Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Старите гари стават транспортни центрове за жп и автотранспорт

2 коментара
Старите гари стават транспортни центрове за жп и автотранспорт

Експертна група от Министерството на транспорта (МТ) започва да оценява от 1 март възможностите на гарите в страната да предоставят площи за развитието и на автогари. Това съобщи заместник-министърът на сухопътния транспорт в МТ Георги Петърнейчев. Той уточни, че до май-юни тази година работната група ще оцени възможностите на предгаровите площади и да подготви скици за тях. Идеята на транспортното ведомство е да комбинира на едно място превоза на пътници с автобусен и железопътен транспорт, а освен това и да подобри услугата.

Голямата част от градовете в страната имат по една автогара и в по голямата част от случаите тази автогара е частна. Транспортното ведомство задължава автобусните превозвачи да тръгват и да пристигат на автогарата, за да ползват пътниците нормална транспортна услуга. В голяма част от случаите обаче, собствениците на автогарите притежават собствена фирма за превоз и налагат такива цени за ползване на автогарата от конкурентни фирми, че ги принуждава те да нарушават изискванията на МТ и да обслужват клиентите си от други места, а не от автогарата. "Залети сме със сигнали за подобни нарушения", коментира заместник-министър Петърнейчев.

Министерството съответно изпраща сигналите до кметовете на общините, които изготвят и разработват транспортната система на общината. Кметовете от своя страна не успяват да се справят с превозвачите, които спират извън автогарите, защото нямат правна възможност да влияят върху цените, които собствениците на автогарите искат от превозвачите.

Имах известни съмнения за обединяването на едно място на жп и авто транспорт, коментира Георги Петърнейчев. След срещата му в петък с Карл-Йохан Хартинг, ръководител на проекта за развитие на австрийската жп гара, съмненията на транспортния заместник-министър са изчезнали, защото се е запознал със същия модел за обслужване на транспортния трафик в проекта за изграждане на новата жп гара във Виена.

Ползите от новата идеята на транспортното ведомство за превозвачите е, че ще имат възможност да избират по-евтиния за тях вариант от коя автогара да тръгват и да спазват изискванията на МТ. Национална компания "Железопътна инфраструктура", която стопанисва гарите, ще има възможност да отдаде под наем на превозвачите определени площи от гарата – каси, чакални и паркинг и да покрива част от разходите си по отопление, осветление и поддръжка на сградите по жп гарите. А ползите за пътниците са ясни – те бързо ще имат възможност да правят връзка с единия и другия вид транспорт и съответно да изчакват с специализирани помещения превозните средства.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. проектант
    #2

    на бул. "Ботевградско шосе" е в основи - може би Министерството на транспорта ще реши пък потенциалните автогари в основи да станат постоянни блата ??!!

  2. Борис
    #1

    Звучи като една голяма настояща и бъдеща каша!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.