Срутването на моста Моранди води до пълен транспортен хаос в Генуа

Срутването на моста Моранди води до пълен транспортен хаос в Генуа

Генуа е плетеница от тунели и надлези, заклещен между морето и планината и задушен от гъстия автомобилен поток. От вторник градът остана без най-важния си мост, което поражда опасения за хаос у местните жители и експертите, предаде Франс прес.

"Генуа реши проблема си с пътния трафик", гласеше заглавие на в. "Кориере дела сера" през март 1964 г., малко след започването на строителните дейности на моста Моранди, в чието срутване във вторник загинаха най-малко 38 души.

Срутването на тази структура създава сериозно предизвикателство за града с население 600 000 души - мостът бе разположен по една от основните пътни оси север-юг на Италия и по него минаваха над 25 милиона моторни превозни средства годишно.

Освен това икономиката на Генуа, която заедно с Торино и Милано образува италианския "индустриален триъгълник", зависи в голяма степен от пристанището ѝ, което е най-голямото в Италия, а градът може да стане непроходим щом приключи лятната ваканция.

"Мостът Моранди беше единственият път между източната и западната част на града, който можеше да поеме високи равнища на трафик. Той също така водеше към северната част на страната или към Франция, а в някои случаи и свързваше различни части на пристанището", обясни Джовани Векио от Миланската политехника и експерт по градска мобилност.

Засега лятната ваканция прави проблема поносим, но за да се избегне претоварване на пътищата към пристанището, експертът предлага някои кораби да се отклоняват към съседни пристанища.

"В нормално време в града вече става страшно, ако има катастрофа на магистралата, а без моста Моранди пък да не говорим", каза Маурицио Кампара, шофьор на автобусна линия 1, която обслужва пристанището.

"Ще настане пълен хаос, защото този мост свързваше всички райони на града. Без моста градът е разполовен. През септември като свърши ваканцията и се възобновят учебните занятия и всякаква друга дейност, ще стане трагично. Всички камиони ще нахлуят в града", предрича Джанпиеро Сантини, който е таксиметров шофьор в Генуа от 2003 г.

"В краткосрочен план решението изглежда е да се направят дълги отклонения по други магистрали, което ще увеличи разстоянията и ще има финансово отражение", смята Векио.

Стопанисващата магистралата фирма "Аутостраде пер л'Италия" увери, че е възможно мостът да се възстанови за пет месеца, щом приключат издирвателните операции и разследването. Правителството обаче иска да лиши от лиценз тази фирма, която е смятана за виновна за случилото се.

Други предложения са да се построи нов мост по на север или пристанището да приема камиони нощно време за по-добро разпределение на трафика, или пък камионите да имат достъп до частен път, който води до пристанището, но сега е запазен само за стоманодобивната компания "Илва".

"Няма алтернатива", смята Марко Порчиле, който от 31 години притежава бар близо до пристанището. "Дойде ли септември, ще е достатъчно едно задръстване при някой вход на пристанището и целият град ще е блокиран."

Още по темата
Още от Европа