Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Спящата" магистрала "Европа" ще бъде завършена до края на 2024 г.

Започна строителството на последния участък на магистралата от Сливница до София

0 коментара
Членът на Управителния съвет на АПИ Десислава Паунова лисна менче, за да върви по вода строителството на последния участък

"Спящата" магистрала "Европа", както я нарича регионалният министър арх. Иван Шишков, между София и граничния пункт "Калотина" се очаква да бъде завършена до година и половина.

Строителството на последния участък от Сливница до София с дължина от 16.5 километра най-после започна.

"Надявам се в рамките на година и половина магистралата да бъде завършена изцяло... Надявам се да докажем на нашите европейски партньори, че имаме напредък и да получим отсрочка в рамките на следващата година, за да не загубим парите. Ако днешния ден го нямаше, със сигурност щяхме да загубим парите", каза министърът на регионалното развитие арх. Иван Шишков. Той даде началото на строителните дейности на обекта.

Магистрала "Европа" трябваше да е готова до края на 2023 г., за да не загуби България европейското финансиране. Държавата обаче се забави изключително много с отчуждителните процедури и изработването на подробните устройствени планове на трасето.

Дори и днес не са готови с всички документи и затова разрешението за строеж е само за 6-километрова отсечка от общо 16.5 километровия участък.

По думите на арх. Шишков началото на работата по трасето е "резултат от положеното огромно усилие за неговата реализация още от встъпването в длъжност на служебния кабинет". Той изрази очакване строителят да работи интензивно и качествено и в рамките на година и половина да има разрешение за ползване на участъка.

"Винаги сме въодушевени когато започваме нов обект, защото той значи за нас работа, предизвикателства, с които сме уверени, че ще се справим безаварийно, качествено и в срок", каза Камен Пешов, председател на Надзорния съвет на "Главболгарстрой Холдинг" АД, което е водещ партньор в обединението изграждащо магистралата.

На свой ред регионалният министър обеща отчуждаването на необходимите терени за изграждането на останалата част от трасето да приключи до месец. След това до около месец и половина ще има разрешение за строеж и за нея, за може строителят да продължи, каза арх. Шишков.

Участъкът от магистрала "Европа" (от км 32+447 до км 48+903) ще преминава по изцяло ново трасе между Сливница и Софийския околовръстен път и ще се влива в Северната скоростна тангента.

Ще бъдат изградени 5 подлеза, 2 надлеза, 2 моста и 1 виадукт, както и четири пътни връзки и два пътни възела - "Костинброд" и "Мрамор".

Изпълнител на строителството е ДЗЗД "Европа-2022". В него участват "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой интернешънал" ЕАД и "Обонато Билд" ЕООД. Стойността на договора е 266 959 487,34 лв. с ДДС.

Строителният надзор е възложен на ДЗЗД "Европа" с участници "Пътинвест-инженеринг" АД, "Стройнорм" ЕООД и "Ер Джи Консултинг" ООД. Техният договор е за 5 599 999,20 лв. с ДДС.

Изграждането на отсечката между Сливница и Софийския околовръстен път е част от европейски проект финансиран от Кохезионния фонд чрез оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014 - 2020 г.

Проектът включва два участъка. Единият е от Драгоман до Сливница (от км 15+500 до км 32+447,20). Той беше построен отново от обединение начело с "ГБС Инфраструктурно строителство" и пуснат предсросно в експлоатация през юни 2021 г. Другият участък е от Сливница до Софийски околовръстен път, чието строителство започна днес.

Третият участък от магистралата от Драгоман до границата се строи от обединение начело с "Щрабаг" и се финансира по механизма "Свързана Европа".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.