Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Стоки за над 32 млн. лв. са изнесли през 2020 г. български фирми заедно с "Лидл"

1 коментар
Стоки за над 32 млн. лв. са изнесли през 2020 г. български фирми заедно с "Лидл"

Износ на 144 български стоки в 23 държави от ЕС за общо над 32 млн. лв. е реализиран от началото на 2020 г. до края на септември в партньорство с "Лидл България" съобщиха от веригата в четвъртък.

Ръстът е 12% спрямо същия период на миналата година, въпреки предизвикателствата, породени от кризата заради пандемията от коронавирус. Повече са и артикулите, които година по-рано са били 111. Това е ясен показател за все по-големия интерес на европейския пазар към качествените български продукти, посочват от компанията.

"Работим заедно вече 10 години, а за последните 8 ежегодно осигуряваме достъп на нашите български партньори до европейските пазари. Вярваме, че тази възможност е още по-значима за тях предвид тежката ситуация и кризата, в която се намираме. Позитивният ръст на износа, който нашите български партньори отбелязват, дори и в тази трудна година, е свидетелство за ползите и ефективността на съвместната ни работа", коментира в съобщението Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Сред новите български продукти, които тази година за първи път реализират износ чрез Лидл България, е премиално говеждо месо Black Angus и аржентинско пасищно – бургери и стекове. Само за два месеца доставчикът на премиалното месо "Тандем Попово" – един от дългогодишните партньори на веригата, успява да изнесе продукция за над 380 хиляди лева в три европейски държави – Словакия, Унгария и Гърция.

Друг успешен пример на висококачествен български продукт, който тази година също реализира износ за първи път, са плодове в шоколадова глазура – продукт под собствената марка на Lidl – Mister Choc Limited Edition. Сладките изкушения се произвеждат от "Виктория нутс" ЕООД и ще бъдат част от предложенията на веригата за Коледа в 18 европейски държави. Само тази акция е на стойност над 1 милион лева, като подобна се планира и за Великден 2021 г.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Мони Монев Тиранофоб
    #1

    Българският износ за ЕС намалява с 6.7% . През периода януари - август износът на стоки от България за ЕС намалява с 6.7% в сравнение със същия период на 2019 г. и е в размер на 23 245.7 млн. лева. Националният статистически институт съобщи, че през август износът на стоки от България за ЕС намалява с 8.6% спрямо същия месец на предходната година и е в размер на 2 797.3 млн. лева.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.