Станции от бъдещите лъчи на метрото ще са и паркинги

Станции от бъдещите лъчи на метрото ще са и паркинги

С близо година закъснение върви строителството на метрото, но смяна на технологията за изграждане на тунелите и на японските работници с тайвански трябва да навакса изоставането. Това заяви кметът на София Бойко Борисов, който в неделя посети строежа на подземната железница при стадион "Юнак".

Изпълнителният директор на общинската фирма "Метрополитен" Стоян Братоев съобщи, че участъкът от пл. "Света неделя" до Интерпред тунелите са готови, монтиран е релсовият път и част от инсталациите, архитектурно оформена е и станцията "Интерпред".  Работи се и по трасето до жк "Младост", където също ще има три станции и половината от пътя на метрото ще е наземен, както и едната станция. Предвижда се тази година да приключат основните конструкции и през 2008 г. да се започнат монтажните работи на оборудването и довършителните работи.

Паралелно със строежа на метрото в участъка се изгражда и бул. "А. Сахаров", който след свързването му с бул. "Драган Цанков" ще дублира бул. "Цариградско шосе". Участъкът от булеварда в жк "Младост 1" ще бъде пуснат наесен, а останалата част и разширението на бул. "Драган Цанков" - догодина.

Предстои да започне реализацията на разширението на метрото, което предвижда изграждането на още два лъча, като голяма част от станциите ще са и паркинги, за да се удовлетвори нуждата от такива съоръжения в съответните райони, съобщи Братоев, цитиран от БТА.

Първо ще се строи участъкът от Централна гара до НДК, като за него  вече се кандидатства с апликационна форма по критериите на Европейския съюз. На 3 юли е била обявена процедурата за избор на изпълнител на участъка, като се предвижда строителните работи да започнат през 2008 г., каза Братоев. Става въпрос за изграждането на дълго 6.4 км трасе със 7 метростанции, две от които и тунелите между тях са с изградени конструкции, изпълнени заедно със строителството на НДК.

Този проект е предложен за финансиране от оперативна програма "Транспорт" на ЕС. Направени са необходимите проекти и градоустройствени проучвания и такива завлиянието върху околната среда, допълни шефът на "Метрополитен".

Началната станция на втория лъч на метрото ще е под бул. "Княгиня М. Луиза" в близост до бул. "Рожен". Подземни връзки между жп и автогарите на София ще водят до другата станция, над която ще има паркинг, който ще може да поеме до 260 автомобила. На Лъвов мост ще е другата станция, а на площад "Света неделя" ще се прави връзка със сегашния първи лъч на подземната инфраструктура. Предвижда се тук да има още един подземен паркинг с 680 места, освен вече съществуващият под централата на "Уникредит Булбанк". Подземните влакове ще спират още пред НДК, на кръстовището бул. "Черни връх"  и бул. "Арсеналски", както и под бул. "Черни връх" в пресечката му с бул. "Дж. Баучер". Над тунелите на метрото ще има подземен паркинг с 600 паркоместа.  Предвижда се строителство на участъка да приключи за 4 години, каза Стоян Братоев.

Успоредно ще е работи и  по участъка жк "Обеля" - жк "Надежда" - надлез "Надежда", като там ще строи и нов бул. "Ломско шосе" с по три ленти за движение в двете посоки. Поради по-малката дължина и по-лекия метод на строителство този участък може да бъде готов за 2.5 години.

Очаква се след реализирането на разширенията метрото да обслужва 450 хиляди пътници дневно или около 30 процента от пътуващите в градския транспорт, допълни Братоев..

Още от Бизнес