Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Стагнация на пазара на електромобили

13 коментара
Стагнация на пазара на електромобили

След години на бърз растеж, пазарът на електрически автомобили върви към стагнация. В продължение на години плъг-ин автомобилите бяха едва 1 на сто от пазара, като опциите бяха ограничени, а възприемането им от потребителите - твърде бавно. От 2020 г. обаче растежът им се ускори с навлизането на лавина от нови електрически модели, подобряване на инфраструктурата за зареждане и по-големите усилия на индустрията да "образова" клиентите и да ги насочи към закупването на електрически автомобили, пише испанското издание "Бизнес инсайдър", цитирано от БТА в неделя.

Продажбите на електрически автомобили в САЩ поставиха рекорд от почти 6 на сто дял от всички новорегистрирани автомобили миналата година и са напът да нараснат още повече през настоящата. На тях се падат 9 на сто от продажбите на физически лица само през юни, според Джей Ди Пауър (JD Power).

Този растеж е придружен и от серия обективни цели. "Тесла" (Tesla) се стреми да произведе 2 милиона превозни средства за първи път тази година., а "Форд" (Ford) първоначално обяви, че ще сглоби 600 000 електрически автомобила през 2023 г. От своя страна "Дженерал мотърс" (General Motors) предвижда да произведе 150 000 електрически превозни средства тази година.

Въпреки това, според някои анализатори, се очертава стагнация в сегмента, тъй като индустрията е останала без ентусиазираните първоначални потребители. Първите признаци за нещо подобно се появиха миналия месец, когато концесионери на "Форд" информираха "Бизнес инсайдър", че е трябвало да се откажат от поръчките за "Мустанг Мач-И" (Mustang Mach-E). По-късно "Форд" коригира целите си за производство на електрически превозни средства , за да отрази промяната в растежа на търсенето.

"Впечатляващият растеж, който наблюдавахме през последните години, не може да бъде устойчив. Просто не е възможно", заяви Сам Фиорани, вицепрезидент по глобалните прогнози за транспортните средства в "АутоФоркаст Сълюшънс" (AutoForecast Solutions). "Колкото повече се изкачваме по това плато на растеж, толкова по-трудно ще е да достигнем до следващото ниво", добави той.

Новият "Див Запад" на пазара на електрически автомобили

Според анализаторите следващият голям проблем за сектора ще бъде да се премине от първите клиенти, прегърнали безусловно идеята за нещо ново и иновативно въпреки някои особености на автомобилите и проблеми с качеството към "по-нормални" и практични клиенти. За компаниите ще е почти невъзможно да прогнозират какво ще е търсенето през идните години, когато на пазара навлезе ново поколение купувачи на електрически автомобили.

"Това ще най-близкото до Дивия Запад, което тази индустрия е виждала от 20-те години на миналия век", отбелязва Фиорани.

По-ниската бариера за навлизане на пазара на електрически автомобили, появата на множество нови конкуренти в сегмента, както и лавината от нови плъг-ин автомобили са довели до натрупвания при концесионерите. През юни в дилърските центрове е имало два пъти повече електрически превозни средства, отколкото бензинови.

Според неотдавнашно проучване на "айСийКарс" (iSeeCars) американските щати с най-висок дял на продажбите на електрически автомобили са тези, регистрирали най-бавен растеж на тези продажби. Щатите Калифорния, Орегон и Вашингтон, в които новорегистрираните електрически автомобили са между 7 и 10 на сто от пазара, са сред тези, които ги внедряват най-бързо, сочи проучването.

"Изглежда така, сякаш има естествено съпротивление от между 7 и 10 на сто от пазарния дял в съответния щат", каза Карл Брауер, анализатор в "айСийКарс". "Това е таванът и последващият растеж става много труден", отчита той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Име1234
    #13

    Искате ли или не, съвсем скоро всички ще караме или хибриди или електрически автомобили. Просто нямаме избор, ако искаме и за внуците да остане нещо от тази земя.

  2. асен
    #12

    тези е-авто са по-голяма измама и от биткойните.

  3. Javor
    #11
    Отговор на коментар #9

    Има самолети, вдигни глава нагоре

  4. Milenca
    #10

    Тойота избра, и акцентира на хибридните автомобили. Също и Мазда - 100-200км на ток (за града), и нормален двигател на бензин. Защото ограниченията за движение централните райони на големите градове на ДВГ предстоят, и то много скоро.

  5. Jack Daniels
    #9
    Отговор на коментар #7

    За какво ми е автомобил който струва $100 000 и не можеш да отидеш по-далече от най-близкия "контакт" Сега ще ме успорят че "Тесла" може 300 мили да изкара с едно зареждане. Имам обаче двама приятели в САЩ които имат "Тесла" и я ползват само из градовете в които живеят и околностите. За по-далече имат втора кола на бензин. Казвали са ми че от Чикаго до Финикс (около 1700 мили) се отивало с 5 зареждания и ден и половина каране. В задачата се пита - За коло дни ще стигнете с електрическа кола при положение че няма зарядни станции по пътя авсеки път трябва да се отбивате в някой град и зареждате за 3-4 часа?

  6. Javor
    #8
    Отговор на коментар #2

    Просто мишле, потреблението на петрол в Норвегия се е сринало за 2022г в сравнение с 1990г. The average value for Norway during that period was 32.33 thousand barrels per day with a minimum of 16.69 thousand barrels per day in 2020 and a maximum of 41.39 thousand barrels per day in 1990. The latest value from 2022 is 16.82 thousand barrels per day. Съветската ти мисъл достатъчна ли е да си го преведеш или НЕ?

  7. Javor
    #7

    бахти жалките коментиращи останки от 19 век ...нямате електромобил, НО имате мнение

  8. Jack Daniels
    #6

    Както статията показва електрическите автомобили в САЩ се продават основно в тъй нарепеният "ляв бряг" (left coast). Той е "ляв" не само защото е от лявата страна на картата но и е тъпкан с левичари. Следкато най-индоктринираните са се снабдили с електрически автомобили съвсем нормално е продажбите да спрат.

  9. MP_reader
    #5

    Автомобили с по една вятърна мелница на покрива - това е бъдещето!

  10. MP_reader
    #4

    Автомобили с по една вятърна мелница на покрива - това е бъдещето!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.