Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Спряна е поръчката за дигитализиране на паркирането в София за 6 млн. лева

2 коментара
Дигитализирането на платеното паркиране в София засега се отлага. Сн. БГНЕС, архив

Обществената поръчка на "Център за градска мобилност" (ЦГМ) за дигитализирането на платеното паркиране в София срещу близо 6 млн. лева е прекратена. Съобщението за това е публикувано в сряда, 13 септември. Мотивът е, че на търга се е явил само един кандидат.

Както Mediapool писа единствената оферта е на консорциума "Смарт паркинг Солюшън", в който влизат "Уест Ауто Диджитъл" и "Юпасс" АД. Второто дружество вече работи с ЦГМ. То стои зад приложението URBO, през което може да се плаща за синя и зелена зона. Според общинския съветник от "Демократична България" Симеон Ставрев същата фирма вероятно е правила и подобно приложение, но собственост на ЦГМ.

Липса на конкуренция

В четвъртък председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев заяви, че още в неделя заръчал на ръководството на общинската фирма да прекрати поръчката заради липсата на конкуренция. Преди това процедурата беше публично критикувана освен от общинския съветник Симеон Ставрев и от експерта на "Екипът на София" Жоро Пенчев.

Поръчката беше обявена в началото на август и беше за дигитализиране на съществуващи услуги по паркирането, предоставяне на нови такива, както и събиране, обработка и анализ на данни, свързани със синята и зелената зона.

Според Жоро Пенчев поръчката е в духа "пренаправете ни всичко, което имаме, ама с нов софтуер и с тези конкретни, скъпички устройства". Според него тя включва създаването на излишни регистри и събиране на данни, които трябва да са достъпни служебно. Трябва да се купи излишен хардуер, а част от него дори трябваше да се ползва под наем.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 17:49 на 19 септември 2023 от автора.
    #2
  2. Jack Daniels
    #1

    Ами ако "случайно" са написали в поръчката името на печелившата фирма - тогава няма нищо чудно че няма конкуренция.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.