Столична община прекрати повторно поръчката за малките електробуси

Столична община прекрати повторно поръчката за малките електробуси

Столична община е прекратила за втори път поръчката за доставка на 52 електрически автобуса за градския транспорт на София, съобщи в сряда неправителствената организация "Спаси София".

Пред Mediapool от общината потвърдиха новината, но уточниха, че този път самите фирми-кандидати са допуснали много грешки в попълване на документацията, в резултат на което за двете позиции на търга с редовни документи се оказал по един кандидат. "За да има конкуренция в ценовите оферти, "Столичен автотранспорт" взе решение да стартира търга отново", добавиха оттам.

Търгът бе обявен през 2019 г. от общинското дружество "Столичен автотранспорт". Общата ѝ прогнозна стойност е 27.6 млн. лева без ДДС. Заявката на столичния кмет Йорданка Фандъкова беше автобусите да се ползват първо в кварталите "Овча купел", Горна Баня, "Манастирски ливади", "Витоша ВЕЦ-Симеоново" и "Люлин". Така част от автобусите трябва да обслужват бъдещите пътници на третата линия, която бе пусната преди месец.

За първи път поръчката бе спряна през декември 2019, само 3 месеца след обявяването ѝ поради техническа грешка, свързана с гаранционния срок. В изискванията по поръчката е записано, че участниците трябва да осигурят гаранция за минимум 24 и максимум 60 месеца. В методиката за оценка обаче е записано, че гаранцията е максимум 48 месеца. В резултат, на което стана невъзможна оценката на офертата. Оказа се дори, че техническата грешка е допусната още при откриването на търга, но не е забелязана от експертите на столичното кметство.

Процедурата е разделена на две позиции. Едната е за доставка на 30 електробуса с дължина от 5.5-7.5 метра и минимум 9 седящи места и общо 20 места за пътници и оборудване към тях. С прогнозна цена 12.5 млн. лева без ДДС.

Втората позиция е за 22 броя електробуса с дължина от 7.6-9.6 метра и поне 15 седящи и 45 общо места и оборудване към тях с обща прогнозна цена 15.1 млн. лева без ДДС.

"Поредното неизпълнено обещание е факт! Годините си минават, а София е в застой заради чиста некомпетентност. Но проваленият търг е поредна възможност за преосмисляне на поръчката, тъй като 5-метрови микробусчета ще бъдат крайно недостатъчни за обслужване на големите квартали като Люлин или Овча купел", пишат още от "Спаси София".

Оттам добавят, че очакват Центъра за градска мобилност да представи публично конкретните предложения за довозващите линии, вкл. маршрути и очакван пътникопоток, на база на които да се вземе решение колко и какви превозни средства трябва да бъдат купени. Настояват и за преосмисляне на концепцията всички пари да се инвестират в електробуси, които все още са двойно по-скъпи от газовите.

"София има нужда от повече автобуси с по-чести интервали по линиите, а не от експерименти с турски и китайски произход!", добавят от организацията.

Споделяне

Още от България

Какво да се прави при бързото разрастване на коронавирусната зараза?