Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Срокът за строежа на магистрала "Марица" е удължен с половин година

17 коментара
Министърът на регионалното развитие Даниела Терзиева и членът на управителния съвет на пътната агенция Лазар Лазаров проверяват строежа на магистрала "Марица"

Въпреки че магистрала "Марица" от Оризово до Харманли трябваше да бъде завършена до ноември 2013 г., съгласно първоначално подписания договор с изпълнителите, правителството на Пламен Орешарски е удължило срока за доизграждането ѝ до юни 2014 г., съобщиха от Министерството на регионалното развитие пред Mediapool. Причината са форсмажрни обстоятелства - наводнения и обилни дъждове на единия участък, и появила се археология на другия, уточниха от строителното министерство.

Крайният срок за окончателното приключване на проекта за изграждане на магистрала "Марица", която се строи с европейски средства, е 1 май 2015 г. Това показва справка в системата за управление на еврофондовете ИСУН.

В петък министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева и инж. Лазар Лазаров, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", ще проверят строителството на автомагистрала "Марица".

"Доволна съм от работата, свършена от строителя до момента", каза министър Терзиева, след като премина по трасето от Димитровград до Харманли. По думите ѝ за изминалите два месеца е свършена много работа по обекта.

"Работи се интензивно по цялото трасе, така че при хубаво време през юни 2014 г. магистралата ще е готова", заяви министър Терзиева. Тя обеща непрекъснати проверки на строителите на магистрала "Марица", като следващата ще е през септември.

Строителството на 65 км от магистралата от Оризово до Харманли се извършва със средства по оперативна програма "Транспорт". Одобреният бюджет е близо 400 млн. лв., от които близо 314 млн. лв. са безвъзмездна помощ. До момента изпълнението н проекта е над 45%, като са разплатени 116 млн. лв., според система за еврофондовете ИСУН.

Участъкът от Димитровград до Харманли трябваше да е готов през август 2013 г., съгласно първоначално подписания договор. Близо година обаче изпълнителят сдружение "Марица Хайуей", в което влизат българската "ПСТ Холдинг" и австрийската "Порр", заради проблеми с финансирането и ангажираността на холдинга с пускането на последния участък на магистрала „Тракия“ до Карнобат.  Така строителството на "Марица" беше подновено едва в края на юли, а изпълнителят е получил отсрочка да завърши магистралата до февруари 2014 г., казаха от Министерството на регионалното развитие.

Отсечката от Димитровград до Харманли е с дължина 34 км. Строителният договор с "Марица Хайуей" е за 146.5 млн. лв. с ДДС. Надзорът се осъществява ДЗЗД "Рутекс – ЕТЕ" за  799 200 лв. с ДДС.

Закъснява и строителството на участъка от Оризово до Димитровград с дължина от 31.4 км. Той трябваше да е готов до ноември 2013 г., но също е удължен до юни 2014 г. заради допълнителни археологически разкопки по трасето. Изпълнител е италианската компания "Кооператива Муратори и Чементисти – Чи Ем Чи Ди Равена". Договорът с тях е за 159.7млн. лв. с ДДС. Надзорът се осъществява  от ДЗЗД „Т7/СНИК“за  678 600 лв. с ДДС.

 Авторският надзор и на двата участъка е на "Пътпроект".

Магистрала "Марица" е част от европейския транспортен коридор 4 от трансевропейската автомагистрала "Север-Юг". Тя е основен маршрут на движение в посока Пловдив – ГКПП "Капитан Андреево". По нея ще се осъществява и пътният трафик за Гърция при възел "Ново село".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #17

    няма да закачат нашите крадльовци я.

  2. Анонимен
    #16

    Един син и един червен чайник се карали кой е по-зелен! Тази магистрала ще се открие от следващото правителство. Червените кхмери само ще лапкат ... 100% сигура! Бяха ни диетка и са много, ама много гладни, па и жадни ... за добри дела!

  3. Анонимен
    #15

    Важното е европейските пари да отивата на правилното място - в джобовете на червените еврейски форми с отчисления и къмто Партията-майка и хранителница и къмто сиавският й близнак на зилотите на Варава Банкянски с пожарникарския маркуч!

  4. Анонимен
    #14

    Всички си чешате езиците, но нищо смислено не казвате! Четете статията, както оня с копитцата Евангелието. Обяснявам: 1. До 01.05. 2013 година могат да се харчат европейските пари и трябва да се усвоят. А относно пуска това си е въпрос на подписания Договор между АПИ и Изпълнителя. 2. Форсмажорните обстоятелства са тези, които ти ги признаят - започнаха се при правителството на Борисов, продължават и сега. 3. Номера е, че относно магистралите, които са в строеж и от ГЕРБ са тихи и от БСП са тихи....и никой, никого за нищо не обвинява. Това уважаеми политически пристрастни на какво ви понамирисва

  5. Анонимен
    #13

    Каква археология? Лотът е дълъг 31км, да не би и археологията да е по цялата дължина на участъка? Лот 1 не се строи от половин година и повече. Договорите не спазват, а държавата си затваря очите. До кога?

  6. Анонимен
    #12

    Хехехе... Всичките ни магистрали ще са винаги или в ремонт или в строеж! Преди 2015 няма да има Софиянец стигнал до морето само по магистрала! Имахме няма и месец прозорец - който успял - успял, другите след 2 години. А и в България пътното строителство е сезонна работа (само лятото по 2 часа сутрин и вечер) - за некадърност и простотия граници няма :)

  7. Анонимен
    #11

    До 7, явно и да четеш не можеш. Сложил съм препратката за връзката на АМ "Хемус" със СОП, където пише КРАЕН СРОК 31.04.2014 г !!!! тоя отдавна е в експлоатация

  8. Анонимен
    #10

    До 5 и 7 Аз като чета ми прави впечатление, че предишния кабинет е договорил построяването на 65 км. /Лот 1 и 2 на Марица/ за 399 милиона лева, от които 116 милиона от бюджета, а новите некадърници вчера договориха 8 километра за 65 милиона, всичките от бюджета! Чета и ми мирише, ама не се трае на далавера! Интересно Бареков защо мълчи, данее му е пълна устата с нещо?

  9. Анонимен
    #9

    До 1 май 2015 г. са 1 година и 9 месеца, а не половин година! Или някой е объркал заглавието или текста или не може да брои!

  10. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #8

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.