Срутване в строящия се тунел "Железница", трима души са ранени

Борисов от мястото на инцидента: Зарадвах се на иконите в тунелите

Борисов дойде на мястото на инцидента, сн. МС

Трима работници пострадаха при срутване на строящия се тунел "Железница" на магистрала "Струма". Иницдентът стана около 10.30 часа в сряда. Най-възрастният пострадал - на 47 години, е с по-леки травми и бе настанен в частна болница. Двамата с по-тежките наранявания първоначално бяха приети в благоевградската болница, но по-късно бяха преместени във Военномедицинска академия (ВМА).

Те са в стабилно състояние, контактни и адекватни, съобщиха от ВМА. Единият от тях е на 31 години и е с охлузвания в областта на главата и на гръдния кош, по първоначални данни – има счупване на три ребра, пневмоторакс, контузионен бял дроб. Вторият пациент - на 46 години, е с незначителна рана на главата, счупване на дясна бедрена кост, счупване на големия пищял на десния крак.

Според официалната информация на консорциума "АМ Струма Тунел 2018", изграждащ съоръжението, скална маса се е срутила по време на изкопни работи и е затрупала намиращите се в едната от тръбите работници.

Прокуратурата съобщи, че е започнала разследване на инцидента и е иззела документацията около строежа. Разпитани са всички 21 работника от смяната.

Според фирмата, зивръшвала строителния надзор на обекта, не са били допуснати нарушения.

По-късно на мястото на инцидента пристигнаха премиерът Бойко Борисов, вътрешният и регионалният министър Младен Маринов и Петя Аврамова, както и шефът на ВМА Венцислав Мутафчийски. Инспекцията по труда и полицията започнаха проверка.

Сн. БГНЕС

Пред изкопа за тунела Борисов обясни, че към момента обяснението за инцидента е, че скалната маса се срутила заради дъждовете от последните дни. "Инцидентът е случайност, следствие на дъждовете", каза той. Работата в тръбата, в която възникна инцидентът, ще бъде спряна, а комисия, назначена от регионалния министър, ще прави оглед.

"Ако си представите два километра тунел, има два-три метра забой, където в момента се работи, след това се укрепва и продължава нататък. И точно там от дъждовете считат, че е пропуснало вода и е направило скалата ронлива и към 5-6 кубика са паднали", добави премиерът.

"Добре, че момчетата ни оживяха, зарадвах се на иконите в тунелите, Господ ги е спасил. Без опасност за живота са. Затова всеки пък като се разделям със строителите на обектите им казвам – спазвайте мерките за безопасност, внимавайте, пазете се!", каза още Борисов.

Сн. Министерски съвет

"Българите не знаят колко сложен, грандиозен, огромен строеж е това. Като лястовички по скатовете са 20-30-тонни машини. Всеки ден при най-малкото невнимание и риск може да се обърнат, да паднат. Затова, ако е било лесно, за Олимпиадата в Гърция да е било готово", продължи в стила си министър-председателят.

Той отиде и на място в болницата в Благоевград да види пострадалите, преди двамата от тях да бъдат преместени в София.

Срутването на скална маса е станало в лявата тръба на южния изход - откъм Железница, уточниха от фирмата "Джи Пи Груп", която е част от консорциума заедно с "Глобал Кънстръкшън" и "Вия План".

Сн. БГНЕС

Двукилометровият тунел трябва да е най-дългото подобно съоръжение в България. Изграждането му струва 185.37 млн. лв. без ДДС и започна в края на октомври миналата година. По проект обектът трябва да е готов в началото на 2022 г.

Сн. БГНЕС

Това е вторият инцидент на новостроящия се тунел - в началото на февруари тази година работник пострада леко при връзване на арматура.

В края на май беше съобщено, че на обекта се работи денонощно, без почивен ден едновременно в двете тръби и от двете страни на тунела.

Дългият 2 км тунел ще е най-дългото подобно съоръжение в страната.

Съоръжението се изгражда по нов австрийски метод – прокопават се около 1.5-2 м във всяка тръба и посока на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери, обясниха от регионалното министерство.

Споделяне

Още по темата

Още от България

Трябва ли България да спре Северна Македония за ЕС?