Спира движението на пътнически влаковете между Нова Загора и Карнобат, заради инцидентите през последните месеци в участъка. Пасажерите ще бъдат извозвани с автобуси, като целта е да се гарантира тяхната сигурност.
Това ще продължи докато не бъде възстановена нормалната сигнално-охранителна и сигнализационна техника в 80-километровия участък от Нова Загора до Карнобат.
В момента гарите Нова Загора, Безмер, Ямбол, Церковски, Айтос, Бургас са в режим на ръчно управление, заради ремонтните дейности по проекта за модернизация на жп линията Пловдив – Бургас. това обясни министърът на транспорта Ивайло Московски при проверка в понеделник на хода на ремонтните дейности по трасето.
Изпълнителите на обекта са обещали пред министър Московски да ускорят изпълнението на обекта и до месец и половина да бъде възстановено нормалното влаково движение. Дотогава пътниците ще бъдат извозвани с автобус от гара Нова Загора до гара Карнобат, като разходите за това ще бъдат за сметка на фирмите-изпълнители по проекта, се казва в съобщението на транспортното министерство.
През последните месеци се случиха няколко ситуации, при които поради човешка грешка, на гарите с ръчно управление бяха пуснати по два влака в един коловоз. По тази причина министър Московски направи спешна проверка на място, за да се запознае със ситуацията и да въведе мерки за повишаване на безопасността.
На жп гарата в Бургас министър Московски съобщи, че е провел разговор с Вежди Рашидов и вече е съгласуван проектът за нейното модернизиране. Приемното здание на гарата е със статут на архитектурно-строителна недвижима културна ценност, което налага съгласувателната процедура, за да бъде издадено разрешително за строеж.
Транспортният министър е разпоредил на Националната компания "Железопътна инфраструктура" да внесат документацията за издаване на разрешение за строеж максимално бързо в община Бургас. Ускоряването на работата по този проект е много важно, защото срокът на договора за строителство излиза извън срока на допустимост на разходите по програма "Транспорт" за изминалия програмен период 2007 – 2013 г.
Общата стойност на двата договора (строителство и надзор) за модернизацията на гарата в Бургас е 8.1 млн. лв. без ДДС, като в сумата са включени и 10% непредвидени разходи.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
0 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.