Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столична община плаши с разреждане на градския транспорт

Държавата отпуска субсидия от 65 млн. лв. при искани 178 млн. лв.

6 коментара
Столична община плаши с разреждане на градския транспорт

Градският транспорт на София е в колапс - дълговете му растат заради повишените цени на електроенергия и горива и намалелите пътници заради пандемията.

Без финансова подкрепа от страна на държавата, общината ще бъде принудена да съкрати линии, както и да увеличи интервалите на движение на обществения транспорт, което ще доведе до влошаване на услугата, каза Зафир Зарков, заместник-председател на Комисията по транспорт към Столичния общински съвет по време на днешното заседание.

Столична община иска 178 млн. лв. от държавата, за да продължи да работи нормално и да не се разреждат автобуси, тролейбуси и трамваи.

В същото време в Бюджет 2022 са заложени една 65 млн. лева субсидия. Средствата са със 7 млн. лв. повече спрямо 2021 г. От тях 15 млн. лв. са за компенсации за вътрешноградските линии, а останалите 50 млн. лв. за превоз на пътници по нерентабилни автобусни линии.

Задълженията на "Столичния автотранспорт" към доставчици на горива и друг вид разходи към края на януари 2022 г. възлизат на 21.3 млн. лева. От тях 17.3 млн. лева са просрочени, заяви Слав Монов, директор на дружеството по време на заседанието на Комисията по транспорт на Столичния общински съвет.

Според отчета на "Столичния електротранспорт" разходите за електроенергия на дружеството за 2021 г. са над 13 млн. лв. Само за януари тази година те възлизат на 3.8 млн. лева.

Справката на "Метрополитен" показва, че текущите разходи за 2022 г. за електроенергия, поддръжка и консумативи възлизат на 4.4 млн. лева. Дружеството има и просрочени задължения към СДВР за близо 6.5 млн. лева. Общо дължимите средства достигат 10.9 млн. лв., каза проф. Стоян Братоев, изпълнителен директор на метрото.

Основните причини за тежкото състояние на градския транспорт в София се дължи на ковид пандемията, която започна през 2020 г., заради която драстично намаля пътникопотокът и продажбата на превозни документи.

Последвалата икономическа криза, в това число поскъпването на горивата и електроенергията, също допринесе за задлъжнялостта на операторите, посочиха директорите на транспортните дружества.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #6

    Столична община трябва да нареди на всички свои служители да правят икономии. Уличното осветление свети и в светлата част на деня, а това е огромна сума за един месец?!

  2. SILENCE
    #5

    Кое е нецензурно? Че цената на билета е незаконна и това е решение на ВАС и АССГ? Или, че се крадат, вместо да се влагат парите, които 2/3-тите от пътниците са платили? Много сте ниЗ.ки, мисирки на олигарха ...

  3. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #4
  4. Guest787
    #3

    Поне 30% от пътниците в Софийския транспорт пътуват "гратис"!

  5. Ivo Ivov
    #2

    Не може ли с техното десно мислене, да продадат Борисовата градина, Южния, Северния и други паркове, а парите да насочат към градския транспорт?

  6. mediaman
    #1

    Мога без транспорт. Мога и без ГЕРБ. Действайте!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.