Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Спряна е продажбата на "БДЖ Товарни превози"

16 коментара
Спряна е продажбата на "БДЖ Товарни превози"

Процедурата за продажба на “БДЖ Товарни превози“ е спряна, съобщиха от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол в четвъртък, ден преди изтичането на удължения срок за внасяне на депозити от потенциалните кандидат-купувачи, които евентуално трябваше да подадат обвързващи оферти за покупка на дружеството.

 

Решението за прекратяване на продажбата е взета заради липса на движение по въпроса с вдигането на запора върху акциите на продаваното от държавата предприятие.

 

То е съгласувано с министъра на транспорта Данаил Папазов, който обаче и без това обяви при встъпването си в длъжност, че предпочита “БДЖ Товарни превози“ да остане държавно, за да се гарантират работните места в него. Тогава Папазов каза, че ще се търси начин за оздравяване на железницата с “БДЖ Товарни превози“ в нея.

 

Така “БДЖ Товарни превози“ продължава да е под запор, въпреки че от “Холдинг БДЖ“ да обявиха преди седмица, че е пред подписване окончателното споразумение с германско-ирландска банка “Депфа банк“ (Depfa bank), която има да си взема около 6.3 млн. лв. от жп превозвача за уреждане на проблема със запора.

 

Заради него Агенцията за приватизация удължи последно и за трети път срока за подаване на оферти за “БДЖ Товарни превози“ от кандидат-купувачите. Очакванията бяха продаваният дял да бъде освободен от тежестите, за да може потенциалните инвеститори да са спокойни. Така се провали и вторият опит за продажба на товарните жп превози, след като миналото лято процедурата бе спряна заради подадена само една оферта и то от създадено дни преди старта на конкурса дружество.

 

Сега интерес към “БДЖ Товарни превози” проявяваха румънската “Груп Феровиар“, която притежава у нас мажоритарния дял в “Българска железопътна компания“ и е основният конкурент на БДЖ и участваше и в първия опит за продажба, но не подаде оферта. Другите кандидати бяха австрийската финансова група “Донау Финанц“, собственикът на Параходство "Български морски флот" на Кирил Домусчиев, който с брат си Георги е регистрирал за покупката на БДЖ “Товарни превози“ дружеството “Бългериан Карго Експрес“, и “Първа инвестиционна банка“.

 

От продажбата на товарните превози се очакваха минимум 100 млн. лв., с които да се погасят част от най-спешните за изплащане дългове на “Хординг БДЖ“.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #16

    До 15 Глупости, това показва какъв им е "икономическия пакет" - никакъв, запазване на статуквото, мизерия. Няма нужда от 100 дни за да се види това.

  2. Анонимен
    #15

    Това е едно положително действие на правителството! Поне това...

  3. Анонимен
    #14

    Браво,а сега от къде ще дойдат пари за покриване на заема и за закупуване на локомотиви и вагони? ? ?

  4. Анонимен
    #13

    Браво! Да си крадат на воля!

  5. Анонимен
    #12

    До 11 Държавата нещо не е дала на частните жп превози - сами са си договорили товарите с по-добри ценови условия, по-бързо изпълнение и по-добър график спрямо БДЖ. Парадоксалното е например, че частната БЖК кара нужни за извършваните от НКЖИ ремонти на релсите товари, защото БДЖ Товарни превози няма необходимите машини и възможности. Без свежи инвестиции, които очевидно компанията майка не може да направи, а държавата няма как да даде без това да се тълкува като държавна помощ от ЕК, БДЖ Товарни превози трудно ще се справи с конкуренцията не само на БЖК, но и на русенската "Булмаркет", която е другият голям частен жп превозвач, на който също държавата не е дала никакви товари.

  6. Анонимен
    #11

    какво да се прави,след като държавата си е дала печелившите товари на навлезлите в бдж частни превозвачи.

  7. Анонимен
    #10

    6, тая мантра с печелившите държвни предприятия с добро управление работещи за общото благо сме я проверявали толкова пъти, че няма смисъл да изброявам. Не работи. БСП и ДПС имаха шанс да управляват БДЖ преди 4 години и доникъде не го докараха. ГЕРБ допреди няколко месеца имаха същия шанс и пак нищо. Няма какво повече да се опитва и то пак от същите хора.

    Естествено, че ЕС не разрешава произволни държавни помощи - това му е хубавото на ЕС. Обаче докато Брюксел ни накаже нашето социално правителство

  8. Анонимен
    #9

    Единственият изход е БДЖ (вече заедно с "Товарни превози") да обяви фалит. Иначе всички ние ще продължаваме да пълним кацата без дъно и ще тръгнем по гръцкия път.

  9. Анонимен
    #8

    Аре сега па че краднеме, кой нафтица, кой джелезо, а друг че пуни кацата без дъно. БеСьеПе,БеСьеПе, БеСьеПе !

  10. Анонимен
    #7

    4, ти май първо пишеш, после мислиш... Нали Кремиковци беше приватизирано и затова свърши безславно... Тук говорим да се спре приватизацията, което е обратното на Кремиковци...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.