил на Националната компания "Железопътна инфраструктура" да внесат документацията за издаване на разрешение за строеж максимално бързо в община Бургас. Ускоряването на работата по този проект е много важно, защото срокът на договора за строителство излиза извън срока на допустимост на разходите по програма "Транспорт" за изминалия програмен период 2007 – 2013 г.

Общата стойност на двата договора (строителство и надзор) за модернизацията на гарата в Бургас е 8.1 млн. лв. без ДДС, като в сумата са включени и 10% непредвидени разходи.

Споделяне
Още от Бизнес

Одобрявате ли удължаването на извънредното положение с един месец?