Срокът за строежа на магистрала "Марица" е удължен с половин година

Министърът на регионалното развитие Даниела Терзиева и членът на управителния съвет на пътната агенция Лазар Лазаров проверяват строежа на магистрала "Марица"

Въпреки че магистрала "Марица" от Оризово до Харманли трябваше да бъде завършена до ноември 2013 г., съгласно първоначално подписания договор с изпълнителите, правителството на Пламен Орешарски е удължило срока за доизграждането ѝ до юни 2014 г., съобщиха от Министерството на регионалното развитие пред Mediapool. Причината са форсмажрни обстоятелства - наводнения и обилни дъждове на единия участък, и появила се археология на другия, уточниха от строителното министерство.

Крайният срок за окончателното приключване на проекта за изграждане на магистрала "Марица", която се строи с европейски средства, е 1 май 2015 г. Това показва справка в системата за управление на еврофондовете ИСУН.

В петък министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева и инж. Лазар Лазаров, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", ще проверят строителството на автомагистрала "Марица".

"Доволна съм от работата, свършена от строителя до момента", каза министър Терзиева, след като премина по трасето от Димитровград до Харманли. По думите ѝ за изминалите два месеца е свършена много работа по обекта.

"Работи се интензивно по цялото трасе, така че при хубаво време през юни 2014 г. магистралата ще е готова", заяви министър Терзиева. Тя обеща непрекъснати проверки на строителите на магистрала "Марица", като следващата ще е през септември.

Строителството на 65 км от магистралата от Оризово до Харманли се извършва със средства по оперативна програма "Транспорт". Одобреният бюджет е близо 400 млн. лв., от които близо 314 млн. лв. са безвъзмездна помощ. До момента изпълнението н проекта е над 45%, като са разплатени 116 млн. лв., според система за еврофондовете ИСУН.

Участъкът от Димитровград до Харманли трябваше да е готов през август 2013 г., съгласно първоначално подписания договор. Близо година обаче изпълнителят сдружение "Марица Хайуей", в което влизат българската "ПСТ Холдинг" и австрийската "Порр", заради проблеми с финансирането и ангажираността на холдинга с пускането на последния участък на магистрала „Тракия“ до Карнобат.  Така строителството на "Марица" беше подновено едва в края на юли, а изпълнителят е получил отсрочка да завърши магистралата до февруари 2014 г., казаха от Министерството на регионалното развитие.

Отсечката от Димитровград до Харманли е с дължина 34 км. Строителният договор с "Марица Хайуей" е за 146.5 млн. лв. с ДДС. Надзорът се осъществява ДЗЗД "Рутекс – ЕТЕ" за  799 200 лв. с ДДС.

Закъснява и строителството на участъка от Оризово до Димитровград с дължина от 31.4 км. Той трябваше да е готов до ноември 2013 г., но също е удължен до юни 2014 г. заради допълнителни археологически разкопки по трасето. Изпълнител е италианската компания "Кооператива Муратори и Чементисти – Чи Ем Чи Ди Равена". Договорът с тях е за 159.7млн. лв. с ДДС. Надзорът се осъществява  от ДЗЗД „Т7/СНИК“за  678 600 лв. с ДДС.

 Авторският надзор и на двата участъка е на "Пътпроект".

Магистрала "Марица" е част от европейския транспортен коридор 4 от трансевропейската автомагистрала "Север-Юг". Тя е основен маршрут на движение в посока Пловдив – ГКПП "Капитан Андреево". По нея ще се осъществява и пътният трафик за Гърция при възел "Ново село".

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес