Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столична община даде 9 автобусни линии на “Карат С”

3 коментара
Столична община даде 9 автобусни линии на “Карат С”

Три автобусни фирми ще обслужват линиите в София, които общината ще предостави на концесия, съобщиха от Столична община в понеделник. Очаквано, след проведената тръжна процедура, голямата част градски линии беше спечелена от “Карат С”, собственост на Миролюб Столарски. От общо 15 линии, предоставяни на външни превозвачи, девет ще се обслужват от “Карат С”. Столична община ще плаща на фирмата да извършва рейсове по трасетата на автобуси с номера 404, 90, 30, 42, 54, 59, 68, 73 и 84. Фирмата вече работи по линиите 54, 84 и 404, които бяха дадени на концесия по времето на бившия кмет Стефан Софиянски.

Частната фирма за пътнически автобусни превози остана практически без конкуренция по голямата част от линиите, за които кандидатства, след като комисията за оценка на кандидатите с председател заместник-кметът по транспорта Велизар Стоилов, реши да отстрани двама от кандидатите. При отварянето на офертите на 4 октомври, членовете на комисията гласуваха да не допуснат до участие “Ер Транс” и “ЕМГ – Метропол”, защото са регистрирани по Закона за задълженията и договорите и не са търговци по смисъла на Търговския закон.

След отстраняването на двете дружества, “Карат С” остана единственият кандидат по линиите 30, 54 и 59, за които фирмата предложи цена от 2.99 лв. на километър пробег за тяхното обслужване. За останалите три от градските линии – 68, 73 и 404, предложената цена е съответно 2.58 лв., 2.68 лв. и 2.91 лв. за километър пробег. Фирмата беше и единствената, която подаде документи за обслужване на две от линиите с номера 84 и 90. За тях предложената цена от “Карат С” бе от 2.90 лв. за километър пробег при линия 84, която стига до стария терминал на Летище София и 2.88 лв./км. за 90-та автобусна линия. Всички предложени цени са без включен ДДС.

“Карат С” беше предпочетена от Столична община и по единствената линия за която имаше реално някакво състезание – номер 42 с цена за километър пробег от 2.88 лв. Оферти за тази линия освен победителите бяха подали “Глобал Биомет” с цена от 2.33 лв. за километър пробег и отстранените от конкурса “ЕМГ – Метропол”.

Фирмата – победител обяви, че във вторник ще пусне по обслужваните сега линии 84, 404 и 54 деветнадесет нови автобуса “Мерцедес”, които ще бъдат приети лично от кмета Бойко Борисов. От “Карат С” обещават, че до края на октомври ще бъдат доставени още 9 градски автобуса и броят превозни средства, с които компанията ще обслужва автобусните линии в столицата ще надхвърли 50.

Втората фирма – победител в конкурса на Столична община е “Юнион трейд къмпани" ООД. Тя ще обслужва автобусни линии с номера 27, 74, 150 и 260. В момента компанията вози по линии с номера 42,74 и 150.  Тя беше и единствената, която подаде оферти за две от обслужваните в момента линии – 74-та и 150-та. Предложените цени за километър пробег са съответно 2.92 лв. за първата и 2.90 лв. за втората. След отстраняването на двамата кандидати, “Юнион трейд къмпани" ООД остана единствената с оферта от 2.80 лв./км. за 27-ма линия. Столичната комисия предпочете частната автобусна фирма пред конкурентите им от “Римеса 99” ЕООД и за линия 260-та. От “Римеса 99” предложиха цена за обслужването на линията от 2.81 лв., но общината предпочете офертата на “Юнион трейд къмпани”, която е от 2.90 лв. за километър пробег.

Общинската фирма “Столичен автотранспорт" ЕАД също ще поеме като външен превозвач две от линиите на градската мрежа – 9-та и 111-та. Предложените ценови оферти от общинската фирма за обслужване на двете градски линии са 2.79 лв. за обслужване на автобусна линия 9 и по 2.86 лв. за километър пробег при линия 111-та.

В момента Столична община плаща на общинската си фирма “Столичен автотранспорт" ЕАД, за да обслужва градските автобусни линии по 1.80 лв. за километър пробег.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. craghack
    #4

    Ако не е техническа грешка ми е интересно за чий й е на Столична община да плаща по 2.80 - 2.90 на километър като сега плаща по 1.80 ?!?

  2. skot maccenzi
    #2

    г-н Столарски е сериозен спонсор на ГЕРБ. Явно добре си е направил сметката човека.

  3. RG_Venci
    #1

    Значи те искат да ги дадат на частни превозвачи с цел обновяване на автобусите, защото тези линии се обслужват от доста старички рейсове и аз съм за карат с защото мен лично тяхното обслужване най ми хареса. Също така се чудя защо нищо не пише за МТК като те обслужват 90 и 30 а не карат с. Или аз съм в грешка или информацията е грешна. Исключително съм против ивкони те са много зле другите кадето са отсранени си го заслужават.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.