Стачката на машинистите в Германия се разрасна

Тридневната стачка на машинистите в Германия обхвана в четвъртък и пътническите железопътни превози, след като предния ден работа спряха само товарните. Пътниците бяха принудени да се тъпчат в трамваи, пуснати за целта автобуси или да пътуват със собствените си коли, натъквайки се на големи задръствания.

Германската жп компания Дойче бан бе осигурила 500 допълнителни автобуса, за да компенсира спирането на метрото.

Регионалните превози и тези в предградията бяха напълно спрени, сериозно бе нарушено движението в Берлин, Щутгард и Франкфурт.

Дойче бан обяви, че нейното предложение на 10% увеличение на възнагражденията е справедливо.

Наброяващият 30 000 члена синдикат на машинистите GDL започна стачката в сряда с настояване Дойче бан да им предостави отделно споразумение за възнагражденията от това на двата жп синдиката, както и увеличението да е 31%.

GDL, в който са 10 на сто от служителите на Дойче бан, се оплаква, че заплатите и допълнителните стимули за тях не са съвместими с тези на жп работниците в Европа.

Дойче бан отказа да сключи отделно споразумение, като казва, че другите два синдиката, в които също има машинисти, са удовлетворени от 4.5% увеличение, което компанията даде наскоро на всички свои служители.

Трудовият спор на Дойче бан със синдиката на машинистите продължава вече 7 месеца, но настоящият ефективен протест е най-сериозният досега.  

Заради стачката бе прекратен производственият процес в завода на Ауди в Брюксел, тъй като два от влаковете, натоварени с части от Словакия, са спрели движение, съобщи говорител на автомобилната компания. Това се е отразило на производството на 200 автомобила. Работата в завода ще бъде възобновена в понеделник.  

Икономисти посочват, че ако стачката продължи повече от 3 дни, щетите от нея ще са 50 милиона евро на ден.

Не само в Германия, но и в съседна Франция железопътният трафик е силно нарушен за втори ден заради стачката срещу реформата на специалните режими за пенсиониране.

В четвъртък положението там беше по-добро, тъй като по националната железопътна мрежа се движат 150 високостростни влака, в сравнение със 700  в обикновени дни. Европейските влакове Евростар (Eurostar) до Лондон и Талис (Thalys) до Брюксел се движат по нормалното си разписание, но със закъснения.

    

 

Още от Свят