Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столична община засилва контрола върху паркирането на инвалидни коли

4 коментара
Столична община засилва контрола върху паркирането на инвалидни коли

Мерки за засилване на контрола върху паркирането на автомобили с преференциални карти на инвалиди, обмисля Столичната община, съобщи в понеделник заместник-кметът Албена Атанасова пред БТА.

Като начало предстои прегласуването на критериите за определяне на правоимащите лица при издаването на карта за преференциално паркиране в "Синя зона" и паркингите, които са общинска собственост.

Критериите бяха отменени от Върховния административен съд (ВАС) като незаконосъобразни поради липсата на становище за тях преди приемането им от Агенцията за хората с увреждания. В самите критерии няма промяна, обясни Атанасова.

Пакетът от мерки, които да засилят контрола, ще бъде внесен за разглеждане в Столичния общински съвет след лятната им ваканция. Целта е да се ограничат спекулациите при паркирането с инвалидни карти.

Валидните карти за преференциално паркиране са само тези, които са с формат на лична карта и на чийто гръб има данни за лицето, на което е издадена картата. Останалите карти с по-голям формат са невалидни от няколко години, но има лица, които продължават да ги използват, макар и автомобилите, които паркират на местата за инвалиди, видимо да не са по джоба на човек с увреждания, посочи зам.-кметът.

Освен това валидните сега карти не са безсрочни, а са за три години, след което се издава нова.

Предложенията, които ще се внесат за добавяне в Наредбата за организация на движението "затягат" режима за използването на тези преференциални карти. Предвижда се текстовете да позволяват паркирането на обозначено за инвалид място да става само при наличието в превозното средство на човека, приносител на картата за преференциално паркиране.

След спирането на паркомясто за инвалид от контрольорите в "Синя зона" ще се издава талон за паркиране, който ще е безплатен, но с обозначено време на спиране, от което ще текат разрешените четири часа престой.

В момента няма начин да се разбере в колко часа е спрял даден автомобил, за да е ясно нарушава, или не общинските разпоредби. Издаването на талона с началния час за паркиране ще става след представянето на съответната преференциална карта за паркиране и лична карта, която да удостоверява, че става въпрос за едно и също лице като приносител.

По-далечната ни цел е да се работи за уеднаквяване на документа за паркиране, който се издава на лицата с увреждания, за да може той да е валиден за цялата страна и хората от столицата да ползват тази преференция в останалите градове в страната, както и обратно, обясни Атанасова.

При наличните в момента малко над 10 000 места за паркиране в "синя зона" в София, издадените карти за преференциално паркиране на хора с увреждания са 14 000.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. holandka
    #5

    zashto trjabva da se otkriva toplata voda a ne se kopira model, koito ot godini rboti kato na tozi v Holandja

  2. ДОБРО УТРО
    #4

    НЯМА ЛИ КОЙ ДА ОПРАЗНИ ТРОТОАРИТЕ, ЗА ДА МИНАВАТ МАЙКИТЕ С КОЛИЧКИ И ИСТИНСКИТЕ ИНВАЛИДИ?

  3. Policeman
    #2

    Полицията е виновна, не си върши работата, не спира нарушителите, взима подкупи. Дори сега корупцията продължава. Ние също сме виновни. Само си помислете колко от вас и колко наши познати "дават" на полицаите.

  4. нов
    #1

    ако няма инвалид в колата никакви преференциални карти. крайно време еда се направи пълен преглед на всички телкови свидетелства. поради стотиците хиляди фалшиви телкови свидетелства нашата държава не може да помогне успешно на инвалидите, а пък пак поради същата причина стотици хиляди хора крадат от всички по най-нагъл начин.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.