Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Станции от бъдещите лъчи на метрото ще са и паркинги

17 коментара
Станции от бъдещите лъчи на метрото ще са и паркинги

С близо година закъснение върви строителството на метрото, но смяна на технологията за изграждане на тунелите и на японските работници с тайвански трябва да навакса изоставането. Това заяви кметът на София Бойко Борисов, който в неделя посети строежа на подземната железница при стадион "Юнак".

Изпълнителният директор на общинската фирма "Метрополитен" Стоян Братоев съобщи, че участъкът от пл. "Света неделя" до Интерпред тунелите са готови, монтиран е релсовият път и част от инсталациите, архитектурно оформена е и станцията "Интерпред".  Работи се и по трасето до жк "Младост", където също ще има три станции и половината от пътя на метрото ще е наземен, както и едната станция. Предвижда се тази година да приключат основните конструкции и през 2008 г. да се започнат монтажните работи на оборудването и довършителните работи.

Паралелно със строежа на метрото в участъка се изгражда и бул. "А. Сахаров", който след свързването му с бул. "Драган Цанков" ще дублира бул. "Цариградско шосе". Участъкът от булеварда в жк "Младост 1" ще бъде пуснат наесен, а останалата част и разширението на бул. "Драган Цанков" - догодина.

Предстои да започне реализацията на разширението на метрото, което предвижда изграждането на още два лъча, като голяма част от станциите ще са и паркинги, за да се удовлетвори нуждата от такива съоръжения в съответните райони, съобщи Братоев, цитиран от БТА.

Първо ще се строи участъкът от Централна гара до НДК, като за него  вече се кандидатства с апликационна форма по критериите на Европейския съюз. На 3 юли е била обявена процедурата за избор на изпълнител на участъка, като се предвижда строителните работи да започнат през 2008 г., каза Братоев. Става въпрос за изграждането на дълго 6.4 км трасе със 7 метростанции, две от които и тунелите между тях са с изградени конструкции, изпълнени заедно със строителството на НДК.

Този проект е предложен за финансиране от оперативна програма "Транспорт" на ЕС. Направени са необходимите проекти и градоустройствени проучвания и такива завлиянието върху околната среда, допълни шефът на "Метрополитен".

Началната станция на втория лъч на метрото ще е под бул. "Княгиня М. Луиза" в близост до бул. "Рожен". Подземни връзки между жп и автогарите на София ще водят до другата станция, над която ще има паркинг, който ще може да поеме до 260 автомобила. На Лъвов мост ще е другата станция, а на площад "Света неделя" ще се прави връзка със сегашния първи лъч на подземната инфраструктура. Предвижда се тук да има още един подземен паркинг с 680 места, освен вече съществуващият под централата на "Уникредит Булбанк". Подземните влакове ще спират още пред НДК, на кръстовището бул. "Черни връх"  и бул. "Арсеналски", както и под бул. "Черни връх" в пресечката му с бул. "Дж. Баучер". Над тунелите на метрото ще има подземен паркинг с 600 паркоместа.  Предвижда се строителство на участъка да приключи за 4 години, каза Стоян Братоев.

Успоредно ще е работи и  по участъка жк "Обеля" - жк "Надежда" - надлез "Надежда", като там ще строи и нов бул. "Ломско шосе" с по три ленти за движение в двете посоки. Поради по-малката дължина и по-лекия метод на строителство този участък може да бъде готов за 2.5 години.

Очаква се след реализирането на разширенията метрото да обслужва 450 хиляди пътници дневно или около 30 процента от пътуващите в градския транспорт, допълни Братоев..

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

17 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. KAK TO4NO STAVA TAJA RABOTA?
    #19

    смяна на...японските работници с тайвански трябва да навакса изоставането

  2. Az
    #18

    Taivancite iadat po-malko i rabotiat poveche...Tova chuturata na BB go e izmislila! ;)

  3. Умен и добър
    #17

    А нещо така за договори, закъснения, неустойки случайно да е ставало дума хпи контактите с жълтата раса?

  4. Голем прът
    #16

    Мнаго ми е интересно каква част от софийското население ползва този безспорно удобен транспорт. Повече от 30 г. тече строителството, а реални резултати няма. Може би трябват още 50 г, ако строителството върви с тия темпове. И пак се съмнявам, че тогава ще поеме 30%.

  5. Язе
    #15

    А па у подлезо пред Шератон се кипри една мермерна плоча, на която пише че нам си кога батБойко е подписал с японците, и през 2006г. метрото ще се затъркаля накъде "Младост"! Барем да я махнат плочата, да не срамят арниот кмет!

  6. некъв тъпанар
    #14

    японците, що строиха метрото в софия беха консултанти; вършещите работата беха нашенски фирми, които ги назначава знаете кой ... знаете и колко консултантите от чужбина могат да ги контролират ;)колкото до тайванците ... у тайпе метрото го строиха толкоз години, колкото в българия и накрая го построиха срещу примерно 15-тина пъти над първоначалния бюджет и то след като се смениа две правителства и по неколко човека отидоха на хладно или в забвение ... явно бойко ша обменя опит ;)

  7. Дядо Петър
    #13

    като обясняваше по телевизията как се движат нещата по метрото.Напълно овладяни маниери на тартора му - Тато. И все едно, че парите за метрото са на баща му.Аман от простаци и селски хитреци. А още по-аман от риби, които се хващат на въдицата им.

  8. Крум
    #12

    Това означава, че сроковете на договорите не се изпълняват, за което се предвиждат санкции.Ако няма санкции, има далавера.Което означава, че Б.Б. е вече "бяла якичка", макар че ходи като селски пройдоха с тениска.

  9. Petleshev
    #11

    Нашата работа с метрото е като жабата дето видяла вола, че го подковават...Каквото и да направят в София ще е без някакъв особен резултат... Това е град без някаква визия за бъдещо развитеие, коята да се заложи от мислещи глави и да се спазва следващите 200-300 години... Няма как от град с около 200 хиляди души без автомобили, за 30 години да стане над 1 милион с автомобили, които никой не знае колко са... Това задължително води до огромни проблеми от всякакво естество. Плюс това нашите архитекти

  10. Aleko
    #10

    има огромни площи, които могат да се използват за подземни паркинги. Само изглежда няма пного мераклии да си държат колите в подземни паркинги. Не е много удобно, и се плаща скъпо, а българинът не се навива да плаща висока такса за колата си, когато тя стои и не се използва.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.