Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Столичната транспортна стачка може и да се размине

3 коментара
Столичната транспортна стачка може и да се размине

Увеличението на заплатите в столичния градски транспорт вероятно ще е с около 20 процента, съобщи в понеделник председателя на стачния комитет към КТ "Подкрепа" Павел Христов, цитиран от БТА. От думите му стана ясно, че има "значително сближаване на позициите" между представителите на общината и синдикати и стачката може да бъде избегната. Разговорите ще продължат до сряда.

В края на миналата седмица шофьорите от обществения транспорт в София отново заплашиха със стачка точно преди празниците. Те поискаха увеличение на заплатите с 100 процента и подобряване на условията на труд. Кметът Бойко Борисов заяви, че подобен скок на възнагражденията е невъзможен, но обяви, че преговори по тази тема ще има.

Другите конкретни искания на протестиращите са свързани с подобряването на социално-битовите условия, изплащането на по-високи надбавки за храна, строеж на тоалетни на последните спирки и прекратяване на отдаването на линиите на частници.

Основното недоволство на шофьорите е голямото количество на полагания извънреден труд. Това се налага, защото в "Столичния автотранспорт" и "Столичния електротранспорт" има над 300 незаети работни места за водачи на транспортни средства.

В момента средната основна заплата в автотранспорта е 580 лева, а в електротранспорта -615 лева. С положените допълнителни часове заплатите достигат до 1000 лева, но шофьорите обявиха, че редовно полагат около 100 часа допълнителен труд на месец.

Преди отправянето на заплаха за стачка в градския транспорт се разрази огромен скандал, който доведе до оставката на зам.-кмета Велизар Стоилов. Той бе предизвикан от изтичането на запис, от който става ясно, че градските линии се раздават на определени хора още преди провеждането на конкурсите. Записът дава представа и защо "Столичният автотранспорт" постоянно губи линии заради подаването на високи ценови оферти.

Стачката на шофьорите от миналата година също целеше да спре отдаването на линиите на частници. Тогава шефът на транспортната комисия в градския парламент Радослав Тошев (ГЕРБ) подписа споразумение със синдикатите, че тази практика ще бъде преустановена. С негово предложение обаче в този състав на Столичния общински съвет конкурсите бяха стартирани отново.

От 1 юли т.г. цената на билета за столичния обществен транспорт скочи с 43% и стана 1 лев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ха-Ха
    #4

    ..редовно полагат около 100 часа допълнителен труд на месец ....Посмалете малко. Колко работни дни са 100 часа?

  2. Арсений
    #2

    Ушев

  3. читател
    #1

    Гони частниците от транспорта. Прави социализъм. "ГЕРБ тръгна след трамвая на Станишев", пише в kirilarsov.com. Вижте защо и как.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.