Столична община засилва контрола върху паркирането на инвалидни коли

Столична община засилва контрола върху паркирането на инвалидни коли

Мерки за засилване на контрола върху паркирането на автомобили с преференциални карти на инвалиди, обмисля Столичната община, съобщи в понеделник заместник-кметът Албена Атанасова пред БТА.

Като начало предстои прегласуването на критериите за определяне на правоимащите лица при издаването на карта за преференциално паркиране в "Синя зона" и паркингите, които са общинска собственост.

Критериите бяха отменени от Върховния административен съд (ВАС) като незаконосъобразни поради липсата на становище за тях преди приемането им от Агенцията за хората с увреждания. В самите критерии няма промяна, обясни Атанасова.

Пакетът от мерки, които да засилят контрола, ще бъде внесен за разглеждане в Столичния общински съвет след лятната им ваканция. Целта е да се ограничат спекулациите при паркирането с инвалидни карти.

Валидните карти за преференциално паркиране са само тези, които са с формат на лична карта и на чийто гръб има данни за лицето, на което е издадена картата. Останалите карти с по-голям формат са невалидни от няколко години, но има лица, които продължават да ги използват, макар и автомобилите, които паркират на местата за инвалиди, видимо да не са по джоба на човек с увреждания, посочи зам.-кметът.

Освен това валидните сега карти не са безсрочни, а са за три години, след което се издава нова.

Предложенията, които ще се внесат за добавяне в Наредбата за организация на движението "затягат" режима за използването на тези преференциални карти. Предвижда се текстовете да позволяват паркирането на обозначено за инвалид място да става само при наличието в превозното средство на човека, приносител на картата за преференциално паркиране.

След спирането на паркомясто за инвалид от контрольорите в "Синя зона" ще се издава талон за паркиране, който ще е безплатен, но с обозначено време на спиране, от което ще текат разрешените четири часа престой.

В момента няма начин да се разбере в колко часа е спрял даден автомобил, за да е ясно нарушава, или не общинските разпоредби. Издаването на талона с началния час за паркиране ще става след представянето на съответната преференциална карта за паркиране и лична карта, която да удостоверява, че става въпрос за едно и също лице като приносител.

По-далечната ни цел е да се работи за уеднаквяване на документа за паркиране, който се издава на лицата с увреждания, за да може той да е валиден за цялата страна и хората от столицата да ползват тази преференция в останалите градове в страната, както и обратно, обясни Атанасова.

При наличните в момента малко над 10 000 места за паркиране в "синя зона" в София, издадените карти за преференциално паркиране на хора с увреждания са 14 000.

Споделяне

Още от България